Paardjes 50 km van huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:50

wat hebben jullie de paarden ver staan :oo
hoe houde jullie dat vol om elke keer heen te gaan?
ik zie ook een aantal die toch wel 5X per week heen gaan.
ik vind het knap hoor.
die van mij staat op 10 min. fietsen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:51

Mijn paarden staan 68km verderop bij mijn ouders thuis. Ik zie ze dan ook alleen in de weekenden, helaas.

jesito

Re: Paardjes 50 km van huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 08:18

Ik zie dat ik duidelijk niet de enige ben die deze afstand af moet leggen.
Maar veel verder weg zou ik ze toch ook niet willen hebben staan.

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:07

Onze lieverd staat 60 km ver, ongeveer 47 minuten rijden zonder file (die proberen we dan ook te vermijden). Ze staat in een kudde, kan 24 u per dag binnen en buiten, prima accomodatie en uitrijmogelijkheden. We gaan minimaal drie keer, soms vier keer naar haar toe en zijn er dan minimaal 2,5 uur.
ANdere keus was: stalling op een manege in een box, geen uitloop mogelijk. Gevraagd en gekeken bij verschillende in de buurt. Wij hebben gekozen voor het welzijn van ons paard (kudde en vrijheid) ipv in ons eigen makkelijk belang.

Maaaaaar soms wenste ik dat ze dichterbij stond en we even langs konden gaan voor een knuffeltje.
We hopen volgend jaar te kunnen verhuizen zodat we dichter bij elkaar kunnen zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:32

maar zo heb je toch ook weer 'rust' ook al heb je meer reistijd want ze staat goed.
je paard kan nog zo dichtbij wonen...als ze dan opgesloten is heb je er ook niets aan!
ik heb ze nu ook redelijk ver weg maar heb daar wel mooie mogelijkheden tot buitenrijden, hier dichtbij helemáál niet.

Otte001 schreef:
Onze lieverd staat 60 km ver, ongeveer 47 minuten rijden zonder file (die proberen we dan ook te vermijden). Ze staat in een kudde, kan 24 u per dag binnen en buiten, prima accomodatie en uitrijmogelijkheden. We gaan minimaal drie keer, soms vier keer naar haar toe en zijn er dan minimaal 2,5 uur.
ANdere keus was: stalling op een manege in een box, geen uitloop mogelijk. Gevraagd en gekeken bij verschillende in de buurt. Wij hebben gekozen voor het welzijn van ons paard (kudde en vrijheid) ipv in ons eigen makkelijk belang.

Maaaaaar soms wenste ik dat ze dichterbij stond en we even langs konden gaan voor een knuffeltje.
We hopen volgend jaar te kunnen verhuizen zodat we dichter bij elkaar kunnen zijn.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:14

Mijn paarden staan 33 km van huis. Daar kunnen ze 24/7 buiten lopen en ze staan direct aan het bos. Dichterbij huis vind ik dat niet, daar kunnen ze alleen zomers 24/7 buiten staan (als je geluk hebt) en zijn de buitenrijmogelijkheden niet zo goed.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:48

Ik beken eerlijk mochten mijn paarden zover van huis staan waar ook wat mee gedaan wordt. Is mijn hobby snel over. Ze moeten rond de 10 a 15 minuten rijden wel berijkbaar zijn. (en dat is als ik hier goed zoek zo te vinden)

Voor bejaarden/jonge dieren vindt ik het wat anders die moeten lekker in de weide en goed verzorgt staan dat kan ook 30 km verderop vindt ik. Maar die hoef ik ook niet elke dat te zien hoogstens 1 keer per week/2 weken als het goed voelt.

Heb ze nu op nog geen 200 meter van huis staan maar dat zal ooit gaan veranderen. Maar dan gaan ze echt niet verder dan 10 a 15 minutjes met de auto.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:11

Mijn paard staat ongeveer 65 km van huis
Staat bij mijn vriend 24/7 buiten met schuilstal
Samen met zijn drie bejaarde shetlanders
Had haar ook liever dichter bij huis gehad
Maar nu staat ze gratis en de verzorging is goed
Ze staat bij mijn vriend aan huis dus ook altijd toezicht
In het weekend ben ik daar altijd
Ook als bv de hoefsmid komt dan ga ik er ook heen
En die exstra knuffel die geeft mijn vriend haar ook wel
Dus ze komt niets te kort

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:03

momo_lover schreef:
Ik beken eerlijk mochten mijn paarden zover van huis staan waar ook wat mee gedaan wordt. Is mijn hobby snel over. Ze moeten rond de 10 a 15 minuten rijden wel berijkbaar zijn. (en dat is als ik hier goed zoek zo te vinden)

Voor bejaarden/jonge dieren vindt ik het wat anders die moeten lekker in de weide en goed verzorgt staan dat kan ook 30 km verderop vindt ik. Maar die hoef ik ook niet elke dat te zien hoogstens 1 keer per week/2 weken als het goed voelt.

Heb ze nu op nog geen 200 meter van huis staan maar dat zal ooit gaan veranderen. Maar dan gaan ze echt niet verder dan 10 a 15 minutjes met de auto.

Geloof me, ik zie het ook liever anders, maar mijn paard is mijn maatje en heeft ook nog iets te willen, zij heeft ook zo haar behoeftes. Ik kan niet egoïstisch zijn en mijn paard in een donkere kooi opsluiten om haar er één keer per dag uit te trekken om MIJN hobby te kunnen uitvoeren. Dat paard heeft naast mijn hobby ook een eigen leven, het is gewooon een páárd. Ik heb niets aan mijn paard als ze niet gelukkig en gezond is. Voor haar welzijn rijd ik wel een aantal keer per week minder :j.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:09

Hier dezelfde reden als Dani_

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:53

Goede reden Dani_!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:56

Mijn paarden staan ook 32 km verder op. Ook op een heel fijne plek en ik heb het reizen er graag voor over. Ik kan er niet elke dag naartoe maar 4x per week ben ik daar zeker te vinden. En als ik er niet ben, dan komen ze ook gewoon buiten en binnen en krijgen hun eten, drinken en aandacht.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:59

Jeetje wat een afstanden! Ben blij dat de mijne dicht bij huis staat maar petje af hoor!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:01

jesito schreef:
Geloof me ik heb alle opties bekeken, een weitje had ik maar dat word dan weer verkocht.
Een wei huren is vaak zonder stal en je mag niet zomaar bouwen, een stal met zijn tweeen kan ook maar dan moet die groot genoeg zijn.
Daarbij moeten ze dan overdag gesplitst kunnen worden en dat zou voor mijn shet op veel stallen betekenen dat hij alleen staat.
Want de hele dag op een vette bemeste wei, dat gaat niet.
Ik zou best graag weer iedere dag naar mijn paarden willen, maar moet ook eerlijk zeggen dat dit me veel rust heeft bezorgd.
Dus het heeft twee kanten.

WElke regio woon je??

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:01

snap de reden prima van Dani. Maar ik heb er er nu 2 moeten ze naar een pensioenstal dan moet er 1 weg om de ander een stal te kunnen bieden die ik hun gun en dat is 24/7 buiten met schuilstal (in de winter tenminste uitloop dan is een weide een extreme luxe).

Ik ben dan misschien heel egoïstisch maar wel realistisch ik kan wel een paard kopen wat ik ergens zet en dan misschien 3 keer per week komen (ik praat nu over een paard dat volop in training staat (valt bij mij ook een recreatiepaard onder dat zijn buitenritten moet lopen met de baas) en niet over fokmerrie's, opfok of pensioen) en dan paard pakken voor een rit.

Ik heb gelukkig het geluk van nu een hectare land met schuilstallen. Mocht dat weggaan moeten er knopen doorgehakt worden welke blijven en welke gaan zodat ik ze het leventje kan bieden wat ik ze wil bieden. Het geluk ook met veel kennisen en vrienden met land zodat als het even moet ze hier zo in een weiland kunnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 07:46

aerdenhout1 schreef:
jesito schreef:
Geloof me ik heb alle opties bekeken, een weitje had ik maar dat word dan weer verkocht.
Een wei huren is vaak zonder stal en je mag niet zomaar bouwen, een stal met zijn tweeen kan ook maar dan moet die groot genoeg zijn.
Daarbij moeten ze dan overdag gesplitst kunnen worden en dat zou voor mijn shet op veel stallen betekenen dat hij alleen staat.
Want de hele dag op een vette bemeste wei, dat gaat niet.
Ik zou best graag weer iedere dag naar mijn paarden willen, maar moet ook eerlijk zeggen dat dit me veel rust heeft bezorgd.
Dus het heeft twee kanten.

WElke regio woon je??

Midden-limburg

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 07:52

momo_lover schreef:
snap de reden prima van Dani. Maar ik heb er er nu 2 moeten ze naar een pensioenstal dan moet er 1 weg om de ander een stal te kunnen bieden die ik hun gun en dat is 24/7 buiten met schuilstal (in de winter tenminste uitloop dan is een weide een extreme luxe).

Ik ben dan misschien heel egoïstisch maar wel realistisch ik kan wel een paard kopen wat ik ergens zet en dan misschien 3 keer per week komen (ik praat nu over een paard dat volop in training staat (valt bij mij ook een recreatiepaard onder dat zijn buitenritten moet lopen met de baas) en niet over fokmerrie's, opfok of pensioen) en dan paard pakken voor een rit.

Ik heb gelukkig het geluk van nu een hectare land met schuilstallen. Mocht dat weggaan moeten er knopen doorgehakt worden welke blijven en welke gaan zodat ik ze het leventje kan bieden wat ik ze wil bieden. Het geluk ook met veel kennisen en vrienden met land zodat als het even moet ze hier zo in een weiland kunnen.

Kan me hier goed in vinden wat je zegt en ik denk zo ook wel.
Wat heb je er zo aan, maar mijn e-pony is een artrose paard en ik heb haar toevallig vandaag precies 17 jaar.
Die ga ik echt niet weg doen, zij blijft tot haar dood.
De shet heb ik al eens serieus overwogen om weg te doen, maar ja, we weten allemaal waar een shet vaak kan belanden zeker die van mij die al eens flink bevangen geweest is.
Maar ik kan me jouw standpunt heel goed voorstellen en zou willen dat ik daar misschien wat meer van had.
Ik moet wel zeggen ik ga 2 a3 x per week en ga in alle rust en kan verder toch niks met ze.
Ze hebben het goed en dat is het voornaamste.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:13

Nee, dat is een beetje erg ver uit de buurt. :D

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:18

Hier momenteel ook 35 km om bij mijn paardje te komen. Hij staat er goed en niet zo ver van mijn werk dus ga er na mijn werk naartoe. Binnenkort gaan we daar ook weer wonen en dan is het nog geen 5 km.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:39

aerdenhout1 schreef:

Nou gelukkig maar want je moet wel een dikke huid hebben om bij jou op stal te staan!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:46

LOCA schreef:
aerdenhout1 schreef:

Nou gelukkig maar want je moet wel een dikke huid hebben om bij jou op stal te staan!

?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 10:46

LOCA schreef:
aerdenhout1 schreef:

Oei hou het wel een beetje aardig.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:08

Sorry, persoonlijke frustratie :D knap hoor dat jullie het beste voor jullie paard boven stellen! zouden veel mensen wat van kunnen leren.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:08

Die van ons staan 52 km verderop :+
Waarom? Woon middenin de Randstad en wil graag kunnen mennen zonder steeds van mijn wagen gereden te worden door verkeer, besprongen te worden door honduitlaatservices etc.
Daarbij valt het qua tijd best mee, rij tegen de files in en dan ben ik zo'n 40 minuten op weg naar stal.
Als ik naar ons eerdere plekje op plm 15 km reed, deed ik er vaak net zo lang over, want dan stond ik zowiezo vrijwel altijd in de file.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:44

Die van mij stond op 10 minuutjes fietsen en tegenwoordig op 60km van huis en 40 km van kot, maar dan moet ik wel bijna uur met de stoptrein en nog 3 kwartier fietsen. Hij had best nog in de buurt kunnen blijven staan, maar randstad is alles duur en hij 'moet' 24/7 buiten, ook in de winter. En nu kan ik misschien niet meer elke dag en vaak alleen de weekenden. Maar hij heeft niks te klagen altijd in de wei en met we stappen zo het bos in .. stukken beter als met 100 km/uur voorbij geraced worden op een polderweg :P En door studie kan ik nu vaak toch niet eens doordeweeks.

Welzijn van mijn paard gaat voor mijn reistijd/kosten ..