verschil prijzen hooi - voordroog/kuilgras

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:57

Het zal inderdaad schelen waar je het koopt.
Ik heb koop mijn hooi bij een tussenhandel en betaalde vorig jaar 5,75 voor een baaltje van zo'n 25 kg.
Als je het direct van het land kunt kopen of bij een boer zal het waarschijnlijk wel schelen in prijs, of als je meer tegelijk kunt kopen.

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 00:37

hier zijn de kleine baaltjes hooi (22 kilo) van het land af tussen de 3 en 4 euro, vorig jaar nog 2.50.
grote balen kuil zijn nu 50 euro van het land af en vorig jaar 30 euro.
in groningen.
en ik verwacht dat het nog veel duurder gaat worden, ik heb gelukkig al 1200 pakje kunnen binnen halen,
wel te duur maar ja wat moet je anders.
het kan straks wel naar beneden gaan, maar ook omhoog, als er echt te weinig blijkt te zijn.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:09

Ik ken iemand die heeft voor kleine pakjes hooi 3,5€ betaald en ze is ze zelf van het land moeten gaan halen :+ Dan let je dus echt niet op!

Ik betaal nu voor een pak stro 24€ (grote pak) en ongeveer 44/45€ voor een grote pak hooi van een 380 kilo. Ik haal ze gewoon pak voor pak af (wij hebben weinig plaats om te stockeren). Je moet gewoon durven zeggen dat je iets te duur vind, dan draaien ze wel bij :+

annebe

Re: verschil prijzen hooi - voordroog/kuilgras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:12

De boer bij ons had het al over 75,- per baal (grote)!!
Ik ben erg benieuwd wat ze ons voor gaan schotelen dit jaar.
De balen die we nu nog afnemen zijn 40,-, maar ontzettend waardeloos kuil. (Veel schimmel, dus die gaan wel weer terug)

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:19

€5,- voor klein pak tophooi maar wel zelf halen. Ik heb er 80 kunnen kopen ik ben benieuwd of ik nog iets goedkopers tegen kom.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:21

ReneZ schreef:
€5,- voor klein pak tophooi maar wel zelf halen. Ik heb er 80 kunnen kopen ik ben benieuwd of ik nog iets goedkopers tegen kom.

Hier ook ongeveer 5 euro per pak nieuw hooi. Van die gewone kleine pakjes. Weet eigenlijk niet hoeveel kilo dat precies is.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:23

Ons hooi + stro is wel van topkwaliteit. Ze weten dat ik het anders terug breng :o

Ons hooi voor volgend jaar is pas besteld. Ik geloof dat het iets van een 30/35€ per pak was (groot). Zal het vanavond eens even vragen aan mijn vader.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:24

Voer is duur, dat klopt. Maar reken maar eens uit wat het alleen al kost voor het in de baal zit. Wij hebben eigen voer en kunnen een hoop zelf. Maar om gerekend kost zo'n baal al snel 60 euro. En dan zijn alleen de kosten eruit. (maaien, schudden, nog een keer schudden, harken, persen en wikkelen en dan nog uit het land halen.) Dus ja, als iemand er ook nog iets aan wil verdienen ....

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:28

Wij betalen momenteel 7 euro voor een baal hooi van ongeveer 20kg. Hoop dat de prijzen straks weer wat gaan dalen want die van ons moet ook op hooi voor haar alergie. Dalen zal niet zo snel gaan omdat er al slechte oogst is aangekondigd.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:31

Hier wordt het hooi ook duurder. kleine balen 20 kg 4 euro en grote balen in plastic 40/45 euro(300 kg).

Heb mijn bestelling vorig jaar al gedaan. 300 kleine pakken en 14 grote pakken.

Ik heb het geluk dat ik het allemaal op kan slaan thuis. 2 jaar geleden kon ik maar per maand opslaan. Op het laatst moest je echt zoeken om iets te krijgen. Duur betalen en dan nog kreeg je minder kwaliteit.