Wat zouden jullie doen? lang laten groeien of afknippen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:30

Misschien trap ik wel op een helehoop tenen, maar het is mijn mening en daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken :+ . ik vind die geknipte manen toch zo ontzettend lelijk, paarden hebben toch manen om vliegen mee te verdrijven en lekker te wapperen en kunnen altijd nog gevlecht worden. Laat lekker groeien, veeeeeel mooier :j :D

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:32

rocymax schreef:
Misschien trap ik wel op een helehoop tenen, maar het is mijn mening en daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken :+ . ik vind die geknipte manen toch zo ontzettend lelijk, paarden hebben toch manen om vliegen mee te verdrijven en lekker te wapperen en kunnen altijd nog gevlecht worden. Laat lekker groeien, veeeeeel mooier :j :D

Helemaal mee eens. :D Ik vind lang sowieso áltijd mooier staan. (Hoewel ik rechtop als een fjordenboogje bij sommige paarden ook heel stoer vind staan, maar dan zit je wel met de vliegen idd. )

En uuhh.. een haflinger? _O- In de verste verte niet. En al was het zo, doet dat er wat toe? :7

Dilan1993

Re: Wat zouden jullie doen? lang laten groeien of afknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:04

Je paard lijkt niet op een haflinger :n En waarom zouden de manen eraf moeten als ze daar wel op zou lijken?
Ik heb een arabier met manen die (als ik ze kam) onder z'n hals uit komen. Hij lijkt ook niet op een haflinger hoor ;) En ik vind lange manen mooi dus hou ik het zo.

Weet ook niet wat jij met je paard wil doen. Als je wedstrijden gaat rijden, zou ik ze weer wel op handbreedte knippen, volgens mij is dat makkelijker als je knotjes wil maken

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:31

zelf vindt ik korte manen er verzorgder uitzien. Maar jij moet doen wat je het mooist vindt :D

ponieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:34

Lange manen zijn het mooist. Hoe langer des te mooier en ze zijn functioneel voor tegen de vliegen.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:31

kort.... tegen de vliegen hebben we een spray, haha

Maar je moet doen wat je zelf mooier/leuker vind en niet wat je stalgenoten vinden hoor!
Gewoon lekker jezelf zijn!

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:18

lang laten groeien, als het eenmaal lang is dan word dat super mooi egt (heb ervaring bij dit soort pony's)

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:06

Als ik jou was zou ik het laten groeien, volgens mij gaat je paard er dan echt prachtig uit zien!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:43

Afknippen, het groeit toch vanzelf weer aan :+

Persoonlijk vindt ik het er na verloop van tijd een beetje armoedig uit gaan zien, maar dat is mijn mening :o

A_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:23

Lang laten groeien, afknippen kan altijd nog ;)

Romeo98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:21

Je moet doen wat je zelf wil. Ik zelf hou van korte manen maar bij koudbloeden vind ik hoe langer hoe mooier :D Mijn welsh had ook lange manen maar door ze getrokken te hebben krijgt hij een mooiere nek ;)

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:56

Ik ga voor afknippen.. Vind ik persoonlijk netter staan! maar het is aan jou ;)

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:57

LANGE MANEN ik vind manen een deel van een paard zijn karakter!!

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:13

Ik zou het kort knippen & ze lijkt helemaal niet op een haflinger hoor!

danieck_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:39

ik vind haar helemaal niet op een haflinger lijken maar dat is mijn mening en zelf zou ik het lang laten groeien lijkt me best mooi staan , :)

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:46

Gewoon lang laten groeien! Niet afknippen alleen af en toe de puntjes daar gaat het harder van groeien :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:00

ik ben ook wel voor kort bij zulke types,
echter heeft mijn kwpner sinds der pensioen ook geen manenkam meer gezien dus daar laat ik het voorlopig ook bij groeien, kijken hoe het staat maar morgen kan ik er zomaar de schaar in zetten als het me niet meer aanstaat :o

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:02

Dan lijkt mijn paard ook op een haflinger :+ Violet heeft namelijk (bijna) precies dezelfde manen!

Ik zou het laten groeien :)

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:30

Ze heeft mooie dikke manen. Ik zou ze laten groeien. Laat ze maar kletsen op stal; ze lijkt niet op een Haflinger.

Yuriko_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:00

Ik had inderdaad verwacht dat de meningen verdeeld zouden zijn haha. Persoonlijk vind ik korte manen mooier. Doen wat je zelf het mooist vindt. En mocht het niet zijn zoals je verwacht had, ag groeit het wel weer aan toch!

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:57

op een haflinger lijken.. vind ik niet hoorxD ik zou het langer later groeien en soms een klein beetje bijknippen en als het dan toch neit mooi word kun je het eventueel later nog afknippen;)

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:46

Zelf bepalen wat je wil, als je ze lang wilt. Laat ze lekker groeien en als je het later niet vindt staan, dan trek je en knip je ze weer kort.
Ze lijkt niet op haflinger hoor.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:51

de vergelijking met een haflinger gaat totaal niet op en hé je doet toch wat jij het mooiste vind.
Alleen de opm van geen geld voor een trekkammetje vind ik wel een beetje krom, ik heb laatst nog geen euro betaald...

Als ik geen wedstrijden reed, dan liet ik de manen van mijn merrie ook groeien, want nu heb ik elk voorjaar weer de geweldige klus, om de manen weer overal even dik te krijgen en een handige vlechtlengte te geven (combi van trekken en knippen) en loopt ze er weer enkele weken bi als een punker :D

bredla1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:02

laten groeien en invkechten voor wedstrijd

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:22

Je kan je manen best langer laten groeien. Als je ze een beetje goed onderhoud en af en toe de dooie punten eraf haalt kunnen lange manen er heel verzorgd uitzien :D
Maar ik vind het ook een beetje afhangen van het karakter van een paard. We hebben een lekker eigenwijs en schijterig ex-menpaard op stal die een manenkam heeft, en daarvan zou ik de manen echt niet laten groeien. Maar de fries van onze manege heeft mooie lange manen die ik echt niet af zou knippen. Mijn eigen verzorgpony houd ik ook op anderhalve-hand breedte, maar in de winter nog wat langer, zodat hij er in de lente en zomer net wat frisser uitziet met wat kortere manen :P

Maar waar die haflingeropmerking vandaan komt? :?