Zeecontainer als stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:23

vibabu schreef:
doe er een stenen bodem in en let er op dat als de zon er vol op schijnt ze erg warm zijn :)

dat is niet echt waar hoor bij ons op de manege hebben ze er ook 1 en ze hebben hem in het wit geverft als je daar in de zomer in gaat omdat er een paard ofzo in staat die je nodig hebt is het lekker fris. maat moet je wel een witte hebbe anders zijn de idd heel er warm ;)

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:53

Sjolvir schreef:
lauwtjuhh schreef:
ik heb overigens gen last van condens omdat ik snachts nooit de boven deur dicht doe.

als bodem bedekking gebruiken wij houtmot zodat de vocht opname optimaal is en (bij een vastelaag) uitgelijden wordt voorkomen. ook hebben wij heb iets hellend neer gezet zodat het water altijd weg kan mocht er bv een waterbak omgegooid zijn.

succes!

Hmmm, ik heb de container deuren zowiezo open staan en toch heel veel condens, afh. van het weer, niet zozeer van de aanwezigheid
van het paard in de container. De hele wanden zijn bij vochtig weer gewoon nat.
Op de grond ligt vlas, maar met vochtig weer is dat niet echt optimaal.
Aangezien al het condens daar weer op drupt etc.

hier heb ik eigenlijk totaal geen last van! hij is vanbinnen altijd droog ook niet een condens laag o.i.d. maar ik heb dan wel aan beide korte kanten een aantal gaatjes in het plafond zitten. mischien dat dat wat helpt..

Youknowme

Re: Zeecontainer als stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:59

Mijn paard staat ook in een container.
De binnenkant is wit, op de bodem ligt er zand, daarover een rubberen matten en daarover heen zaagsel.
Nooit allebei de deuren dicht doen, dan kan het zo oplopen tot 40 graden daarbinnen.
Zomers is het even warm in die stal als bij de binnen stallen, misschien zelfs nog iets koelen doordat als er een briesje staat het zoiezo door de stal heen komt.

heuvel2407

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:44

Een vriendin van mij heeft ook een zeecontainer gebruikt in haar wei.
Functioneerde prima alleen een glade bodem daar moet je wel mee uitkijken

LadyRosaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:06

Mijn paard en shet staan in een container. Overdag staan ze buiten als de wei het toe laat(veengrond).
Ik heb ook nog een zadelkamer/opslag.
Het is een vrij grote container van 6 bij 3 meter.

De binnen kant heefd halve houten wanden.
De vloer is van oude roosterbalken met rubberen-matten erover.
En de vorige eigenaar heeft over de lengte een lichtplaat aan de bracht.

Voldoet prima.