wel of niet verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

je paard wel of niet verzekeren

wel,alleen voor ongeluk en dood
10 (14%)
wel,uitgebreid
29 (41%)
wel,alleen WA
6 (8%)
niet
25 (35%)

Totaal aantal stemmen: 70

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:43

Zoey schreef:
Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Ik denk er wel over maar het kost teveel aan premie. Als hij overlijd dan wordt er door de verzekering vaak moelijk gedaan.
Een vriendin van mij heeft haar paard toen hij heel ziek was aan de verzekering gegeven. Deze heeft een bedrag uitgekeerd. Een jaar later was mijn vriendin in Friesland en wie zag ze heel toevallig daar rondlopen. Inderdaad haar vorige paard. Dus nee, verzekeren voor mij niet.

Ik heb 2 paarden verzekerd gehad waarvan er 1 overgenomen werd door de verzekering. Het ligt er helemaal aan hoe je het paard verzekerd hebt en waarvoor het wordt overgenomen.
Een paard met een zware peesblessure die is verzekerd als springpaard kan worden overgenomen door de verzekering. Dan krijg je uitgekeerd, maar het paard is dan echt nog niet afgeschreven, het paard kan de basisdressuur nog aan of recreatief. Dus dan verkoopt de verzekering het paard weer. Dat ligt puur aan je eigen beslissing hoe je het paard verzekerd.

En moeilijk doen met uitkeren is volgens mij een fabel want ik hoor toch merendeel positieve verhalen over uitkeren bij overlijden.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:04

Mijn paard heb ik niet apart verzekerd, is verder wel WA verzekerd.
Dit omdat ik nog nooit een paard heb verzekerd en dan tot nu toe goed bevallen is aangezien ik anders meer geld aan premie betaal dan mijn paard werkelijk aan veearts kosten maakt.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:22

Mijn paard heb ik ook niet verzekerd.
Ik draag ook de maandelijkse premie af aan mijn eigen bankrekening.

ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:33

ik leg wat geld op zij mocht er iets gebeuren.en lopen de kosten zo hoog op kun je altijd wel een betalings regeling treffen.voor de rest ben ik het zeker met miran eens!

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 07:26

als je zeker wilt zijn kun je het paard ook terugkopen van de verzekering en hem zelf af laten maken/spuitje laten geven. Je krijgt dan 80 procent van je verzekerde bedrag terug.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:00

Symmetje schreef:
Mijn paard is verzekerd bij interpolis, standaard verzekering plus de veterinaire kosten.

mijne ook.........

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:07

Ik heb geen paarden verzekerd,
mocht er onverhoopt een grote dierenartsenrekening komen kan ik die wel ophoesten.

Het enige waar ik heel af en toe nog wel eens over twijfel is het verzekeren tegen ongeschiktheid als sportpaard of bij overlijden.
Maar ik heb geen flauw idee welke waarde ik op hun koppies moet plakken. Ik zou de aankoopprijs kunnen doen maar inmiddels zijn ze in waarde wel wat gestegen, met de aankoopprijs zou ik voor die hengst net een fijn zadel kunnen kopen Verward Daarbij krijg ik ze er toch niet mee terug en ik heb het geld ook niet nodig om een nieuw paard van te kunnen kopen omdat ik er eigenlijk al te veel heb (klinkt dom, ik weet het, maar weet niet hoe ik het anders uit moet drukken).

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:54

bij mij zijn allebei m'n koters verzekerd. Bresco is alleen dood en ongeval en Kalisto is uitgebreid verzekerd.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:35

Wel, vanaf geboorte! En gelukkig maar! Kort geleden is hij (nu anderhalf ) door een stom ongelukje (een trap tegen zijn knie) geopereerd in Utrecht en wat was ik blij dat ik hem met een gerust hart zo snel mogelijk kon laten behandelen om verdere schade te voorkomen. Je hebt per slot van rekening niet altijd 900 euro los in je portemonnaie. En dat vooraf sparen....ach, zal wel niet de enige zijn waarbij dit niet lukt!!!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:13

Sharir alleen wa en voor alstie dood gaat (dat laatste weet ik niet zeker of we dat nu nog hebben)
de wa verzekering is toch verplicht of niet? in iedergeval, als dat niet zo is, is het zeker aan te raden, wij hebben er al zoveel aan gehad Bloos een ongeluk zit in een klein hoekje, en als ze dan een auto een trap geven, een fiets vernielen of nog erger je vriendin haar knie vernielen ben je blij dat je dat zelf niet op hoef te hoesten.

voor veearts kosten zijn we niet verzekert. maar daar maak ik me niet zo druk over. sharir heeft al gekke dingen gehad en we hebben het altijd kunnen betalen.