Wat zou ik voor zo'n paard moeten betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:11

crossmonster schreef:
[
dat kan volgensmij alleen als het paard een AANTOONBAAR KOOPVERNIETIGEND GEBREK heeft,dat is een gebrek die de vorige eigenaar hoogstwaarschijnlijk moet hebben geweten , en iig aantoonbaar is dat het paard er al langer last van heeft,dus dat het een gebrek is wat ie al langer onder de leden heeft.
[/quote]

Dat zou best wel kunnen hoor maar ik dacht echt (kan het fout hebben) dat als een paard toch niet bevalt je hem terug kan brengen naar de verkopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:16

Ik ga met Tessebes mee. Wij hebben nog 2 leuke merries staan. Beide zowel dressuurmatig als springen goed genoeg EN eerlijk EN verkeersmak maar die zitten toch wel boven de 3000 Euro. Je kan niet en, en en willen en dan min, min min willen betalen

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:17

nou als laatste voorbeeldje nog een paard met een goed sport verleden en toch voor weinig geld.

Aangeboden: Superbrave 11-jarige Kwpn ruin voor recreatie
Prijs: 1500,- euro
Beschrijving: Te Koop wegens emigratie eigenaar.
11-jarige ruin met KWPN papieren.
Paard heeft ooit z-dressuur gelopen.
Loopt nu mee in manegelessen.
Is door iedereen te rijden.
Is ook zeer geschikt voor recreatie.Paard staat in Belgie ongeveer 15 km vanaf Tilburg.

En trouwens wat je heel veel tegen komt en wat prima als recreatie basissport paardje kan dienen zijn de dravertjes zijn vaak niet duur en je kan er ontzettend veel plezier mee hebben.
Het is alleen wel zo dat je daar van moet houden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:20

Sorry hoor Perlee, maar je zult zien dat 9 van de 10 paarden die jij op noemt toch bepaalde minpuntjes hebben. De verkopers zijn echt niet gek, die weten over het algemeen wel wat een beetje paard op kan leveren. Sterker nog, ze zitten vaak te hoog dan te laag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:22

perlee schreef:
nou als laatste voorbeeldje nog een paard met een goed sport verleden en toch voor weinig geld.

Is ook zeer geschikt voor recreatie.Paard staat in Belgie ongeveer 15 km vanaf Tilburg.

En trouwens wat je heel veel tegen komt en wat prima als recreatie basissport paardje kan dienen zijn de dravertjes zijn vaak niet duur en je kan er ontzettend veel plezier mee hebben.

maw een totaal naar de vernieling gereden 11 jarig paard. Als het paard niet in de vernieling zat had hij nu nog wel in het Z gelopen hoor en wordt hij echt niet voor 1500 euro verkocht. Een beetje gezond Z paard kost toch wel een nulletje erbij!

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:26

gijsenkim"]
[quote="perlee schreef:

maw een totaal naar de vernieling gereden 11 jarig paard. Als het paard niet in de vernieling zat had hij nu nog wel in het Z gelopen hoor en wordt hij echt niet voor 1500 euro verkocht. Een beetje gezond Z paard kost toch wel een nulletje erbij!
[/quote]

Zoals ik al zei kan dit dier best iets hebben waardoor hij dit niveau niet meer aankan maar nog best jaren mee kan op noem even een dwarsstraat l niveau zonder dat iemand daar ooit iets van merkt.
Bovendien zijn er ook mensen die voor dit soort paarden toch nog een goedhuisje zoeken en hem dan voo rminder dan hij waard is weg doen je kan niet vanaf een advertentie beoordelen of een paard goed of slecht is of gezond of ongezond daarvoor moet je er toch zelfs heen gaan ok te kijken desnoods samen met iemand en hem laten keuren.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 17:15

dit trekt me al niet zo, dan heb ik gelijk al zoiets, dat paard is al half versleten.. hij heeft z gelopen dus doet dit niet meer.. dan heeft hij waarschijnlijk al vrij vroeg veel moeten doen. en als hij manegelessen gelopen heeft (ik weet natuurlijk niet hoeveel) maar dan heb je ook al eerder versleten paarden.

die hugo leek me wel wat, maar zal over paar maanden nog wel eens kijken. dan heb ik namelijk geld Lachen

alvast bedankt voor de reacties!!