hoe houde jullie dat vol om elke keer heen te gaan?
ik zie ook een aantal die toch wel 5X per week heen gaan.
ik vind het knap hoor.
die van mij staat op 10 min. fietsen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Otte001 schreef:Onze lieverd staat 60 km ver, ongeveer 47 minuten rijden zonder file (die proberen we dan ook te vermijden). Ze staat in een kudde, kan 24 u per dag binnen en buiten, prima accomodatie en uitrijmogelijkheden. We gaan minimaal drie keer, soms vier keer naar haar toe en zijn er dan minimaal 2,5 uur.
ANdere keus was: stalling op een manege in een box, geen uitloop mogelijk. Gevraagd en gekeken bij verschillende in de buurt. Wij hebben gekozen voor het welzijn van ons paard (kudde en vrijheid) ipv in ons eigen makkelijk belang.
Maaaaaar soms wenste ik dat ze dichterbij stond en we even langs konden gaan voor een knuffeltje.
We hopen volgend jaar te kunnen verhuizen zodat we dichter bij elkaar kunnen zijn.
momo_lover schreef:Ik beken eerlijk mochten mijn paarden zover van huis staan waar ook wat mee gedaan wordt. Is mijn hobby snel over. Ze moeten rond de 10 a 15 minuten rijden wel berijkbaar zijn. (en dat is als ik hier goed zoek zo te vinden)
Voor bejaarden/jonge dieren vindt ik het wat anders die moeten lekker in de weide en goed verzorgt staan dat kan ook 30 km verderop vindt ik. Maar die hoef ik ook niet elke dat te zien hoogstens 1 keer per week/2 weken als het goed voelt.
Heb ze nu op nog geen 200 meter van huis staan maar dat zal ooit gaan veranderen. Maar dan gaan ze echt niet verder dan 10 a 15 minutjes met de auto.
jesito schreef:Geloof me ik heb alle opties bekeken, een weitje had ik maar dat word dan weer verkocht.
Een wei huren is vaak zonder stal en je mag niet zomaar bouwen, een stal met zijn tweeen kan ook maar dan moet die groot genoeg zijn.
Daarbij moeten ze dan overdag gesplitst kunnen worden en dat zou voor mijn shet op veel stallen betekenen dat hij alleen staat.
Want de hele dag op een vette bemeste wei, dat gaat niet.
Ik zou best graag weer iedere dag naar mijn paarden willen, maar moet ook eerlijk zeggen dat dit me veel rust heeft bezorgd.
Dus het heeft twee kanten.
aerdenhout1 schreef:jesito schreef:Geloof me ik heb alle opties bekeken, een weitje had ik maar dat word dan weer verkocht.
Een wei huren is vaak zonder stal en je mag niet zomaar bouwen, een stal met zijn tweeen kan ook maar dan moet die groot genoeg zijn.
Daarbij moeten ze dan overdag gesplitst kunnen worden en dat zou voor mijn shet op veel stallen betekenen dat hij alleen staat.
Want de hele dag op een vette bemeste wei, dat gaat niet.
Ik zou best graag weer iedere dag naar mijn paarden willen, maar moet ook eerlijk zeggen dat dit me veel rust heeft bezorgd.
Dus het heeft twee kanten.
WElke regio woon je??
momo_lover schreef:snap de reden prima van Dani. Maar ik heb er er nu 2 moeten ze naar een pensioenstal dan moet er 1 weg om de ander een stal te kunnen bieden die ik hun gun en dat is 24/7 buiten met schuilstal (in de winter tenminste uitloop dan is een weide een extreme luxe).
Ik ben dan misschien heel egoïstisch maar wel realistisch ik kan wel een paard kopen wat ik ergens zet en dan misschien 3 keer per week komen (ik praat nu over een paard dat volop in training staat (valt bij mij ook een recreatiepaard onder dat zijn buitenritten moet lopen met de baas) en niet over fokmerrie's, opfok of pensioen) en dan paard pakken voor een rit.
Ik heb gelukkig het geluk van nu een hectare land met schuilstallen. Mocht dat weggaan moeten er knopen doorgehakt worden welke blijven en welke gaan zodat ik ze het leventje kan bieden wat ik ze wil bieden. Het geluk ook met veel kennisen en vrienden met land zodat als het even moet ze hier zo in een weiland kunnen.