@Chaos Dat is ook altijd een goed gevoel als je zeker weet dat je er alles aan gedaan hebt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Leedebee schreef:Alleen het vluchtdier-gedeelte snap ik niet echt. (of mis ik iets?)
Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat de paarden "op de vlucht" gaan voor het onweer (in de stal of in de wei, want ze herkennen heus wel het verschil tussen onweer of vuurwerk of zo).
Ze gaan hooguit schuilen onder een boom
kirri schreef:ja maar je houdt het toch niet tegen? dan kan je om elk klein ding wat een ongeluk kan vooroorzaken uit je leven bannen
Ongelukken ban je niet uit, je kan het risico erop wel verminderen. Als de natuur een paard dood wilt dan gaat ie wel dood, hoe dan ook, maar zolang dat nog niet het geval is kan je wel proberen de risico's te beperken. Uiteraard kan je dit ook doen door hem vast te binden op stal... maar je zult ergens een compromis moeten sluiten. Ik heb dat gesloten op lekker buiten spelen, tenzij er onweer is dan naar binnen.
vind het zelf wel een prettig idee dat ze naar binnen kunnen maar ze staan nu ook weer gewoon alleen op het weiland.