Veilig verhoogd opstapje in de binnenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:04

UnlimitedS schreef:
Bedankt voor het compliment Ikke!
Gisteren heb ik nog een flinke tijd doorgebracht op Google en geprobeerd een voorbeeld te vinden in Engeland of Duitsland aangezien die daar inderdaad op voorlopen maar helaas, ik heb niets kunnen vinden, alleen krukjes en opstapjes zoals die hierboven al geplaatst zijn. Nu hebben we vanmorgen tijdens het gezamelijke ontbijt zelf iets bedacht en uitgeschetst en ik hoop daar binnenkort het prototype of wellicht al het eind resultaat van te kunnen laten zien.

Ik ben erg benieuwd naar je ideeen.

Annemeik

Re: Veilig verhoogd opstapje in de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:36

Goed van jullie dat jullie er over na denken suzanne, wij zien idd ook vanalles gebeuren ;)

Een plank in de hoek was ook het eerste waar ik aan dacht, maar ik weet niet of je dan dicht genoeg in de hoek kan komen dat je bij je paard kan komen. En dat je nog genoeg door de hoeken kan blijven rijden.

Buiten is het makkelijker denk ik om een vast opstapje te maken, en daar rijden ook de meeste mensen. Binnen lijkt het me logisch dat je gewoon even vraagt om het krukje weg te halen als je opgestapt bent.

Maar vast zou wel ideaal zijn. Ik houd mijn ogen even open.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:33

Dat in de 2e link lijkt er inderdaad op Dinopino en we hebben hem nu gevonden! Dit is wat wij ook zelf in gedachten hadden:
http://www.multi-projekt.de/html/hallenzubehor.html

Buiten komt er een opstap'bank' gemaakt van bielzen. De buitenbaan is niet afgesloten dus daar kan je makkelijk buiten de baan opstijgen en dan de baan instappen.

Overigens gebeurde het 'ongelukje' met het krukje niet omdat ik er mee opstapte, ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nooit een krukje gebruik.

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:41

Zouden bielzen niet heel erg glad worden als die nat zijn?

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:43

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:45

Is er in de bak nog plek om een opstap te maken zoals op deze foto?
dit is hoe wij het op het werk hebben, alleen is dit niet in een binnenbak maar als je de ruimte hebt zou je wel zoiets kunnen maken
Als je betere foto's van de opstap wilt kan ik die nog wel een keer maken, kun je het zo een beetje zien?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 23:00

Ik ben bekend met die opstaphulpen, wij hebben jaren vrijwilligerswerk gedaan op de manege voor gehandicapten. Die zijn echter wat pompeuzer dan wij in gedachten hebben ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:21

UnlimitedS schreef:
Als het goed is niet, je moet niet van die 'vette' hebben, maar dat controleren we natuurlijk wel even ;)

http://www.youtube.com/watch?v=I0oaL51O7lw

Duur grapje! Een handige vent heeft dit ook zo voor elkaar. Ik denk aan een motertje voor een elektrisch zonnescherm...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:29

In een rijhal in Duitsland waar ik eens een cursus volgde, hadden ze die ook. Mijn paard was gewend dat ik met stoel opstapte of iets anders. Dit was dus wel even wennen en niet voor een cursus even aan te leren.
Op een duitsforum schrijven ze inderdaad dat sommige deze "mounty" ga nabouwen.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 11:51

Wij gaan ook eerst kijken of het haalbaar is om zelf te maken, niet met een electrisch motortje want dat is te gevoelig voor storingen.