Dilemma indeling stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke optie verkiezen jullie

Laten zoals het is
33 (58%)
Optie 1
8 (14%)
Optie 2
10 (17%)
Anders, namelijk :
5 (8%)

Totaal aantal stemmen: 56

Danielle84L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:16

Ik zou ook gaan voor het afdak buiten, en anders zou ik toch (ondanks de balken op 2.05m hoogte) alle muren weghalen en er een groepsstal van maken. Paarden zien die balken heus wel hoor. ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:30

Laten zoals het is en zeker geen loopstal maken met balken op 2 meter.
Als je paarden per ongeluk vrolijk gaan spelen dan is een gestoten schoft of rug niet onwaarschijnlijk en mogelijk leed niet te overzien.

justdiesel

Re: Dilemma indeling stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:42

Ben wel benieuwd welke keuze het nu is geworden.....

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 00:51

Op aanraden van de meesten, hebben we gekozen om het voorlopig te laten zoals het is. De eerste stal is dan wel omgebouwd tot was/poetsplaats (voorste muur er dus uit). Voor de mensen die een schuilstal aanraden : er komen minstens 2 (maar waarschijnlijk 3) schuilstallen op de weides. Dat was dus niet nodig om daarvoor mijn stalruimte op te offeren. De twee paarden die er voorlopig komen te staan (pony blijft voorlopig nog bij een vriendin staan) waren gewoon om 23/7 op stal te staan. Ze staan nu beiden al sinds enkele weken 12/7 buiten en dit houden we waarschijnlijk nog tot na de zomer aan. Daarna zijn de twee extra weides klaar en kunnen ze, als alles goed gaat, 24/7 buiten.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:48

Ondanks het voorstel wat ik deed, denk ik dat jullie tot een prima oplossing zijn gekomen en dat de paardjes het prima gaan krijgen. Succes met nog eventuele verdere verbouwingen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:02

Ja, was toch te bang dat ze bij het spelen/ruzie maken dan regelmatig toch hun hoofd zouden stoten. Daarbij komen er schuilstallen op de weides, dus zullen ze niet vaak binnen staan.

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:09

Volgens mij hebben jullie een goede keus gemaakt TS.
Eerst gewoon laten zoals het is, zeker omdat de paarden zo vaak naar buiten kunnen.
En een schuilstal op de wei is helemaal ideaal, dan zal je verbaasd staan hoe vaak ze toch gewoon buiten blijven.