Kruisingen in Bit van oktober, iemand meer foto's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:41

de paintlinger die een tijdje terug op marktplaats heeft gestaan is nu gekocht door een vriendin van mij moeder, ik heb hem nog niet in het echt gezien, maar hij komt zelfs heel misschien bij ons op stal te staan,
op de foto vond ik hem vet gaaf, veel mensen hier vonden het niks omdat hij te apart was,
maja, das eigen mening, ik heb er helaas geen foto's van
misschien als je op marktplaats de zoekfunctie egbruikt, want je mag de foto zowieso niet hier plaatsen.

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:00

Hier nog wat foto's van Peppy (de Paint x Haflinger).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga morgen de BIT maar eens kopen. Ik ben benieuwd hoe Pep er in staat.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:47

Ik heb vandaag de BIT gekocht, kon hem niet laten liggen! Wat een geweldig leuke kruisingen zeg! Heb de hele busreis erin zitten bladeren....!!!! Haha! Heb nooit in de BIT gestaan wel in de Club Penny van 5 jaar geleden geloof ik. Mocht ik aangespannen rijden met de Friese dekhengst (NK aangespannen) Heinse voor de wagen! 2 pagina's met foto's en tekst! Vond ik toen erg leuk en spannend! Haha!

Maar toen was ik nog een klein penny meisje Knipoog

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:57

knap Cupid; die foto's zijn inderdaad veel leuker dan de foto's in bit!
Wat een knap paardje! Hoe groot is hij eigenlijk?

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:01

Pep is ongeveer 1.50. Ik denk dat hij de 1.50 net niet haalt.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:52

Een erg leuk artikel in de Bit! Peppey vond ik op de foto bij het artikel niet zo mooi, maar nu ik de andere foto's zie Kwijl . Hij lijkt daar veel slanker en sierlijker.
De anderen vond ik erg mooi, vooral de Arabelg. Tja, ik ben nu eenmaal sokverslaafd Haha! .

Raar die discussie over wel of niet kruisen van rassen ! Hoe is de WPN'er tenslotte ontstaan?

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:38

He, wat grappig, ik heb het artikel ook gelezen en ik kan me herinneren dat ik er ook wel leuke kruisingen in heb zien staan! Ik dacht meteen "Dit zou iets voor onze Ballouk geweest zijn!!" Ballouk is namelijk een kruising tussen een Shire en een Hackney. Eigenlijk een goed uitgevallen ongelukje! Hij kwam uit de merrie die we in die tijd importeerden uit Engeland!! Een heel verhaal, dat plaats ik hier niet, want dat duurt een beetje lang...

Afbeelding
Ballouk afgelopen zomer tijdens de proef

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:06

Die ballouk is een plaatje zeg! Lovers Dat is erg speciaal uitgevallen
Britt (pony van de manege) is een kruisings Fjord X Arabier. Die kruising word vaak ook erg mooi.

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:44

ik ga ook mee met sjuimpje, vond die arabelg op niets lijken ... het is net een kruising van 2 tegengestelde, maar als de eigenaren er gelukkig mee zijn ... Lachen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:30

Vasthi schreef:
Raar die discussie over wel of niet kruisen van rassen ! Hoe is de WPN'er tenslotte ontstaan?

Idd! Kwpn-ers zijn ook kruisingen hoor maar dat schijnt iedereen normaal te vinden maar andere kruisingen vinden ze dan maar niks. Tuurlijk kunnen er misbaksels tussen zitten of uit komen, maar dat heb je met het kwpn ook! Die zijn ook niet allemaal even mooi, daar zit ook wel eens een lelijke tussen

En elk ras is ontstaan uit een kruising tussen 2 verschillende rassen. Dus waar hebben we het eigenlijk nog over Verward

Ladyjane, Ballouk is moooooiii :) Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:17

Ik houd wel van kruizingen ( gek he ik heb een tinker) En ik ben oko van mening dat sommige kruizingen sterker zijn dan raspaarden. Maar er is altijd een individu die de regel ontkend..of bevestigd.

Soms vallen kruizingen leuk uit...soms niet. Als ik ooit een kruizing zou fokken ( dus niet per ongeluk) Zou ik zorgen voor ouders die elkaar goed aanvullen. En op zichzelf 100 % gezond zijn.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:25

Het lijkt mij een erg groot risico.
Zou er zelf dan ook niet snel een fokken.

Ik bedoel, het is iets anders als je haf x arabier doet dan dat je haf x KWPN'er doet...

In de Penny (jaja Knipoog) stond eerst wel een stukje over een ongelukje.
Fjord x Kwpn. De korte hals van de fjord en de lange pootjes van de KWPN'er.
Paardje moest heel raar gaan staan om te grazen.
Na drie jaar zo gestaan te hebben is het voetje zo vergroeid dat er nooit op gereden zal kunnen worden.
Zal van de week eens gaan scannen Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:18

schaapjuh"]
[quote="Vasthi schreef:

Idd! Kwpn-ers zijn ook kruisingen hoor maar dat schijnt iedereen normaal te vinden maar andere kruisingen vinden ze dan maar niks. Tuurlijk kunnen er misbaksels tussen zitten of uit komen, maar dat heb je met het kwpn ook! Die zijn ook niet allemaal even mooi, daar zit ook wel eens een lelijke tussen

En elk ras is ontstaan uit een kruising tussen 2 verschillende rassen. Dus waar hebben we het eigenlijk nog over Verward

Ladyjane, Ballouk is moooooiii :) Haha!
[/quote]

WPN'ers zijn misschien kruisingen. Maar wel een warmbloed x warmbloed. Een warmbloed x koudbloed is toch geen goede kruising?
Net zoals die belg x arabier..

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:20

WPN'ers zijn warmbloed x volbloed...
Warmbloed x koudbloed kan ook goed gaan. bv. Haflinger x arab.
Niet dat het echt uitziet maar het zijn meestal geen beestjes met een verkeerde bouw.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:02

Deze kwam ik tegen op het i-net
(sorry ik weet dat ik geen foto's van het internet mag plukken, maar heb het toch gedaan Bloos )
Tinker x palomino
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:04

Vind um btw erg geinig en hij is nog te koop ook!!
(ff reclame maken Haha! )

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:08

Feetje schreef:

volgens mij stond Peppy een aantal jaren geleden ook in de penny.. (die ik overigens nog steeds heb Schijnheilig ) kruising halflinger paint?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:18

Vorig jaar had ik mijn haflinger in een weitje gezet, en in het andere weitje stond een heel schattig fries hengstje van nog geen twee. We houden het even in de gaten, niks aan de hand, dus we halen even wat te drinken. komen we terug en ja hoor fries hengstje bovenop mijn haffie, wij ed boel uit elkaar halen. Maar ja dan heb je elf maanden later een frieslinger op stal. ze is een schatje ze heet Romy. Ze is nu vier maanden en ze is albijna even groot al der mamma. Een echt friesje met het karakter van een haflinger, schattig toch!!!

en ik ken nog zo'n geval, van de zomer heb ik op een schrik niet shetlander x Fries gereden!!! Zag eruit als een groot uitgevallen shet, echt een liefje, hlaas heb ik van hem geen foto's, foto's van Romy komen binnenkort in mijn profiel!!!

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:02

Flapper schreef:
en ik ken nog zo'n geval, van de zomer heb ik op een schrik niet shetlander x Fries gereden!!! Zag eruit als een groot uitgevallen shet, echt een liefje, hlaas heb ik van hem geen foto's, foto's van Romy komen binnenkort in mijn profiel!!!

wauw, een kruising shet x fries dat lijkt me een maffe kruising Haha! kloppen de verhoudingen van het beestje wel dan? ik heb wel eens van kruisngen gehoord waarvan de hals tekort en de benen te lang waren zodat het arme ponybeest niet normaal kon eten Scheve mond

ik wil mijn eigen welsh ook laten dekken door (waarschijnlijk) een ander ras: zit te denken aan de quarter maar ik ga morgen kijken naar een New Forest hengst. ben benieuwd ik weet wel dat ik kruisingen Cool vind

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:08

bloemkooltje"]
[quote="Feetje schreef:

volgens mij stond Peppy een aantal jaren geleden ook in de penny.. (die ik overigens nog steeds heb Schijnheilig ) kruising halflinger paint?
[/quote]

Peppy heeft inderdaad in de Club Penny gestaan. Ik dacht dat het in nummer 10 van 2000 was.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:54

Ik heb die Arabelg eens op een endurancewedstrijd gezien, echt een plaatje was op slag verliefd. (Oke ik houd van stevigere paarden)
Het paardje komt, mijn mening, niet tot zijn recht met de foto die in de Bit staat. Hij is namelijk in het echt veel mooier.

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:34

Wat dachten jullie van de volgende kruising:

Groninger X Welsh....

Mijn vriendin heeft een 1.65 grote groninger merrie ,die in de greppel is gaan liggen om zich te kunnen laten dekken door een welsh hengst.
Is trouwens leuke combi geworden!! De verhoudingen zijn niet vreselijk raar ofzo.
Ik zou nooit bewust voor voor zo'n kruising gaan,maar het is leuk uitgepakt!!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:53

In de penny stond ook een kruising ShetlanderxFries...Jammer genoeg geen foto maar een verhaal over dat de eigenaars aan het denken waren hoe ze dat ras zouden noemen...Frieslander? Haha! ...Hoe zouden die Shet en die Fries het geflikt hebben? ...Als die Shet nou de hengst was *LOL*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:08

ik ken een fjord x shetlander. Hij ziet eruit als een fjord, maar heeft de maat van een shetlander. Echt leuk is ie.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:20

verootjoo schreef:
ik ken een fjord x shetlander. Hij ziet eruit als een fjord, maar heeft de maat van een shetlander. Echt leuk is ie.

Aaah schattig...neem je als Fjordenfan een Fjord en als weidemaatje zo'n 1...Schattig!