Verwaarloosd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:13

Hoe weet je dat ze geen eten krijgen? Ben je er 24 uur per dag bij? Als ze geen eten zouden krijgen zouden ze echt wel mager zijn. Paarden die 24 uur per dag op de wei staan zien er niet altijd even florissant bij, maar dat betekent echt niet altijd dat ze worden verwaarloosd. Verder staan er veulens bij ja, wat wil je dan dan, dat die veulens apart worden gezet van de moeder? En een scheur in de hoef, heb je daar een foto van? Veel paarden hebben wel een scheurtjes in de hoef omdat die afbrokkelt.

JolieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 19:24

nee maar andere mensen wel die daar wonen die zien het wel want die vrouw komt zowat niet omdat ze boven de 90jaar is maar ze zien er ook niet mager uit maar zoals ik eerder heb gezegt ik en meer mensen vinden het ook ziellig en komen dan eten geven,
maar met die scheur in de hoef ik mag de voor benen wel optillen waar geen scheur in zit maar de achter benen niet wat als ik aan die hoef zit dan gaat hij heel hard hinneken.
en foto's komen morgen of volgende week dus dan moet je eerst even afwachten.
want ik wou het eerst vandaag doen maar het ging regenen dus de foto's zijn mislukt.
mvg.
cherissa.
Ankie2011 schreef:
Hoe weet je dat ze geen eten krijgen? Ben je er 24 uur per dag bij? Als ze geen eten zouden krijgen zouden ze echt wel mager zijn. Paarden die 24 uur per dag op de wei staan zien er niet altijd even florissant bij, maar dat betekent echt niet altijd dat ze worden verwaarloosd. Verder staan er veulens bij ja, wat wil je dan dan, dat die veulens apart worden gezet van de moeder? En een scheur in de hoef, heb je daar een foto van? Veel paarden hebben wel een scheurtjes in de hoef omdat die afbrokkelt.

ja,
hij loopt een beetje raar met zijn achter hoef,
hoe ze staan in de ruststand zo loopt hij met zijn hoef zo omhoog omdat hij er ook niet op wil staan en hij is ook een keer vast blijven zitten aan zo'n hek ofzo,
en toen zat er ook bloed op het touw veel paarden hebben wondjes 1 heefd een grote gat in zijn kont andere heefd een lange snee in zijn sok.
één is al een tijdje zwanger maar die merrie plast steeds bloed..
Millanka schreef:
JolieLover schreef:
er worden in groningen een paar paarden en veulens verwaarloosd niet verzorg geen eten en drinken dierenbescherming en dierenambulance doet er niks aan de eigenaar woont in zuidhorn zeggen mensen wat kan ik er aan doen?
ik vind het zo ziellig weet u misschien nog wat tedoen
allemaal wonden hoeven zijn helemaal kapot ze zijn niet mager maar sommige mensen vinden het ook ziellig maar die geven dan eten 1 is zwager zijn hengsten en merrie met heel veel veulens die nog bij de moeder moeten blijven ( veulens zijn niet zo oud ) ;( die krijgen ook geen eten of drinken ze drinken uit de sloot en eten dood gras wat onder de moder zit één paard heefd een grote scheur in zijn hoef en lijd veel pijn en de andere hoeven zijn allemaal kapot mijn vriendin schat dat ze niet ouder zijn dan 6 jaar.
er zijn 4 merrie's en 2 hengsten en een stuk of 20 veulens waren er maar die zijn allemaal verdwenen er zijn nu maar iets van 10 over.
mvg .
cherissa

vind het erg dramatisch van jou kant komen.Ze zijn niet mager, dus eten krijgen ze blijkbaar wel. Hengsten en merries met veulens, ja mooi toch dat de veulens erbij mogen blijven en ze in kudde verband staan? Hoe oud zijn de veulens die er bij zijn gezet? Drinken uit de sloot is echt zo'n ramp niet hoor, en hier staan mijn weide-maatjes ook met lange gescheurde hoeven, tja, dat mijn paard er beter uit ziet omdat ik hem elke dag eruit haal, maar ze lopen er niet kreupel op hoor. Hoe weet je dat et paard met de scheur zo'n pijn heeft dan? Loopt ie kreupel?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 02-07-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Trennie

Re: Verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:33

Kan iemand anders die daar in de buurt woont niet ff kijken en de stand van zaken hier posten?
Want het klinkt eerlijk gezegd allemaal beetje penny en dramatisch...

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:35

Indd fotos maken,
En meerdere mensen laten klagen!

Succes meid, vind het top wat je doet

JolieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:01

ik kan ook morgen of volgende week foto's erop zetten.
Trennie schreef:
Kan iemand anders die daar in de buurt woont niet ff kijken en de stand van zaken hier posten?
Want het klinkt eerlijk gezegd allemaal beetje penny en dramatisch...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:14

je heb vandaag toch ook foto's gemaakt? Als ze er echt zo slecht uit zien en bij staan, dan moet het ondanks dat de foto's slecht gelukt zijn het nog steeds duidelijk te zien zijn.

JolieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:15

morgen staan de foto's er wel op beloofd !!
Millanka schreef:
je heb vandaag toch ook foto's gemaakt? Als ze er echt zo slecht uit zien en bij staan, dan moet het ondanks dat de foto's slecht gelukt zijn het nog steeds duidelijk te zien zijn.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:43

het was hier zulks slecht weer nog niet hoor , was zeker tot in de middag droog :j
ik zal eens even goed opletten als ik in de buurt ben of het echt zo is :j

JolieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:51

Ik was kletsnat,
En is goed. :j

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:04

en hoe staat het er nu voor ?
tis al een paar dagen mooi weer al foto's gemaakt oid ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:44

Owwwww wat klinkt dat snieluggghh allemaal....

Als ze niet mager zijn, hebben ze eten. Gras is namelijk voer, net slechts vloerbedekking met een gezellige groene kleur. En drinken uit de sloot vind een paard net zo lekker als ik iets uit zo'n fles uit Frankrijk...

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:24

komen er nog foto's?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:19

KoudbloedKim schreef:
Pb's openbaar maken mag niet.. :)

Toch vind ik het fijn te weten dat dit meisje er een beetje misbruik van lijkt te maken. :)

Als er serieus wat aan de hand is, en je weet overtuigende foto's te plaatsen... Geloof me... dan is er een heleboel mogelijk. Dan is er niemand die je geld hoeft te geven. Dan is er zomaar een groep geweldige paardenmensen waarmee je actie kunt ondernemen...
Zo zijn de Ijslandertjes door ons uit hun verschrikkelijke situatie gehaald, maar geloof me; ik wordt nog dagelijks geconfronteerd met de reacties op mijn actie. Ik heb een boel goed gedaan, maar ook bij een boel mensen kwade gezichten getrokken.

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:22

Maar die (quote) PB wil nog niet zeggen dat het niet waar is.. :)

TS, waar blijven de foto's?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:24

KoudbloedKim schreef:
Maar die (quote) PB wil nog niet zeggen dat het niet waar is.. :)

TS, waar blijven de foto's?

Maar geeft wel aan dat er (misschien) haken en ogen aan het verhaal van TS zitten, en voordat mensen er moeite in gaan steken is het wel fijn te weten waar je aan toe bent...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:26

ik maak geen PB openbaar toch?
ik heb hetgeen mij gezegd is als citaat samengevat.

Kan het ook zonder te citeren hier posten.
Dan blijft de inhoud hetzelfde. :+

Via de link kan iedereen toch ook zelf zien of iets waar is of niet.
Lijkt me gewoon zuiver en transparant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:47

Dat snap ik.. en daar heb je ook wel gelijk in..

Trennie; ik weet niet precies of dat zo mag, maar wilde het toch even zeggen nu je nog tijd had om het te wijzigen. :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:59

Ik snap.... ;)
Tnx!

JolieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:15

ik heb al met de eigenaar gepraat ik en mijn vriendin mogen ze verzorgen zodat ze er beter uit komen tezien en alles dus het gaat al een beetje beter en over de foto het lukt niet om ze op de site tedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:21

Stuur ze maar naar mijn email adres.. :)

JolieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:42

hier staan ook 3 foto's als het gelukt is..
1e foto is vban de veulens 2e foto is van een hengst en de 3e foto van een merrie ik kan er niet meer op plaatsen dus ik maak zometeen nog een advertentie http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... plete_ad=2
JolieLover schreef:
er worden in groningen een paar paarden en veulens verwaarloosd niet verzorg geen eten en drinken dierenbescherming en dierenambulance doet er niks aan de eigenaar woont in zuidhorn zeggen mensen wat kan ik er aan doen?
ik vind het zo ziellig weet u misschien nog wat tedoen
allemaal wonden hoeven zijn helemaal kapot ze zijn niet mager maar sommige mensen vinden het ook ziellig maar die geven dan eten 1 is zwager zijn hengsten en merrie met heel veel veulens die nog bij de moeder moeten blijven ( veulens zijn niet zo oud ) ;( die krijgen ook geen eten of drinken ze drinken uit de sloot en eten dood gras wat onder de moder zit één paard heefd een grote scheur in zijn hoef en lijd veel pijn en de andere hoeven zijn allemaal kapot mijn vriendin schat dat ze niet ouder zijn dan 6 jaar.
er zijn 4 merrie's en 2 hengsten en een stuk of 20 veulens waren er maar die zijn allemaal verdwenen er zijn nu maar iets van 10 over.
mvg .
cherissa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:59

Ik heb je mail gekregen, maar de advertentie doet het niet.. en dat is ook logisch met zo'n titel..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:05

Aangezien er te weinig duidelijkheid is of het hier vertelde verhaal op waarheid berust of niet blijft dit topic op slot.