Hoe grote klap hebben jullie op lint/koord?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 15:52

tamary schreef:
tine10 schreef:
Heb even op het apparaat gekeken, daarop staat:
40 km
15000 Volt
3,0 Joules

Maar als ik meet heb ik maximaal 8000 volt. Weet niet of je dan terug kunt rekenen en dan kan zeggen dat er 1,2 Joules op staat. Als dat zo is, staat er in ieder geval genoeg op. :D

8x2=16, dus er staat dan iets meer dan de helft van de Joules op (mits dat inderdaad gelijk opgaat), dus 1.5/1.6 Joules ipv 1.2J.

Nou, dan heb ik in ieder geval antwoord op mijn vraag. Er staat meer dan genoeg op voor 2,5 paard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:31

Als ik de tik op ons land meet, is die gemiddeld 5.0 of 5.3 rondom.
Als er minder dan 1.3 opstaat lopen ze er gelijk doorheen. Bij 2 of meer blijven ze in het algemeen wel staan.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:44

Op onze omheining staat een giga-klap, dit is het eerste apparaat waar onze pony-met-dikke-bos-manen enig ontzag voor heeft:

http://www.gallaghereurope.com/nederland/getpage.asp?i=70&artnr=382302
Deze heeft dus een impulsenergie van 8,2 joule.... hier blijven ze wel achter :D.

Als je dan de verklarende woordenlijst er bij pakt van de Gallagher-site is het hele "hoe groot is de klap"verhaal wellicht duidelijk:
Uitgangsspanning
Dit is het voltage dat aan de uitgang van het apparaat wordt gemeten, zonder dat er een afrastering op is aangesloten.

Spanning bij belasting 500 Ohm
Dit is het voltage dat u kunt meten op een afrastering met normale belasting, bijvoorbeeld veroorzaakt door contact met een dier of hoog gras (= ongeveer gelijk aan belasting van 500 Ohm).

Ladingenergie
Dit is het vermogen van het schrikdraadapparaat. U kunt het vergelijken met het aantal kilowatts van bijvoorbeeld een motor. Aan de hand van deze eenheid kunt u schrikdraadapparaten goed met elkaar vergelijken.

Impulsenergie
Dit is de maximale energiewaarde die het dier voelt als het in contact komt met de afrastering. Hoe hoger de impulsenergie, hoe krachtiger de stroomimpuls die het dier voelt.

Stroomopname
De hoeveelheid stroom die het apparaat verbruikt, kunt u aflezen aan het aantal Watts. Bijvoorbeeld: de M1000 verbruikt 10 Watt per uur. Dat is dus veel minder dan een gewone gloeilamp.

9 V
Schrikdraadapparaat wordt gevoed door een 9 Volt batterij.

12 V
Schrikdraadapparaat wordt gevoed door een 12 Volt accu.

Ohja, als we de draad zelf aanraken,.... dan wil je wel even staan te draaien op je benen _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:26

gohya schreef:
Ik heb een 9 volt aparaat [batterij is 9volt,165AH] maar de voltmeter geeft maar 3,5 KV aan.Ik snap er nix van.

Jouw 9 Volts batterij levert 3500 Volt spanning. Dat lijkt me wel zo'n beetje het maximum ook dat een 9 Volt batterij kan leveren. Mischien hoort het 4000 V te zijn, dan heb je wat verlies door aangroei/lekkage. Maar je vergat dus even de K van KV - 1000 keer zoveel dus...