Hooi belachelijk duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:50

gelukkig had ik vorig jaar een goede eerste snee (waar ik nu nog van voer omdat we de verkoop hebben gestaakt) De 2e snee is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen en de 3e snee waren 3 natte balen die ik aan een koeienboer heb overgedaan, veel te nat voor paarden maar het moest er voor de winter af.
Inmiddels heb ik de 1e snee weer binnen maar met een zeer matige opbrengst. Of er een 2e snee af gaat komen hangt van de regen af, geen regen, geen gras......
Moet zeggen dat de voedingswaarde van dit jaar's 1e snee waarschijnlijk niet al te hoog is vanwege de droogte.
Vrees dan ook dat de prijzen van hooi nog meer gaan stijgen om over de prijzen van stro maar te zwijgen. De tarwe hier staat nog maar ziet er echt niet goed uit, dus daar zullen straks niet echt veel strobalen afkomen om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid tarwe.......kortom weer een slecht jaar voor de gemiddelde akkerbouwer waarschijnlijk....

ElCamino

Re: Hooi belachelijk duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:21

Wij hebben denk ik ook meer dan vorig jaar, morgen gaan we maaien en gaat alles eraf, maandag baaltjes persen
Het is nu zo duur omdat de voorraaden op zijn en de nieuwe partij er nu pas aan gaat komen. We gaan nu 1e snee eraf halen. Verderop gaan ze bijna voor 2e keer maaien....1e snede pasar weken terug was voor de grote kuil en/of de kuilbalen. zal even tellen maandag..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:24

ik heb vorig en dit jaar hooi aangekocht voor 8,5 euro ... nu heb ik een partij overgenomen van iemand ... veel goedkoper

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:30

Wij hebben de 1e balen hooi ook al binnengehaald vorige week. 6 ton hooi van ruim een hectare, dus hier geen klagen. Hopelijk halen we er nog een 2e en nog liever een 3e snee af, maar die gaan sowieso in plastic, hoe droog ze ook zijn, want anders kan ik het gewoon niet kwijt.
De buurman met koeien heeft de 2e snee al binnen en de 3e laat geen week meer op zich wachten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:35

Onze laatste lading hebben wij ons ook scheel aan betaald. 100 kleine balen en 3 hele grote (exacte gewicht weet ik niet meer, maar zwaar iig) kostten ons 980euro :oo
Gelukkig huren wij nu 2,5 ha van de buurman en hopen ergens juni/juli zelf te kunnen hooien (hopelijk genoeg voor een jaar). Beetje jammer dat het jong gras is (vorig jaar opnieuw ingezaaid), eigenlijk had mijn oom de 1e snede eraf moeten halen en dan wij de 2e. Maar het is zo droog dat het amper groeit, dus we zelf maar voor de 1e snede in juni/juli gaan.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:36

Zag net een advertentie staan van 1e snee pakjes hooi van 2011.
5,50 per pak en al weer verkocht

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:36

Wat een geld :oo Ik betaalde vorig jaar voor een baaltje 2,50euro en werd het gebracht.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:04

Bij mijn fouragehandelaar blijft het nog altijd 4,50 en de pakken zijn groter geperst dan normaal. Zeg dat ze normaal 20kg zijn, nu zeker 10 kg zwaarder, ik kan ze alleen maar met moeite op de aanhanger krijgen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:01

Hier is het ook nog steeds ontzettend duur. :(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:33

hmmm, ik moet maar bellen met de boer en het loonbedrijf, dan kunnen we hier ook gaan maaien als er een pers beschikbaar is en de boer tijd heeft... Het hooi van natuurland valt hier nog mee direct van het land af. Ik ga mijn hooi dus inkopen en maai zelf voor droge voordroog in plastic ivm beperken risico.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:52

Het beste is ook om het direct van het land af te kopen, dat scheelt zeker in prijs.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:59

Ik woon in België en ik heb 2 weken geleden nog 20 botten van iets meer dan 20kg (sommige echt veel meer :D ) voor 3.5 euro per stuk kunnen kopen..
Al heb ik hier in de buurt ook al verhalen gehoord van 7.5 euro per bot..