Kom er niet op *schaam*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:48

ik stap ook altijd met hulpmiddelen op! zoals: iemand die aan de andere kant even gaat hangen, of de bakrand, hekwerk, krukje, biels, enz enz je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het allemaal uitgeprobeerd Knipoog Aangezien ik altijd standaard het zadel heen en weer schuif, heb ik het zelfook nodig... en nog een voordeel voor het paard ook Knipoog
Je hoeft je niet te schamen hoor! Er zijn zat mensen die om hulp vragen bij het opstappen... geen smoesjes verzinnen waarom je een krukje gebruikt, als iemand ernaar vraagt zeg je gewoon...: nou anders kan ik er niet opkomen, of zou jij even aan de andere kant willen hangen voor 2 seconde? ... Klaar geen "kip" die je uit gaat lachen of belachelijk gaat maken hoor !!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:52

Mijn zadel schuift niet, maar aangezien mijn paard wat groter is vind ik het fijner voor hem om met een opstapje op te stappen.

Meestal is dat via de bakrand of een hekje. Hij staat dan ook gewoon stil totdat ik erop zit. Overigens kom ik er ook gewoon zonder opstapje vanaf de grond op (wel net zo fijn als je tijdens een strandrit even van je paard moet Haha!).

Desiru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 13:34

Lenn schreef:
als iemand je dan stom aankijkt zeg je toch dat je paard anders kei hard wegrent omdat hij dat eng vindt Lachen

hahaha
dat geloven ze nooit, hij staat op stal bekend als makkelijkste en de gene die nooit schrikt haha, dat gaat dus niet echt werken.

Maar ga zo ff naar de blokker en haal ff een krukje......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:38

Neem wel een stabiele waarmee je ook in het zand kunt staan. Iets als een caravan-opstapje is erg praktisch.

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:12

Ik ben ook vaak zo stijf als een hark. Vooral als ik een hele dag gewerkt heb. Van al dat computerwerk word ik in elk geval niet echt soepel. Weet je wat ik weleens doe voordat ik ga rijden; ik til mijn been op en pak met mijn handen mijn knie vast. Dan trek ik mijn been een beetje naar me toe zodat sommige beenspieren aan de achterkant van mijn been iets opgerekt worden. En ja, beugel langer maken doe ik ook vaak. Bij kleinere paardjes lukt het me zonder hulpmiddelen nog wel, maar wanneer een paard richting de 1,70 gaat doe ik toch zeker weten mijn beugel langer. Vooral bij paarden die niet stilstaan met opstijgen.

Soms heb ik ook weleens van die knullige momenten dat wanneer ik al voor de helft opgestegen ben, mijn beugel van mijn voet glijdt en dat ik niet genoeg kracht meer heb om mezelf omhoog te trekken en dat ik dan mezelf weer moet laten zakken en opnieuw opstijgen. Of dat tijdens het opstijgen de beugel van mijn voet schoot en ik vrolijk naar beneden gleed, om vervolgens nog eens de grote klim te gaan trotseren.

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:01

Ik stijg altijd met een opstapje op,is beter voor het paard Clown
Al verleer je het opstijgen wel heb ik gemerkt Bloos

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:36

Gewoon een krukje pakken en als er iemand commentaar heeft zeggen dat het beter voor een paardenrug is ongeacht welk gewicht om op te stappen met een kruk of ander opstapje in plaats van te hangen Haha!

Misschien wordt het nog een rage bij jullie op stal Knipoog

Jolanda28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:38

Hoi , ook ik heb altijd problemen met het opstappen. Ik heb dan ook meestal 2 helpers nodig eentje die het aan het zadel op z.n plaats houdt en eentje die me een zetje geeft. En krukjes om op te stappen hebben ze helaas niet in de manege. Zelf meenemen is geen optie want hoe doe je dat op de fiets? (Heb geen auto). Ik maak de beugel meestal wel ietsjes langer ander kan ik m,n voet er niet inzetten. Cheese!
Ik rijdt op manegepaarden en die zijn verschillend van hoogte. Het is wel een hele toestand, maar helaas. Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:48

Gewoon doen hoor, een krukje, bij ons doet de halve stal het en niemand kijkt er vreemd vanop.

Ik heb destijds voor 5 euro een krukje gekocht bij de giraffe en het is nu een van de populairste objecten bij ons op stal Haha! .

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:28

Zat me ineens te bedenken dat het soms ook scheelt hoe je op stapt. Als ik hem IN de hoefslag zet en ik ernaast is ie ineens een stuk kleiner hahaha.....