Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Ik zou voor de koop zoiezo advies aan een DA vragen. Daar is de vraagprijs ook afhankelijk van. Maar ik zag dat het paard nu op een manege staat? Meestal gaan die paarden niet zo goedkoop weg.
Tja scheve benen dat is nu een beetje lastig. Is het gewoon een verkeerde beenstand(die meer dan de helft van de paarden heeft) of is het iets serieus. Als het gewoon een afwijkende beenstand is doet dat weinig van de prijs af als het niet in ernstige mate is.
Dus ik zou ik echt op het advies afgaan van een DA want het gebeurt zovaak dat mensen een afwijking accepteren bij koop maar later treden er problemen op en dan wel hard roepen je opgelicht bent. Dus ja is zekerheid hebben voordat je een vraagprijs vast kan stellen.
Voor nu zou ik zeggen 1000/1200 kan nog omhoog of omlaag gaan afhankelijk van de gezondheid.
ukoldaatje schreef:Als je echt helemaal gek van dit paardje bent, en je wilt perse dit haflingertje, zou ik 1000 euro de max vinden.
Voor 1500 euro heb je gewoon een mooie haf met papieren in deze tijd.
Voor 500 euro heb je wel een mooi 2e-hands zadel hoor, of een wintec nieuw.
En misschien kan je een paardje kopen wat met zijn eigen zadel verkocht wordt.
Spaar ze, en veel voorpret !!
Haf_Kadans schreef:ik zou zeker wel uitkijken met zomaar te kopen en dan in ieder geval een keuring doen. Daarnaast vind ik 1500 veel te veel. Ik zou zelf ook echt eerder naar een andere gezonde haflinger gaan kijken. Op dit moment staan er genoeg te koop.
Succes in ieder geval met sparen!
CoronaLime schreef:Ik zou hem gewoon laten staan, toen ik op de manege reed vond ik ook zoveel paarden leuk en ik zou het er gewoon niet op willen gokken, hoe leuk je hem ook vind.
Er zijn zát leuke paarden, misschien wel die jij nog veel leuker vind dan die ene, als je toch serieus een paard wil aanschaffen, ga dan eerst eens verder kijken dan die ene, en dan gewoon objectief.
CoronaLime schreef:Ik zeg niet dat het móet, ik denk wel dat het heel verstandigzou zijn.
Om te zien of je een klik hebt moet je gewoon gaan kijken, lekker uitproberen en kijken of het klikt
Zoals je in dit topic overkomt wil je gewon dólgraag dat paardje hebben, dat snap ik ook wel, maar ik denk dat je daarom minder objectief kijkt naar zijn beenstand, dat zou denk ik iedereen wel doen. Maar dadelijk heb jij hartstikke veel gespaard voor een kapot paard, dan kan je naar mijn mening beter een gezonde kopen..
ik heb zelf vorig jaar mijn paard in moeten slapen nadat ik haar bijna een jaar had omdat ze dus ook niet gezond was, eigenlijk vanbinnen totaal kapot, is écht niet leuk om te moeten doen dus ik hoop dat je verstandig doet en mij niet achterna gaat!
Haf_Kadans schreef:ik had het veel erger voorgesteld, maar zou echt eerst een DA ernaar laten kijken.. Papieren zou ik me niet al te veel op focussen en zou voor mij niet doorslaggevend zijn. Ik zou in ieder geval wel ook bij andere haflingers gaan kijken, dan kan je iig vergelijken.