Wat zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is jullie keuze?

1. een pony
40 (65%)
2. een hond
16 (26%)
3. niets
5 (8%)

Totaal aantal stemmen: 61

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:15

Nee ik weet het, ik doe uhm dan ook wel hoor!
Vooral 's avonds heb ik veel tijd.
Maar ben toch maar van plan om een hond te nemen.

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:35

Misschien lees ik het allemaal verkeert of begrijp ik het verkeert,

Ook een hond vergt veel tijd en zeker als jij diverse cursussen wil volgen, buiten de cursussen om moet je ook met je hond trainen,
Ik heb mijn KRUISING uit het ASIEL ook GG1 en behendigheid gedaan, de DH van mijn zus komt bij een goede fokker vandaan en deze mooie prachtige hond heeft ook een lichte vorm van HD waardoor zij niet meer behendigheid kan doen, dus het kan ineens de kop opsteken, de DH van mijn ouders heeft het niet.
Zoals ik al zei, misschien begrijp ik het verkeert maar ik vind het erg laconiek en ondoordacht overkomen, er staat alleen maar ik wil, ik wil.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 22:49

Je begrijpt het idd verkeerd. Ik weet dat een hond ook veel tijd kost. We hebben al een hond, maar ik heb nog veel tijd over. En dat vervul ik door achter de computer te zitten. Vandaar een hond erbij zodat ik meer buiten bent etc... Maar voor een pony heb ik weer niet genoeg tijd. Dit is een beetje moeilijk uit te leggen waarom. Maar ik weet wel dat de tijd voor een hond geen probleem is. Het is dan eerder een probleem met een pony. Het maakt niet uit of de één een kruising is die wel dit en dat kan, en een rashond die dit en dat weer niet kan. Ik vindt het een keer leuk op een echte rashond te nemen omdat we al een kruising hebben. Maar ik vindt een kruising ook niet echt heel leuk. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen...

ik wil (pony) = mag héél misschien
ik wil (hond) = mag eerder wel
als je begrijpt wat ik bedoel?!

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:08

Snap het nu iets beter, maar denk heel goed na over wat voor hond je wilt en neem desnoods een oudere hond (anderhalf of twee jaar) bij een fokker.
Zoek een goede fokker, DH is wel een goede keus denk ik.
In Den Haag hebben ze ook genoeg rashonden zitten, niet ver kan je ook eens kijken.Maar garantie heb je nooit een dier kan altijd ziek worden.
Dat je geen kruising wilt kan ik gedeeltelijk wel begrijpen, omdat je er nu een hebt, mijn keus zou nu ook een DH of Bouvier zijn (was toen ook al zo) maar ik neem geen hond meer.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 23:57

ik wil ook een oudere hond. tot 2 jaar het liefst. 3 jaar is ook nog goed. heb staan wel een aantal eisen. dat zie je op pagina 1. staat een heel verhaal Knipoog maar nog bedankt!! OK dan!
ik weet idd een aantal fokkers in nederland

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:49

Ik zou nog ff wachten tot je van school bent, en een eigen paard kan kopen.. in de 3e & 4e krijg je het ook steeds drukker..
En waarscheinlijk kan je je pony dan over een paar jaar weer gaan verkopen omdat je er dan uitgegroeid bent.. (Naja misschien jij niet, aangezien je best wel klein en slank bent.. Haha!)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:58

wij hebben ook een Nova Scotie Duck Tolling retriever, zijn leuke hondjes hoor, maar erg duur

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 19:44

Moonlover"]
Ik zou nog ff wachten tot je van school bent, en een eigen paard kan kopen.. in de 3e & 4e krijg je het ook steeds drukker..
En waarscheinlijk kan je je pony dan over een paar jaar weer gaan verkopen omdat je er dan uitgegroeid bent.. (Naja misschien jij niet, aangezien je best wel klein en slank bent.. Haha!)
[/quote]

Ja daar dacht ik ook een beetje aan. Een hond heb je overigens thuis nog,
dus die kan je aandacht geven tijdens ut huiswerk maken. Nou ja... Zo ben ik dan! *LOL*

[quote="newforestlover schreef:
wij hebben ook een Nova Scotie Duck Tolling retriever, zijn leuke hondjes hoor, maar erg duur

Tell me...