vraagprijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:44

Ik zou voor de koop zoiezo advies aan een DA vragen. Daar is de vraagprijs ook afhankelijk van. Maar ik zag dat het paard nu op een manege staat? Meestal gaan die paarden niet zo goedkoop weg.
Tja scheve benen dat is nu een beetje lastig. Is het gewoon een verkeerde beenstand(die meer dan de helft van de paarden heeft) of is het iets serieus. Als het gewoon een afwijkende beenstand is doet dat weinig van de prijs af als het niet in ernstige mate is.
Dus ik zou ik echt op het advies afgaan van een DA want het gebeurt zovaak dat mensen een afwijking accepteren bij koop maar later treden er problemen op en dan wel hard roepen je opgelicht bent. Dus ja is zekerheid hebben voordat je een vraagprijs vast kan stellen.
Voor nu zou ik zeggen 1000/1200 kan nog omhoog of omlaag gaan afhankelijk van de gezondheid.

ukoldaatje

Re: vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:09

Als je echt helemaal gek van dit paardje bent, en je wilt perse dit haflingertje, zou ik 1000 euro de max vinden.

Voor 1500 euro heb je gewoon een mooie haf met papieren in deze tijd.

Voor 500 euro heb je wel een mooi 2e-hands zadel hoor, of een wintec nieuw.

En misschien kan je een paardje kopen wat met zijn eigen zadel verkocht wordt.

Spaar ze, en veel voorpret !!

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:41

Tigra_ schreef:
Ik zou voor de koop zoiezo advies aan een DA vragen. Daar is de vraagprijs ook afhankelijk van. Maar ik zag dat het paard nu op een manege staat? Meestal gaan die paarden niet zo goedkoop weg.
Tja scheve benen dat is nu een beetje lastig. Is het gewoon een verkeerde beenstand(die meer dan de helft van de paarden heeft) of is het iets serieus. Als het gewoon een afwijkende beenstand is doet dat weinig van de prijs af als het niet in ernstige mate is.
Dus ik zou ik echt op het advies afgaan van een DA want het gebeurt zovaak dat mensen een afwijking accepteren bij koop maar later treden er problemen op en dan wel hard roepen je opgelicht bent. Dus ja is zekerheid hebben voordat je een vraagprijs vast kan stellen.
Voor nu zou ik zeggen 1000/1200 kan nog omhoog of omlaag gaan afhankelijk van de gezondheid.

ja ik weet niet echt wat het verschil is tussen verkeerde beenstand en echt scheef, ik hoorde alleen dat hij scheve benen had eens..
hij kan wel gewoon normaal lopen alleen maakt hij een lichte draai met zijn voorbenen.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:42

ukoldaatje schreef:
Als je echt helemaal gek van dit paardje bent, en je wilt perse dit haflingertje, zou ik 1000 euro de max vinden.

Voor 1500 euro heb je gewoon een mooie haf met papieren in deze tijd.

Voor 500 euro heb je wel een mooi 2e-hands zadel hoor, of een wintec nieuw.

En misschien kan je een paardje kopen wat met zijn eigen zadel verkocht wordt.

Spaar ze, en veel voorpret !!

ja een wintec lijkt me wel wat :D
ik ga der ook gewoon zeker voor sparen, dan heb ik het geld alvast.
en ik kan er altijd nog over nadenken natuurlijk!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:46

ik zou zeker wel uitkijken met zomaar te kopen en dan in ieder geval een keuring doen. Daarnaast vind ik 1500 veel te veel. Ik zou zelf ook echt eerder naar een andere gezonde haflinger gaan kijken. Op dit moment staan er genoeg te koop.

Succes in ieder geval met sparen!

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:51

Haf_Kadans schreef:
ik zou zeker wel uitkijken met zomaar te kopen en dan in ieder geval een keuring doen. Daarnaast vind ik 1500 veel te veel. Ik zou zelf ook echt eerder naar een andere gezonde haflinger gaan kijken. Op dit moment staan er genoeg te koop.

Succes in ieder geval met sparen!

jaa maar ik vind hem hartstikke leuk, en omdat hij nou een beetje anders staat op zijn benen, moet ik hem maar gewoon laten gaan..
de DA zal k ckr even laten checken als het zover is ;)

maar bedankt ik zal me best doen! :D

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:52

ik heb altijd het idee dat er ergens anders ook altijd wel een hele leuke staat.. Zeker als je echt gaat kijken. En ik zou het daardoor echt laten staan, maargoed ieder zijn ding.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:11

Ik zou hem gewoon laten staan, toen ik op de manege reed vond ik ook zoveel paarden leuk en ik zou het er gewoon niet op willen gokken, hoe leuk je hem ook vind.

Er zijn zát leuke paarden, misschien wel die jij nog veel leuker vind dan die ene, als je toch serieus een paard wil aanschaffen, ga dan eerst eens verder kijken dan die ene, en dan gewoon objectief.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:14

CoronaLime schreef:
Ik zou hem gewoon laten staan, toen ik op de manege reed vond ik ook zoveel paarden leuk en ik zou het er gewoon niet op willen gokken, hoe leuk je hem ook vind.

Er zijn zát leuke paarden, misschien wel die jij nog veel leuker vind dan die ene, als je toch serieus een paard wil aanschaffen, ga dan eerst eens verder kijken dan die ene, en dan gewoon objectief.

ik moet dus een andere zoeken... maar je weet dan nooit of het klikt?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:18

Ik zeg niet dat het móet, ik denk wel dat het heel verstandigzou zijn.
Om te zien of je een klik hebt moet je gewoon gaan kijken, lekker uitproberen en kijken of het klikt :j

Zoals je in dit topic overkomt wil je gewon dólgraag dat paardje hebben, dat snap ik ook wel, maar ik denk dat je daarom minder objectief kijkt naar zijn beenstand, dat zou denk ik iedereen wel doen. Maar dadelijk heb jij hartstikke veel gespaard voor een kapot paard, dan kan je naar mijn mening beter een gezonde kopen..

ik heb zelf vorig jaar mijn paard in moeten slapen nadat ik haar bijna een jaar had omdat ze dus ook niet gezond was, eigenlijk vanbinnen totaal kapot, is écht niet leuk om te moeten doen dus ik hoop dat je verstandig doet en mij niet achterna gaat!

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:28

CoronaLime schreef:
Ik zeg niet dat het móet, ik denk wel dat het heel verstandigzou zijn.
Om te zien of je een klik hebt moet je gewoon gaan kijken, lekker uitproberen en kijken of het klikt :j

Zoals je in dit topic overkomt wil je gewon dólgraag dat paardje hebben, dat snap ik ook wel, maar ik denk dat je daarom minder objectief kijkt naar zijn beenstand, dat zou denk ik iedereen wel doen. Maar dadelijk heb jij hartstikke veel gespaard voor een kapot paard, dan kan je naar mijn mening beter een gezonde kopen..

ik heb zelf vorig jaar mijn paard in moeten slapen nadat ik haar bijna een jaar had omdat ze dus ook niet gezond was, eigenlijk vanbinnen totaal kapot, is écht niet leuk om te moeten doen dus ik hoop dat je verstandig doet en mij niet achterna gaat!

dat is wel je probeert natuurlijk alleen alle goede dingen te zien, ik denk trouwens dat hj wat naar voren gekantelde hoeven heb, en naar binnen gedraaid.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:31

Naar voren gekantelde hoeven zijn nooit goed :n

Nouja succes met je keuze, ik had het wel geweten...

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:33

misschien eens advies vragen aan een hoefsmid? die kunnen er in sommige gevallen wel wat aan doen.

en als je het niet kan verhelpen zou ik toch nog even doorzoeken, zoals al eerder is gezegd staan er ontzettend veel paarden te koop! maar heb je anders niet een filmpje? kunnen wij ook zien hoe hij loopt

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:37

neee filmpje heb ik niet, kan ik binnenkort wel even maken ;)
heb wel al een foto misschien kan je wat zien aan ze stand...?

Afbeelding

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:39

Ik zou me eerst ook nog gaan afvragen of je het geld wel hebt om al die (eventuele) DA kosten te kunnen betalen ...

Er is op dit moment een echte markt met kansen zoals al gezegd, en daar loopt nog wel een paard tussen waar jij ook een goede klik mee hebt.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:42

900 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:06

filmpje zou mooi zijn, maar ik had na jouw verhaal wel een ander beeld voor me dan dit :)

Hij lijkt wat raar op de hoeven te staan, en behoorlijk toontredend . Maar eens een goeie smid naar laten kijken en een dierenarts klinisch laten keuren.
en zonder papieren is het geen haflinger, dan lijkt ie er alleen maar op , dus dan is 1000 euro al een heel mooi bedrag

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:22

ik had het veel erger voorgesteld, maar zou echt eerst een DA ernaar laten kijken.. Papieren zou ik me niet al te veel op focussen en zou voor mij niet doorslaggevend zijn. Ik zou in ieder geval wel ook bij andere haflingers gaan kijken, dan kan je iig vergelijken.

roossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:43

ik zou voor een 5/6 jarige halflinger zonder papieren en met scheven voorbenen nog geen 1000. hij kan later veel last krijgen van zijn scheven voorbenen, geen aanrader dus! aan de andere kant kan je ook kijken wat je ermee wilt gaan doen, als je alleen recreatief wilt gaan rijden is het al heel anders als wanneer wilt gaan starten. veel succes ermee! :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:59

Net zoals iemand anders zei het grootste grut paarden staat niet 100% recht op de benen ;) Als jij echt een klik met het paardje hebt, en hij door de da word goedgekeurt zou ik het niet laten!

Heb zelf een ex manege haf die behoorlijk toontredend staat heb meneer inmiddels 8 jaar en hij heeft nog nooit wat met zijn benen gehad. Wel zoals andere zeggen kan er op den duur slijtage komen misschien iets meer kans dan in een ander paard.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:50

Haf_Kadans schreef:
ik had het veel erger voorgesteld, maar zou echt eerst een DA ernaar laten kijken.. Papieren zou ik me niet al te veel op focussen en zou voor mij niet doorslaggevend zijn. Ik zou in ieder geval wel ook bij andere haflingers gaan kijken, dan kan je iig vergelijken.

jaaa hij staat inderdaad wat raar op zijn benen, maar hij loopt gelukkig goed en kan alles. ik wil der niet mee starten dus het is gewoon voor de recreatie. Ik blijf toch wel even doorsparen en als het zo is zal ik eerst e DA er even naar laten kijken ;)

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:51

verder ziet hij er toch gezondd uit btw?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:22

Jaa zeker!! Dat wel. Leuke haf om te zien!! Ik zou tegen die tijd gewoon even laten keuren dan heb je zekerheid :)

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 21:28

Haf_Kadans schreef:
Jaa zeker!! Dat wel. Leuke haf om te zien!! Ik zou tegen die tijd gewoon even laten keuren dan heb je zekerheid :)

jeeej dit geeft me weer hoop, k ga gwn lekker sparen, en als het dan zover is even de DA dervoor laten kijken :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:18

Het is een beetje een vreemde foto. Ik vind de hoefvorm er ook niet mooi uitzien. Als ik op zoek was en was deze foto tegen gekomen als verkoopfoto dan was ik er niet eens gaan kijken.

Het nadeel is dat je de pony al kent en dan kijk je er toch anders na.

Je kan eens een foto zetten in het onderstaande topic
[BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II