Dan heb je dus te weinig stroom en / of te weinig draadjes / palen waardoor het dier er heel snel tussendoor kan glippen en dat ene klapje daar wel voor over heeft.
Als je gewoon flink stroom op de draad hebt staan en je met je voldoende draadjes en palen een goed stevig hekwerk hebt waar een paard niet even snel tussendoor kan schieten , dan glippen ze er echt niet onderdoor.
moniquelief
Geplaatst: 23-05-11 21:13
ik heb al jaren allerlei soorten draad gebruikt. het beste draad wat er is, is gewoon normaal grijs schrikdraad. band waait stuk en t breekt. touw blijft t langste goed, maar breekt ook uiteindelijk en t rafelt. dun wit of geel draad breekt ook zo in de wind.
ik heb nu over de grond groen tuingaas met smalle maas en 102 cm hoog, daarvoor en boven langs normaal grijs schrikdraad. zelfs een konijn kan niet meer ontsnappen.
Ik heb nog nooit grijs schrikdraad gezien en wist dus niet dat het bestaat. Ken wel dat bruine draad,maar ik heb ook dat witte draad maar dat breekt echt niet in de wind hoor. En er staat altijd een vrij harde wind op de wei als die uit het westen komt.
!!ijzerdraad is net een mes!! dus als ik jou was dan zou ik het gelijk vervangen!
gohya
Geplaatst: 24-05-11 17:51
Sjors493 schreef:
pmarena schreef:
Ik denk dat moniquelief gewoon ijzerdraad bedoelt
!!ijzerdraad is net een mes!! dus als ik jou was dan zou ik het gelijk vervangen!
Als je gewoon gladde ijzerdraad hebt die niet zo heel dik is,snijd dat niet hoor. Ik heb ook gladde ijzerdraad en die knapt gewoon af als er eentje doorheen gaat.
ik heb een veulen door een breed wit band zijn gaan, door de sluiting zwiepte t met kracht om t voorbeentje heen en werd t voorbeentje ontveld van boven de knie tot zijn hoef, kortom geen band meer voor mij. maar dik schrikdraad van ijzer voor en boven een fijnmazig tuingaas. werkt perfekt. wat ook naar spul is zijn die trekveren, een keer een zwiepende staart erin en je paard gaat met veer en al door alle hekken heen.