ratten op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:01

juliomariner schreef:
cavaletti schreef:
en het ergste is nog dat ze altijd zo boos naar ons kijken.

Heel boos terugkijken *D *\o/*

Nou nee serieus. Ik ben eigenlijk niet bang voor enge beesten maar die ratten zijn ook niet bang voor ons en ze kijken zo enorm vuil naar je dat je toch echt wel rillingen krijgt hoor. Brrrrr ik heb de rillingen nu al.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:02

reekie schreef:
Ik weet niet of het echt zo is. Maar ik heb gehoord dat halfwilde boerderijkatten een afdoende middel zijn om ratten en muizen uit de stallen te houden. Je mag ze alleen niet teveel bijvoeren. Misschien dat je een dergelijke kat mag lenen of een jong katje hebben? Is in ieder geval minder schadelijk dan gif.

Wij hebben katten, maar de meeste ratten zijn onderhand net zo groot als de kat hahah. Onze kat pakt alleen de jongere kleinere want die andere gaat hij nooit redden.

reekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:07

Oh jee, arme kat! Zo groot heb ik ze gelukkig nog nooit gezien. Misschien dat de gemeente nog ideeën heeft. Speciale rattenbestrijder of zo? Zo'n groot beest wil je ook niet tegen je krijgen als je een keer misslaat met je schep. :roll:

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:21

De ratten die ik gezien heb waren bruin van kleur en ze waren iets groter dan tamme ratten. Dus ik neem aan dat het volwassen dieren zijn.. Wij hebben de wei in het dorp en ben bang dat de ratten dan bij de huizen gaan zoeken, dus ik wil ze om zeep helpen als het kan.
Ik heb zelf ook bakken voor muizen en ratten gif waar honden en katten niet bijkunnen.

De eigenaar heeft de grond puur als geldbelegging (Hij hoopt dat er een woonwijk komt) en bemoeit zich nergens mee. We huren het tegen een lage prijs en moeten zelf alles onderhouden en repareren als het stuk gaat. Hij wil het ook wel onderhouden, maar dan gaat de prijs flink omhoog.

Ik heb zelf altijd op een boerderij gewoont en weet wat er bij komt kijken, maar de andere huurders zijn echte burgers en hebben niet zo in de gaten wat er allemaal bij komt kijken en vinden het wel goedkoop zo

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:22

cavaletti schreef:
Wij hebben ook enorm veel ratten in de achterste stal. En niet van die kleintjes. We hebben alles al geprobeerd met verschillende soorten gif maar ze blijven komen. Daarbij lopen er bij ons honden en katten en niet vergeten de paarden dus ik ben een beetje voorzichtig met gif. Ze hebben tunnels onder de hele fundering van de stal, overal zie je gaten, ze bijten echt door alles heen en het ergste is nog dat ze altijd zo boos naar ons kijken. brbrrrrrrrrrr dus als iemand DE oplossing heeft dan horen wij het ook graag.

Lokale luchtbuksvereniging vragen of ze een middagje willen komen schieten (wel in teams werken en voer strooien om die ratten in een goed schotveld te krijgen). Daarna Duitse GGD rattenlijken laten ophalen.

nik4

Re: ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:47

heb wel eens gehoord dat de boeren vroeger de ratten gingen vangen in een metalen kooi en dan een in de brand steken.
ze schijnen dan zo hard te gillen dat dat de andere ratten weg jaagt.
ik weet niet of het zo is heb het ook maar van horen zeggen maar ik vind zelf de methode behoorlijk heftig maar goed zo schijnen de boeren het altijd te hebben gedaan en er zullen er vast nog wel wat zijn die het nog steeds doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:56

ik hoorde dat als je hond bv rattengif gegeten heeft je ehm pinda's moet geven maar dat weet ik niet zeker en een rat moet zijn eigen lichaamsgewicht gif eten pas dan gaan ze plat bij mijzen duurt het 5 tot 18 dagen bij ratten misschien langer. vang ze niet want ze kunnen je pakken en dat wil je niet. ik heb er een keer hier een bij de haagse markt zien lope4n endacht eerst wat is dat een kat of zo. nou echt hij was groot , niet normaal.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:03

Als je hond of kat een vergiftige rat heeft gegeten is er nog niet zoveel aan de hand. Als ze er meerdere hebben gegeten kun je bij de dierenarts een spuitje vitamnie K halen.
Het gif remt de bloedstolling. De ratten bloeden dan inwendig dood. De vitamine K zorgt ervoor dat het bloed weer stolt.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:22

Heb je de gemeente al gebeld? Wij hebben ook een tijd ratten gehad en toen is de ongediertebestrijding van de gemeente een paar weken wekelijks langs geweest om gif te hangen. Sindsdien nooit meer een rat gezien!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 13:17

Bij ons doet de gemeente niets en moet je het zelf regelen en betalen. Ik wil ook rattenvallen (grote muizenklemmen) plaatsen en kijken of ik ze kan vangen.

Ik heb dus al gif staan, maar daar wordt niet echt van gegeten, misschien dadelijk in de winter als er weinig ander voedsel is, hoop ze met een klem te kunnen vangen

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:07

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:53

Bij agradi hebben ze van die (lok)doosjes met rattengif waar een hond niet bij kan. En geloof me als je 1 rat ziet zitten er binnenkort echt heel veel.

litleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:54

dodootje schreef:
Bij agradi hebben ze van die (lok)doosjes met rattengif waar een hond niet bij kan. En geloof me als je 1 rat ziet zitten er binnenkort echt heel veel.

hadden we bij ons op stal ook gebruikt en het werkt echt

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:14

litleangel schreef:
dodootje schreef:

hadden we bij ons op stal ook gebruikt en het werkt echt

Wij ook vandaar dat ik het wist :j

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:33

hoi,ratten zijn ziekte overbrengers,zoals de ziekte van weil.
Bespreek het met de ander eigenaren,dat je niet besmet wilt worden,
en dat ze voer,brood en dergelijke niet laten slingeren.
Als er geen voedsel meer is,dan eten ze het vergif wel op.
Succes...