Ben ook benieuw naar de lepels. Nadeel van de hindernissen merk EIBOU (eigen bouw) is dat ze soms gevaarlijk kunnen zijn., bijv. dat de balken niet snel genoeg uit de lepels kunnen, de paarden boven op de staanders kunnen springen doordat ze te laag zijn gemaakt en er gevaarlijk materiaal is gebruikt zoals Trespa. Dit is namelijk erg scherp en mag zelfs in een officieel parcours niet eens.
Romyx
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-11 22:27
kleinvosje schreef:
Ben nog steeds in afwachting van foto's van de lepels, zodat ik in de vakantie zelf kan knutselen!
Het spijt me dat ik nog geen foto's heb! ik ben al een tijd heel erg druk! ik denk dat de foto's er morgen opstaan!
dit is de lepel , balk valt er echt heeel makkelijk af !
juliomariner
Geplaatst: 30-06-11 12:51
Volgens mij zijn deze lepels niet sterk genoeg en erg gevaarlijk, als het paard hierlangs spring zal hij direct een snijwond oplopen. Daarbij zijn de voeten met de hoekjes zeker niet sterk genoeg.
Leuk idee om zelf hindernissen te maken, maar die lepels zien er niet echt veilig uit. Het lijkt redelijk scherp, misschien niet als je er zelf met de hand langs gaat, maar als er een paard in volle vaart tegenaan komt zal die een flinke snijwond oplopen..
zulke dingen (die bezem dingen) heb je ook in het plastic wat rond is afgewerkt.. Is dat dan niet veiliger
juliomariner
Geplaatst: 30-06-11 13:04
Romana01 schreef:
zulke dingen (die bezem dingen) heb je ook in het plastic wat rond is afgewerkt.. Is dat dan niet veiliger
Maar niet sterk genoeg. Als het paard met de buik vol op de springboom valt zullen de kunststof dingen gegarandeerd in stukken kapot springen.
Dat mensen zelf hindernissen maken prima maar goedkoop zal zeker duurkoop blijken te zijn. Ik denk dat deze hindernisstaander een leversduur heeft van hooguit 3 maanden. Als je van die gegalvaniseerde staanders koopt (kosten ongeveer 36 euro en een lepel 4,15 euro) kun je hier wel 30 jaar mee doen.
En daarom wilde ik eerst foto's zien voordat ik zelf zou gaan knutselen. Als ik dit zie is het inderdaad niet wat ik zou maken, ik heb een stuiterpaard en wil geen rare verwondingen...
juliomariner
Geplaatst: 30-06-11 13:41
Ik verkoop zelf hindernismateriaal en was erg nieuwsgierig hoe deze hindernis gemaakt was maar deze kan ik dus echt niet verkopen. De constructie is gewoon niet sterk genoeg en de lepels zijn erg gevaarlijk. Ik verkoop natuurlijk graag maar wil ook gewoon goed advies kunnen geven om zelf een veilige hindernis te bouwen. Ik had zo al mijn twijfels bij de eerste foto's en de twijfels over deze hindernis zijn alleen maar veel sterker geworden.