Ben ik te streng voor mijn verzorgsters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:31

Esme_27 schreef:
Gelukkig maar, voelde me alweer een boeman! Het stomme is dat ik deze dingen al zo'n 1000x heb verteld aan de verzorgsters. Dus nu maar deze poging om het ze aan het verstand te brengen... Werkt dit ook niet dan moet ik maar op zoek naar nieuwe verzorgsters, want nu helpen ze me 9 van de 10 keer niet, maar geven me alleen meér werk..

Als je het ze persoonlijk al zo vaak hebt gezegd hebben ze er al helemaal schijt aan als het op papier staat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:38

Ik vind deze regels heel normaal, het probleem is alleen dat je ook zeker moet weten dat iedereen zich aan deze regels houdt. De spullen op zijn plaats kun je nog controleren maar bijvoren of met sporen rijden of geen cap op dat kun je helaas niet controleren.

En wat Snowdon zegt helaas kunnen volwassenen er ook wat van, wij zitten nu zelf ook met een klein probleempje met regels en vertrouwen enzo.

Ik zou de regels zo opgangen maar er wel bijzetten wat de consequentie is als men zich er niet aan houdt en dan af en toe onverwacht binnenvallen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:43

ik vind het hele redelijke (en logische) regels. eigenlijk meer wat ze zelf toch ook wel konden bedenken, dus jammer dat het zo moet.
maar als het zo werkt, is dat toch ok!? Heb je zelf ook weer wat minder werk aan hen Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:50

Hallo Esme
Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af wat de pluspunten van jouw verzorgsters zijn. Het zijn eigenlijk dingen die niet meer dan normaal zijn en het zou dan ook niet nodig moeten zijn deze in het stalreglement te zetten.

Als ik een verzorgster had en die zou een vriendinnetje op mijn paard zetten dan zou ze gelijk kunnen vertrekken: dat doe je gewoon niet!

Kortom, ik vind jou zeker geen 'boeman', je bent veel te aardig

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:47

ellenlouise schreef:
Hallo Esme
Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af wat de pluspunten van jouw verzorgsters zijn. Het zijn eigenlijk dingen die niet meer dan normaal zijn en het zou dan ook niet nodig moeten zijn deze in het stalreglement te zetten.

Zoiets bedacht ik me dus ook toen ik die lijst las. En je zegt zelf ook al dat ze je onderhand meer werk geven, dan uit handen nemen. Bij mij waren ze er denk ik al lang uitgevlogen

Kortom, je bent inderdaad echt geen boeman.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 22:51

Die zijn ook steeds verder te zoeken idd..
Ik ben zelf gewoon een muts omdat ik niet kan/durf op te zeggen. En ik heb al zo vaak gezocht naar goede meiden, dit zijn al nieuwe! Maar iedere keer is het hetzelfde verhaal...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:51

Ik verzorg samen met een ander meisje (dat 18 is) ook een pony.Er zijn nooit regels neergeschreven,maar als er iets was dat anders moest,kwam de eigenaar dat gewoon zeggen,en vanaf dat moment ging het dan ook zo.Spullen opruimen vind ik standaard.Uitmesten doen we uit onszelf.Als we er zijn en we hebben tijd over halen we een kruiwagentje mest uit de weide.We worden veronderstelt zelf te weten hoe lang we kunnen rijden,omdat de eigenaar zelf niet kan rijden.Wat extra spullen betreft is er ook een afspraak: zadel,hoofdstel en poetsgerief is aanwezig,als je meer spullen wil betaal je ze zelf.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:58

Esme_27 schreef:
En ik heb al zo vaak gezocht naar goede meiden, dit zijn al nieuwe! Maar iedere keer is het hetzelfde verhaal...

Het valt inderdaad niet echt mee om iemand te vinden die netjes en zelfstandig kan werken. En daarbij ook nog een beetje kan rijden.
Kun je in het vervolg niet bij dag 1 echt duidelijk vertellen hoe en wat. Sommige schrikken daar toch wel wat van af. En misschien een proefperiode opstellen. Dan is het ook wat 'makkelijker' om ze te vertellen dat ze niet helemaal is wat je zocht zeg maar.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 23:00

ja bij de nieuwe verzorgers heb ik dat ook gedaan. Alleen geen proefperiode.. dom dom..
Maar goed zo leer ik het vanzelf op de harde manier! (en ze rijden trouwens wel goed en zijn goed voor de paarden, anders vliegen ze er echt uit!! meteen!)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:24

Elke keer als ik dit soort dingen lees ben ik weer blij dat mijn verzorgster alles gewoon netjes doet zonder dat ik het hoef te zeggen.... Ze ruimt alles op, laat Jordy netjes achter, en als er iets is belt ze me gelijk.
Ook als ze iets gaat doen als buitenrijden o.i.d. belt ze om dat te zeggen, en ze gaat alleen als haar zus meegaat of als er een stalgenoot van me ook gaat buitenrijden.
Mijn verzorgster is overigens nog maar 13 jaar oud, maar ik zie zelden mensen met meer verantwoordelijkheidsgevoel..

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:34

Esme_27 schreef:
En opeens lagen er weer sporen, wie heeft die gebruikt?? Dat soort dingen..

Ik vind de regels die je opstel heel normaal. Ik verzorg zelf ook paarden en als je iets gebruik leg je het terug, gewoon zoals het hoort.
En als er iets met de paarden is neem je contact op met de eigenaar en overleg je wat je eraan kan doen.

Maar is het niet slimmer om de spullen die ze dus NIET mogen gebruiken achter slot en grendel te leggen zoals je sporen, extra dingen in de poetskist, medicijnen en zalfjes en je hoofdstel die ze niet mogen gebruiken.
Als ze iets nodig hebben kunnen ze dit altijd aan jou of je vader vragen...

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:37

De regels die je hebt opgesteld zijn zeker niet te streng, meer vanzelfsprekend. Als jou verzorgsters die duidelijkheid nodig hebben zou ik iig de lijst met hun samen doornemen, zoals al eerder benoemd, en dan kunnen ze, als ze nog vragen hebben, deze gelijk stellen. En ook af en toe eens onverwacht binnenkomen. Mochten de regels niet nageleefd worden dan zou ik toch op zoek gaan naar (weer) andere verzorgsters. Mensen met een goed verantwoordelijkheidsgevoel zijn er wel, je moet alleen even zoeken Schijnheilig Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 06:49

lunatje"]
[quote="Fasel"][quote="snowdon"]
[quote="Fasel schreef:
Overigens begrij pik niet dat mensen dat niet uit henzelf even doen. Maar dat kan aan mij liggen. Ik vergeet ook regelmatig wat hoor maar als ik jou zo hoor is het wel erg bont.

Tsja kinderen.... Lachen

Maar naar wat ik begreep bij karuna hier op bokt, kunnen volwassenen er ook wat van Boos!
[/quote]

Ja da's ook weer waar. Vooral die figuren die vinden dat ze niets hoeven te doen omdat ze betalen Verward
[/quote]

Je betaald als eigenaar toch zelf ook een bedrag Haha! en dan zal je nog een stallen uit moeten mesten ook Verward nee, maf
[/quote]

Nee stallen uitmesten niet maar de s t r o n t achter je r e e t opruimen als je paard heeft staan s c h i j t e n op de spuitplaats is toch wel een beetje iets wat hoort bij fatsoenlijke opvoeding. Of trek jij je toilet ook niet door als je in een betaald hotel op de pot bent geweest ????

Knipoog

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:11

Hoezo mogen ze geen antiklit in de manen spuiten? Vind je dat niet erg zonde als er dan manen worden uitgetrokken, dat dat terwijl die tinker echt prachtige manen heeft Kwijl
Verder vind ik hem wel goed, ze weten waar ze aan toe zijn.

Ik heb bij Bunny helemaal geen regels, ik vind het toch vrij logisch dat je de boel opruimt enzo. Maarja hun zullen ook nog wel wat jonger zijn enzo. Leren ze nog wel Knipoog

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:26

Ik vind er ook niks verkeerds aan, ik had alleen wat uhh net als gijsenkim zegt wat bondiger en dwingender gereageerd ...
Het zijn tenslotte jou paarden en jou stal ... Jij bepaalt hoe het er na afloop uit hoort te zien ...
verzorging van paarden is niet alleen rijden ... Lachen

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:45

Ik vind het een goeie lijst! Ik weet hoe moeilijk het is goeie verzorgsters te vinden waar je wat verantwoordelijkheid aan over kan laten, en het doen zoals jij het wil. Maar dit lijkt me erg duidelijk. Misschien dat je dingen die je zelf gebruikt, zoals wat je zei.. het kieffer hoofdstel, apart opbergt ofzo en spulletjes waar je liever niet van hebt dta ze eraan komen. Maar ik hoop dat het lijstje werkt! Jij bent de baas! ~~}> (grin)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:51

Inhoudelijk prima (niet meer dan normaal) wel wat omslachtig. Zoiets?

De paarden:
- Nuala: zolang ze nog een veulen aan de voet heeft met rust laten. Er word pas weer op haar gereden als ik het zeg. Gebruik met rijden het oude hoofstel. Niet buitenrijden met haar zonder het gevraagd te hebben.
- Diamond: niet zelf binnen zetten maar vragen aan mij vragen of aan mijn vader. Als je denkt dat je het wel zelf kan moet je dit eerst met Henk zelf overleggen. Dat snap ik niet?
- Diamond en Kandy: geén snoepjes of hooi geven, water mag natuurlijk altijd.

Rijden e.d.
- Er wordt niet met sporen, andere soorten teugels of bitten gereden op Nuala of Aranca.
- Alleen met bandages of beschermers rijden als ik heb gezegd dat dit mag.
- geen vriend(inn)en meenemen zonder dat aan mij te hebben gevraagd.
- Geen kunstjes leren aan de paarden! Ik vind het helemaal niet leuk als je een van mijn paarden dingen als knielen of maaien leert.
- buitenrijden alleen met Aranca. Bij voorkeur niet in het donker, bij twijfel refelcetoren om die in de paarse kist zitten. Je MOET een cap op, neem ook een mobiele telefoon en ga niet alleen.

Na het rijden:
- singel losmaken en op het zadel leggen. Altijd de hoes er omheen doen. -- Een nat dekje omgekeerd op het zadel leggen om te drogen.
- Bandages na afloop oprollen en opbergen.
- bit afspoelen

Spullen opruimen:
- Aranca: hoofdstellen bij elkaar op een spijker.
- Nuala: beide hoofdstellen een aparte plek. Het Kieffer hofdstel NIET gebruiken.
- onze halsters en halstertouwen bij elkaar.
- Halsters en halstertouwen van de vakantiepaarden apart aan de deur. Het is niet de bedoeling dat jullie deze gebruiken of er onze eigen spullen tussen hangen.
- kisten altijd dicht ivm muizen.

De stal:
- Zorg dat de paarden water hebben en dat, mits ze ’s nachts op stal staan, de stal is uitgemest. Je hoeft alleen uit te mesten, nieuw stro of zaagsel in de stal leggen doe ik wel. Mest graag op de mesthoop en niet ernaast of ervoor.
- Als je hoeven hebt uitgekrabd na afloop alles aanvegen.
- Het stalhok moet dicht zijn als je weg gaat door middel van de schep.
- Als je weggaat kijk nog even om je heen. Staan alle spullen weer op hun plek? Zorg dat alles weer netjes is zodat de volgende niet eerst moet gaan opruimen.

Verzorging:
- De paarden niet voeren! Je mag natuurlijk wel een snoepje geven of een klein handje biks na het rijden als beloning.
- plankje met spulletjes en zalfjes: laten voor wat het is. Geen paarden insmeren met créme ofzo zonder dat ik het heb gezegd.

Dekens/halsters e.d.
- Als je een paard uit de wei haalt wat een deken omheeft, doe hem dan ook weer aan als je hem weer terugzet. Hetzelfde geldt voor halsters vliegennetjes etc.
- Niet zelf een deken omdoen als het paard er nog geen omheeft.

Algemeen
- Als het schrikdraad aanstond toen je kwam dan na afloop dit weer aandoen. Stond het uit, dan ook uitlaten.
- Als de paarden vlechten hebben dan deze laten zitten of opnieuw indoen. Als ze geen vlechten hebben deze dan ook niet maken. Zeker geen paarden met ingevlochten staart in de wei. Verder GEEN anti-klit in de manen spuiten.
- Paarse kist: extra (reserve) spullen. Deze hebben jullie in principe niet nodig. Mocht je toch, om wat voor reden dan ook, iets uit deze kist pakken, doe deze dan weer DICHT.
- De houten kist: dekens. Deze kist moet ook altijd dicht zijn.

Tot slot:
- Mocht je iets willen vragen of vertellen dan kan je me altijd bellen op 06-42233*** of een briefje achterlaten in het stalhok.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:56

Citaat:
Ja da's ook weer waar. Vooral die figuren die vinden dat ze niets hoeven te doen omdat ze betalen

Bij mij hoeven ze niets te betalen en ze willen ook niets anders doen dan rijden, als er iets is dat ze niet kunnen rijden, maar b.v. moeten stappen aan de hand, dan stromen de smsjes met excuses binnen, maar komen doen ze niet

had ik maar regels opgesteld voor ik eraan begon *zucht*

Bij ons op stal zijn zgn. ongeschreven regels, die ontdek je pas als je er eentje hebt overtreden en dan is het vaak zo ernstig, dat je meteen kan gaan, dat vind ik persoonlijk ook niet slim.....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:22

Lielle schreef:
Als je denkt dat je het wel zelf kan moet je dit eerst met Henk zelf overleggen.

Henk is de eigenaar van deze paarden. Haha! Hij wilt niet dat iedereen aan zijn paarden zit. Dus moeten ze het eerst aan hem vragen. Zijn paarden staan altijd in de bak dus vandaar dat ze nog weleens in de weg staan als de meiden willen rijden.

Anti-klit vind ik echt rotspul! Krijg er stroeve manen van die afbreken als je er naar kijkt. Echt heel irritant spul!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:46

Goed zo esme, regelssss!!!
Ik mis alleen nog iets, of ik heb er overheen gelezen.
Als ze er TOCH zijn, en de waterbakken in de wei zijn leeg, waarom niet bijvullen?
Klusje van niks, slang erin hangen en klaar. Als ze gereden hebben mogen ze er best wat voor terug doen, voor de paarden!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:49

Ik weet nu wel in ieder geval weer waarom ik absoluut geen verzorger wil Haha!

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:50

ik vind het goede regels,
wel een beetje veel..maar ze zijn heel normaal, en als je dat netjes ophangt zal er goed aan gehouden worden...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:08

Ik heb van te voren goede afspraken gemaakt met mijn verzorgmeisje. en als ze zich niet aan die regels houd dan is het heel gauw einde verzorgpony. Ik ben wel streng wat dat betreft en als ik zoals jij iemand had betrapt die toch iets deed wat ik had verboden en dan ook nog proberen de slobber te verbergen (dus ze weten dat ze fout zijn) nou dan zwaaide er wat.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:29

Vind het zelf heel netjes geformuleerd en niets mis mee.

Ik vind het eigenlijk normale regels.

Je zegt of vraag niets gek.

Alleen die beschermers snap ik niet ik rijd namelijk zelf altijd met peeskappen en strijklappen. (voorzorg)

Gewoon ophangen, en misschien iedereen een exemplaar geven voor thuis.

Kunnen ze het thuis rustig doorlezen, hebben ze eventuele opmerkingen of vragen kunnen ze ermee naar jou toe.

En een stalregelement voor alle gebruikers op stal ook geen gek idee.
En weer iedereen een kopie geven.

Nee hoor geen boeman. OK dan!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:33

Hele normale regels toch? De meeste moeten eigenlijk al vanzelfsprekend gedaan worden toch? zou ik wel doen tenminste Bloos