mijn pony is te mager

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

careltje03

Re: mijn pony is te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 22:02

je kan teveel krachtvoer geven, maar volgens mij kan een beetje geen kwaad.
het verschild denk ik ook heel erg per paard wat tie nodig heeft, want we hebben ook nog een pony
staan die 15 is, maar die echt wel krachtvoer nodig heeft! ze was vroeger tappony.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:07

annnneeee schreef:
bo0tjeee schreef:
Zou je haar niet gewoon krachtvoer kunnen geven? Klinkt best heftig, elke dag een uur rijden en dat ze het alleen maar moet doen op hooi of kuil. Dan krijgt ze gewoon tekort aan voeding. Ruwvoer moet ze eigenlijk de hele dag beschikking over hebben, maar helaas is dit niet op elke pensionstal mogelijk.

Ik zou haar rustig een beetje bix gaan bijvoeren. Dat moet best kunnen en dan zal ze ook wel wat aankomen. Ook kan je na het rijden muesli geven om weer een beetje aan te sterken.

je moet er juist geen krachtvoer in pompen want daar worden ze alleen maar slechter van!

het paard van me zus is overleden aan een overdosis.
die kreeg maagzweren en op een gegeven moment is zijn darm gescheurd.

RUWVOER RUWVOER RUWVOER!

iedereen moet van het krachtvoer idee af gaan! ruwvoer moeten ze van groeien en niet van krachtvoer!!!!!!

Overdrijven is ook een vak. Weet niet hoeveel krachtvoer je zus haar paard gegeven heeft, maar van een half of 1 schepje basisbrok gaan ze echt niet dood :n Gewoon rustig opbouwen naar een hoeveelheid.
Daarnaast helpt ruwvoer niet om meer vet op de ribben te kweken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:27