Zoey schreef:Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Ik denk er wel over maar het kost teveel aan premie. Als hij overlijd dan wordt er door de verzekering vaak moelijk gedaan.
Een vriendin van mij heeft haar paard toen hij heel ziek was aan de verzekering gegeven. Deze heeft een bedrag uitgekeerd. Een jaar later was mijn vriendin in Friesland en wie zag ze heel toevallig daar rondlopen. Inderdaad haar vorige paard. Dus nee, verzekeren voor mij niet.
Ik heb 2 paarden verzekerd gehad waarvan er 1 overgenomen werd door de verzekering. Het ligt er helemaal aan hoe je het paard verzekerd hebt en waarvoor het wordt overgenomen.
Een paard met een zware peesblessure die is verzekerd als springpaard kan worden overgenomen door de verzekering. Dan krijg je uitgekeerd, maar het paard is dan echt nog niet afgeschreven, het paard kan de basisdressuur nog aan of recreatief. Dus dan verkoopt de verzekering het paard weer. Dat ligt puur aan je eigen beslissing hoe je het paard verzekerd.
En moeilijk doen met uitkeren is volgens mij een fabel want ik hoor toch merendeel positieve verhalen over uitkeren bij overlijden.
Daarbij krijg ik ze er toch niet mee terug en ik heb het geld ook niet nodig om een nieuw paard van te kunnen kopen omdat ik er eigenlijk al te veel heb (klinkt dom, ik weet het, maar weet niet hoe ik het anders uit moet drukken). 
een ongeluk zit in een klein hoekje, en als ze dan een auto een trap geven, een fiets vernielen of nog erger je vriendin haar knie vernielen ben je blij dat je dat zelf niet op hoef te hoesten.