Wel eens spijt dat je je paard te hard aanpakt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:59

Ja hoor. Soms heb ik wat weinig geduld en dan sleur ik Okki half mee tijdens het wandelen. Meestal heb ik het wel door tijdens wandelen. Dan moet ik gewoon denken: "Boeiend dat de stal om 9 uur dicht gaat, ik ben pas klaar als ik klaar ben. Okki heeft ook recht op aandacht."

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:22

Soms hebben Miro en ik ook zo'n ruzie...dan haalt hij echt het bloed onder mijn nagels vandaan Boos! Hij kan heel erg staken en als ik hem dan niet naar voren schop/mep dan belanden we of onder een vracht of in de sloot of in de omheining van de bak Scheve mond Ik moet hem dan wel echt behoorlijk slaan maar heb dan altijd een rotgevoel....ik zeg dan ook tegen Miro: " Waarom doe je dat nou....ik wil je helemaal niet slaan! Zijn we nu weer vriendjes en zullen we dit nooit meer doen?" Gelukkig gaat het nu heel goed en hij staakt ook eigenlijk nooit meer Haha! Mocht hij wel staken of heel lastig zijn dan stap ik af en zet hem op stal en ga naar huis, iemand anders zadelt hem af en geeft hem 's avonds zijn voer.....als je een paard ergens mee kan straffen is het dat wel...Miro is dan de volgende dag super lief Tong uitsteken Knipoog

-X- Anja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:35

Nou en of. Ik heb wel eens spijt gehad dat ik iones te hard heb aangepakt. Dan bleek hij later bijvoorbeeld iets gemankeerd te hebben. Daar ben ik dan achteraf helemaal niet blij mee. En je kunt het ook niet goed maken of zo he.
En dan heb ik toch maar weer zijn vertrouwen beschaamd. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-09-03 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:36

Ja vorige week en ik schaam me er nog voor. Luna was echt de hele tijd op mijn handen aan het hangen echt de hele tijd (en ze is al zo sterk) dus uit frustratie geef ik echt een keiharde uk aan de teugels echt keihard, dus Luna meteen op haar achterbenen staan (en terecht) en toen werd ik zo boos dat ik me niet meer kon beheersen en haar een mega knal met de zweep heb gegeven, het duurde maar een paar sekonden en toen hed ze me eraf gebokt en ze had gelijk ook moet ik me maar beheersen toch??? Maar daarna kwam ze wel heel lief naar me toe gelopen enne wat denk je zit ik er weer op gaat ze weer lopen hangen grrrrrrr ben er toe maar afgestapt voor het weer mis ging maar ik schaam me nog steeds
-x- Midara

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:38

Als je aan het paardrijden bent, doe je dat met zijn tweeën. Als er een goede verstandhouding is, gaat alles goed. Je paard moet wel weten wat je wil en moet die hulp goed kennen en daar schort het nogal eens aan. De ruiter denkt het goed te doen, maar het paard begrijpt het niet...krijgt weer een aanwijzing en weet niet hoe hij erop moet reageren etc. een duidelijke misunderstanding en wat doen nu de meeste ruiters ze reageren zich af op hun paard, maar zij zijn het, die deze contactbreuk alleen maar erger maken. Zo zijn er vele aanwijzingen, dat je ongecontroleerd handelen beter kan nalaten en voorzichtig je paard duidelijk maakt hoe jij het wel wil hebben...wees dus concequent!! en je behoeft niet meer kwaad je af te reageren..je komt er alleen maar van de regen in de drop.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:38

ja, gisteren toen meneer de trailer niet in wilde. Ik ben toen zo boos op hem geworden. Hij was niet bang voor de trailer maar was gewoon aan het kloten maar toen ik boos werd was hij wel bang voor mij. Wat een klotegevoel was dat zeg Boos!