sartje schreef:Uiteraad heeft een wedstrijdruiter meer wensen als iemand die recreatief paardrijd.
Waarom zou een wedstrijdruiter meer wensen hebben? Het zijn misschien wel andere wensen, maar een recreatieve ruiter kan ook aardig wat eisen stellen
Ik heb 3 belangrijke eisen aan een stalling, waarvan er twee samen bovenaan staan: de paarden moeten overdag naar buiten kunnen en de stalbaas moet volledig betrouwbaar zijn met afspraken. De derde eis is dat er een goed uitrijgebied is.
Daarna komen de leuke dingetjes als een rijbak, voorkeur overdekt, prettige stalgenoten en een niet te grote afstand tot mijn huis
Het enige van die dingen dat ik niet heb is de overdekte rijbak, dat is in de winter wel jammer

In de winter 's nachts op stal betekent dat er rust is om ongestoort te eten en te rusten. De paarden komen bij ons in de winter in een zandpaddock buiten waar hooi wordt gevoerd en er zijn in de groep een paar paarden in een zwakkere positie die buiten minder goed aan eten toekomen. Die krijgen dus ook een ruimere portie voor de nacht. Daarnaast krijgt mijn merrie-op-leeftijd op stal ook een portie bietenpulp met maismeel, dat kan ze dan in alle rust wegwerken.
Niet alle paarden doen het goed met 24/7 buiten, net zoals niet alle paarden het goed doen met deeltijd op stal staan. Gewoon kijken wat goed werkt voor je paard.