Hoe vaak per week uitgebreide poetsbeurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak per week uitgebreide poetsbeurt (lees topic)

Elke dag
38 (43%)
4-6 keer per week
23 (26%)
2-3 keer per week
16 (18%)
1 keer per week
5 (5%)
Minder als bovenstaande keuzes, want....
6 (6%)

Totaal aantal stemmen: 88

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:51

Bijna nooit, als ze schoner moeten zijn dan doorsnee haal ik ze door de wasstraat.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:55

Iedere dag geef ik Kasje een uitgebreide poetsbeurt, net zoals mijn bijrijdster dat ook doet.

Eerst een roskam (wanneer de verhaarperiode bezig is), dan een harde borstel, dan een zachte borstel, dan hoefjes krabben, dan staart en manen een borsteltje door heen en dan soms nog even met de wollen poetshandschoen Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:26

Ik ben gek op poetsen en Cheyenne gelukkig ook, dus het komt erop neer dat ik haar vrijwel iedere dag uitgebreid poets. GENIETEN!!!!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:34

Ik moet met een stok bij de poetsplaats vandaan gewerkt worden (tenzij ik ga rijden) dus ik heb maar elke dag ingevuld Bloos Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 07:55

Dickie schreef:
Ik moet met een stok bij de poetsplaats vandaan gewerkt worden (tenzij ik ga rijden) dus ik heb maar elke dag ingevuld Bloos Haha!

Hahahhha, redelijk herkenbaar!
Ik vind het ook heerlijk lekker lang te tutten in het weekend bijvoorbeeld. Radiootje aan, en echt dat paard helemaal blinkend schoon maken... hoefjes doen, staartje, manen, restjes weer een beetje bijknippen enzo, heerlijk!!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:10

IK kom niet elke dag bij hem maar zeker zo'n 4 tot 6 x per week en omdat meneer zich altijd zooo vies maakt (rollen in het plekje in de wei waar het gras het meest weg is, en z'n stal in 1 dag zo vies maken zodat ik hem elke dag helemaal leeg moet halen Verdrietig en dan daar ook lekker in gaan rollen en liggen ;kan zo nog wel verder gaan)

Dus ik heb niet echt een andere keus dan hem elke x een uitgebreide poetsbeurt te geven.......... Lachen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:17

Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.
Met half harde borstel doe ik wel het hele paard, hoofd ook met een zacht borsteltje, hoeven krab ik altijd uit en meestal ook een kammetje door de manen. Als ik meer tijd heb poest ik uitgebreider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:30

Ik poets nooit zoveel voor het rijden, wel daarna. Veel poetsen blijkt toch het beste om ze echt mooi in het haar te krijgen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:21

Als ik ga rijden zorg ik er iig voor dat vuil en losse haren weg zijn op de plek waar het zadel en hoofdstel en beenbeschermers enzo moeten komen. Zodat hij daar geen schuurplekken krijgt. Meestal doe ik wel zijn hele lijf en dan gebruik ik standaard een harde en een zachte borstel en een hoevenkrabber. Tijdens het verhaarseizoen komt daar nog de rosborstel bij voor de losse haren.
Als hij in de wei geweest is voordat ik ga rijden gebruik ik ook (bijna) altijd de rosborstel.
Verder poets ik vaak na het rijden nog een keertje uitgebreid, dan kam ik ook zijn manen door, pluis de staart uit, schrob de hoeven schoon etc.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:24

Alleen voor het rijden, zomers ook wel vaker, maar in de winter zeker niet.
IN de winter laat ik hem namelijk zijn wintervacht houden. Dan poets ik hem alleen voor het rijden, om de klonten modder uit z'n vacht te halen, zodat hij daar geen last van heeft bij het rijden. de modder haal ik er dan uit met z'n pinnetjes borstel (zo noem ik dat altijd ), en verder haal ik er een zachte borstel overheen. en de hoeven natuurlijk.
zomers gaat het wel wat uitgebreider, rosborstelen en/of poetsblok, harde borstel, zachte borstel en nog zachtere borstel Haha!
aan z'n manen en staart zit ik bijna nooit, behalve als ik van die grote klitten in z'n manen zie zitten.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:40

4 tot 6 keer in de week.

Ze staat buiten in de wei en als ik haar eruit haal om eff te laten rennen of gewoon na te kijken gooi ik er weleens een snelle borstel overheen.
Het eerste wat ze toch weer doet als ze de wei instapt is rollen.

Als ik rij of longeer grote poetsbeurt dus.
Als ik een lange dag heb ene superlange poetsbeurt en sowieso ele dag een hoevenkrabbertje.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:49

Zep schreef:
Ik poets nooit zoveel voor het rijden, wel daarna. Veel poetsen blijkt toch het beste om ze echt mooi in het haar te krijgen.

Dat zeker weten!!
Kore glanst eigenlijk altijd wel als een spiegel, en zo niet dan weet ik meteen dat ze iets onder de leden heeft. En inderdaad, de verharingsseizoenen gaan er ook makkelijk doorheen als je elke dag flink poetst. Voor het paard zeker wel zo fijn, al die losse haren lijken me echt een rotgevoel! Het begint trouwens al weer een klein beetje te komen, de zomervacht is nu los aan het laten, ik krijg elke dag al meer haartjes...!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:01

Elke dag.

Ik doe langer over het poetsen dan over het rijden Haha!

Ik begin met:

01.Massage roskam hele lijf
02.Harde borstel hele lijf.
03.Iets hardere borstel benen en billen
04.Zachte borstel hele lijf / Hoofd
05.Glans borstel hele lijf
06.Poetshandschoen (schapevacht) hele lijf
07.Poetshandschoen (zwarte rubbere) hoofd
08.Lange haren borstel hoofd
09.Haarborstel Manen en Staart
10.Hoevenuitkrabben
11.Babydoekje Ogen, Neus en Billen schoonmaken

En dan opzadelen

Ik doe dus echt langer over het poetsen dan het rijden

Ik wil alleen als ik op Dinsdag avond les heb, wat minder borstels gebruiken.
Omdat ik na werk, gauw naar huis, snel eten, naar manege, poetsen, zadelen, losrijden, les.

Moet me dan goed haasten, heb hier maar 1,5 uur voor.
Ik doe dan 1 t/m 4, 7, 8 en 9

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:09

als ik ga rijden dan gewoon alles dus: ros, harde, zachte, manen en staart, en hoeven uitkrabben en invetten

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:42

als het kan dagelijkst, maar als ik een keer laat ben voor de les ofzo, lukt dat dus niet. maar hoeven krabben doe ik zowieso elke dag voor het rijden. ik heb een schimmel dus die moet je wel aardgi goed poetsen anders rij ik op een wandelende poepvlek Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:03

Een poetsbeurt (nagenoeg dagelijks) bestaat bij mij uit:

- Rosborstel hele lijf
- Plastic borstel hele lijf
- Harde borstel hele lijf
- Lange haren borstel hele lijf
- Zachte borstel hele lijf
- masageborstel over het hoofd
- lange haren borstel over het hoofd
- zachte borstel over het hoofd
- Behangborstel hele lijf incl. hoofd
- schapenvacht hele lijf.
- hoeven uitkrabben
- eventueel staart en manen met borstel.

Ik vind het niet meer dan logisch dat ik mijn paard goed poets. Dat hoort er toch bij. En als ik met iemand afspreek, nou, dan wachten ze maar even.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:00

alleen als het echt nodig is. En anders iig het zichtbare. Ik heb ook 2-3 x aangeklikt

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:05

Poetsen hoort bij de verzorging van je paard. En buitendat is poetsen ook goed om de band tussen jou en paard sterker te maken.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:43

ik heb 4-6 opgegeven omdat ik vrijdags niet bij Ewald ben. Verder elke keer als ik bij hem ben dan poets ik hem uitgebreid. Tenzij ik haast heb maar normaal gesproken zorg ik wel dat ik tijd genoeg heb om te poetsen. Vind het niet erg om te doen en Ewald ook niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:49

Poets Haike momenteel heel erg weinig, staat eigenlijk altijd op de wei, en de laatste 2 dagen 's nachts binnen. Nou, ik kan er nog steeds niet op rijden en poetsen is niet mijn hobby, die van haike al helemaal niet!
Oki poets ik elke keer als ik ga rijden, en na het rijden vaak afspuiten. Dat is dus wel bijna iedere dag, probeer ik.
Bij Vera, mijn vorige pony poetste ik wel heel erg graag, daarmee kon je uren tutten. Bij de drukte die Haike maakt is het een beetje overgegaan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:55

iedere dag Tong uitsteken mijn paard moet er uiterraard top uit zien he da verwacht je toch wel haha.