Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:myst is 5 mnd, en kan keurig vast staan, Staat met poetsen gewoon te slapen.
Mac schreef:Ik denk dat het alleen maar goed is om een paardje van het begin af aan in handen te hebben. Dit verlang je later ook van 'm, dus da's dan wel zo eerlijk. Als hij de rest van de dag/week/maand gewoon paard kan zijn met zijn vriendjes, moet die poetsbeurt er best afkunnen..

petraaken schreef:Ik denk dat veel hoefsmeden horror verhalen kunnen vertellen van veulens die in de opfok zijn geweest en als 3-jarige terug komen en halve wilden zijn geworden omdat ze in 3 jaar tijd bijna niemand zien en enkel in de wei liepen. Mijn hoefsmid geeft mij altijd complimenten met mijn veulens omdat hij nooit problemen met ze heeft behalve misschien de eerste keer dat hij dit jaar Ramona haar hoefjes moest doen. Ze kende die mens niet en wilde haar voetjes niet geven.

Citaat:Als je hem dan corrigeert, straf je hem voor het "kleuter-zijn",en dat is dan niet terecht en gaat hij poetsen associeren met iets vervelends
) De opvoeding gebeurt dus deels door mij en deels door de paarden onderling. Ik denk dat dat prima gaat.
).
Cowgirl schreef:weet je wat ik niet snap.
Als jonge dingen gooien we ze in de opfok zodat ze paard kunnen zijn en daar na als ze 3 jaar zijn te beleren en 23 uur per dag op stal te zetten.
Ik heb het niet tegen iedereen maar in het algemeen zal ik er denk ik niet veel naast zitten.
(tenzij het onrust veroorzaakt in de kudde als je er 1 tussen uit haalt, dan moet je het niet doen).
) en even borsteltje over haar halen en 's een voetje geven dat ze geen gevaar loopt als ze zich aan een mens onderwerpt ... Cowgirl schreef:weet je wat ik niet snap.
Als jonge dingen gooien we ze in de opfok zodat ze paard kunnen zijn en daar na als ze 3 jaar zijn te beleren en 23 uur per dag op stal te zetten.
Ik heb het niet tegen iedereen maar in het algemeen zal ik er denk ik niet veel naast zitten.