Ik heb ook een bonte met veel wit. Hij heeft eigenlijk nooit vieze vlekken, omdat we twee maal per dag de mest uit onze actiefstal halen en inmiddels de strijd tegen de modder aan het winnen zijn Dus zorg ervoor dat je paard niet in een box staat (dan is de mest niet te vermijden) en bestrijd de modder!
donnar
Geplaatst: 03-06-11 20:55
Je kunt hem ook wassen met zwitzal baby shampo, word hij weer lekker schoon van.
_lalala_
Geplaatst: 03-06-11 20:58
Met zilvershampoo krijg je ze op-en-top wit! Als je liever niet wil wassen kan je een lavasteentje gebruiken, dit helpt ook heel wat vlekken te verwijderen Je kan ze allebij in de paardenwinkel vinden (lavasteentje kost ongeveer 4 euro en je doet er een hele tijd mee ) Groetjes
wat een goedkoop maar zeer goed middel is gewoon Groene zeep. borstel en op de vuile plekken Zo houden wij al jaren de witte voetjes van ons zwarte paard schoon. Das echt n drekbak. dus nat maken groene zeep erop. borstelen en dan afspoelen en voila schoon. N pot kost ongeveer 80 eurocent dus echt niet duur. Je kunt het ook op plekken op jouw witte rijbroek oid smeren en ook schoon daarna
ik was mijn pony (connemara) altijd met unicorn shampoo, deze is helaas uit de handel. gelukkig heb ik nog een hele emmer! en wat ook helpt is equishine glasspray op een vlek sprayen dat het echt nat is en dan met een aftrekker droogmaken. bijna iedere blauwe shampoo helpt!
staart wassen en invlechten, ik vlecht ook altijd de staartwortel, want hij poept op zijn staart,,
bij mij staat hij altjd buiten en is vaak erg vies, maar het meeste van dit helpt vaak! groetjes!
heb je de links nog door geplozen die ik geplaatst heb ?? daar staat ook vast wel een poetsblok tussen wassen moet je gewoon beginnen met eerst alleen voetjes afspuiten
z0rr0
Geplaatst: 06-06-11 15:21
heb door mijn witte shetlander echt een poets obsessie. ik blijf gewoon boenen
Of idd gewoon met een natte spons de velk weghalen. Soms gebruik ik een klein beetje shampoo, maar alleen voor kleine vlekken. Ik laat ze dan meestal in het zand nog rollen. Daarna laten drogen en dan borstel erover. Lukt prima!