Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Toch wel irri he die cencuur
, maar het veroorzaakt wel soms enorm pijn in mijn gewrichten (tip voor zere knieën: schuine beugelblokjes!) en slechte motoriek........
: als ik het stoeltje rechts van hem neerzet, zucht ie eens diep en loopt een rondje, zodat het links staat
Renske20 schreef:(...)
en ik moet zeggen dat ik 1 arm missen een grotere handicap vind dan iets wat ik heb.
(...)
mobick"]
[quote="Sonja schreef:Tja, wat is een handicap? Ik heb maar 1 arm, maar gehandicapt? Nee....
) en tik met 180 aanslagen per minuut. Gewoon met 1 hand, maar met een andere uitgangspositie op het toetsenbord. Ik heb alleen een rechterhand, en m'n wijsvinger heeft als uitgangspositie de f, middelvinger de g, ringvinger de h en pink de j. Duim is voor de spatiebalk, verder niks. De wijsvinger doet dus qwerasdfzxcv, de middelvinger tgb, ringvinger pakt yhn en de pink uiop[]jkl;'m,./
Niks mis mee hoor, gaat razendsnel.
Alleen jammer dat ik puntenaftrek krijg wegens geen witte handschoentjes (die krijg ik er niet overheen omdat die hand in 1 stand staat en twee vingers tegen elkaar aan zitten)
Citaat:Renske20 schreef:
(...)
en ik moet zeggen dat ik 1 arm missen een grotere handicap vind dan iets wat ik heb.
(...)
karuna schreef:Eh T@nj@ welk wereld record lees er compleet overheen.
cissie schreef:Hoi,
Inderdaad wat Sonja al zei; "wat is een handicap...??", het gaat er denk ik vooral om, hoe ga jezelf met een beperking om en ervaar je hetzelf als een handicap??
Ik heb sinds m'n 15e reuma, waar ik bij tijd en wijlen hinder van heb, tijdens het rijden uit zich dat door een iets gekanteld bekken en m'n schouders zijn niet helemaal horizontaal (bij wie wel??)
Mijn paard heeft een zwakke rug die helaas erg gevoelig is mede daarom ben ik soms een belasting voor mijn paard, op andere paarden heb ik er niet zoveel last van( deze paarden vaak ook niet), maar omdat hij extra gevoelig is in z'n rug, merk ik soms dat het voor hem vervelend is, in die periodes masseer ik hem extra om z'n rug ontspannen/los te houden ook longeer ik dan meer dan dat we rijden,
Maar als ik goede periodes heb rijd ik weer meer dan longeren, zo wissel ik het af en is het goed te doen, maar intensief wedstrijden rijden heb ik mede hierdoor op moeten geven.
Daarom is het ook de bedoeling dat ik op een houding/zitles of curcus ga evt. als het mogelijk is met eigen paard.
Begeleiding van een fysio/mensendieck therapeut heb ik al, maar die kan me helaas niet helpen met m'n rijhouding en de rug van mijn paard.
Misschien zijn er mensen die tips/adviezen kunnen geven over evt. oefeningen ofzo. om je houding te verbeteren en ontspannen zit te houden.?
Ze zijn van harte welkom, ook adressen waar je houding/zitles kan nemen hoor ik graag.
gr. cissie
maar dat komt dan ga ik zo zitten zodat ik mijn spieren niet de hele tijd hoef te gebruiken,anders word ik te snel moe.
) dat ik in het begin met lichtrijden best stijf ben,en daar hinder ik mijn paard soms mee.

Gelukkig hebben we hem gevonden. Debo schreef:Ik heb 2 versleten stukken kraakbeen in mijn rug waardoor mijn ruggenwervels na overbelansting "inzakken" en zo mijn zenuwen pletten , wat verschrikkelijke pijn veroorzaakt.
Ik kan daardoor niet meer (veel en lang) rijden. Zomaar een 5 minuutjes trainen kan maarja daar heb je nix aan zodra mijn pony warm gestapt is heb ik al last.. Een ritje van een half uurtje houd ik net vol zomaar een beetje stappen beetje draven alles heel voorzichtig.. Maar 1 verkeerde pas of stap en het kan weer verkeerd schieten..
Op zich "kan" ik nog rijden met een berg pijnstillers op en de dag erna plat moet ik een uurtje te paard kunnen zitten.. Helaas zijn mijn vooruitzichten dat ik in een rolstoel beland.. en hoe meer ik mezelf overbelast hoe eerder ik er in zit..
Dus aan mij de keus.. rijden en doorslijten of rustig aan doen en mezefl geen overbodige pijn doen, en dan zo lang mogelijk die rolstoel uitstellen..
heb de keus met pijn in mijn hart gemaakt.... niet meer rijden.. enkel zo afentoe ( ongeveer 2x per maand ) even een rondje....
Cowgirl schreef:Citaat:Renske20 schreef:
(...)
(...)
Dat ligt er maar net aan wat je precies hebt.
Ik loop bv 24 uur per dag met pijn(hernia, zenuwpijn in been), en als ik dan zie dat Sonja een arm mist maar verder normal en vooral zonder pijn kan functioneren kan ik daar best jalours op zijn.
Sonja funcioneerd nog, ik niet.
Het is gewoon niet te doen, 1 dag rijden en dan weer een week niet. Ik ben nu weer 2x in de week aan het fitnessen en 1x per week aan het zwemmen, hopende dat ik weer sterk genoeg wordt om gewoon te rijden.