Heel zelden zonder cap. Dan heb ik bijv een petje op en vergeet helemaal dat het geen cap is. Maar dat is echt heel zelden.
Sting
Geplaatst: 01-09-03 17:19
Ik rijd vrijwel nooit met cap, omdat die eigenlijk te klein is, kheb nu sinds vrijdag een nieuwe, en die doe ik dan toch maar op (om de haren uit mn gezicht te houden )
Tamara
Geplaatst: 01-09-03 17:28
Ik rij liever zonder cap, maar omdat mijn ouders vinden dat ik met cap moet rijden en ze bij Cherra de sponsoring stop zetten als ik zonder cap reed, en bij Image de eigenaresse wil dat ik met cap rij, doe ik het toch maar. Maar ik heb toch zo'n hekel aan dat ding! Hij is eigenlijk te klein, zit niet echt lekker en is nog zo'n 'gewone' cap. En die nieuwe veiligheidscaps vind ik echt spuuglelijk! Weet dat het lekkerder zit (hoor ik dan) maar liever toch zonder!
ebbeltje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 21:26
nou er rijdt wel meer als de helft met cap denk ik of toch wel vaak ik denk dat ik er aar weer een gewoonte van moet maken om met cap te rijden maarja ik denk altijd,mijn paardje doet toch bijna nooit iets kweet t het is dom maarja......
Charaz
Geplaatst: 01-09-03 21:51
nee, bijna nooit, vandaag netjes mijn cap op gedaan, maar ik zweet me kapot ermee dus toch maar weer afgezet
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
VERPLICHT !! Allé ik leg mij en andere mensen die verplichting op omdat ik niet wil hebben dat ik iemand met een openschedelbreuk moet afvoeren naar ziekenhuis.... zal jullie foto's van zo'n breuk maar best besparen want ziet er niet echt proper uit. Bijna zelf eens m'n hoofd in 100 stukjes gezien zou ik gene cap aangehad hebben want was op plaats da ik nie kende en m'n paard schrok en liep weg met mij erop en stijgerde juist onder laag plafond.... Maar m'n SUPER GOEIE CAP !! deed zijn werk !! (denk ik lol:-))
Guinevere
Geplaatst: 02-09-03 06:12
Ik rijd echt altijd met cap! Ik heb zelfs gisteren een nieuwe champignon gekocht met Amerikaans keurmerk, omdat mijn oude nog in Nederland ligt.
Voor de mensen die nog met een oude cap rijden ... ik kan die nieuwe echt aanraden. Ze zitten beter, hebben ventilatie gaten en een stevige kinriem, zodat je niet net als ik je neus breekt.
Astragirl
Geplaatst: 02-09-03 11:00
haha, juist ja surferken, dat was die verschrikkelijke POK die ik hoorde toen.
Angelique18
Geplaatst: 02-09-03 11:18
Eigenlijk... nooit... Strax als m'n haffie is ingereden enzo dan stap ik op hem niet zonder cap op.. maar op m'n fjordje heb ik hem nooit op
boerinnetje
Geplaatst: 02-09-03 13:11
Altijd, ben al eens gelanceerd door een paard. En was toen blij dat ik mijn cap op had, anders was het wel erger geweest als alleen een arm die open lag.
missraldo
Geplaatst: 02-09-03 22:23
ik rij altijd met cap bij ons op stal staat een meisje da ook altijd zonder rijd ze zei da ze er nooit vanaf zou vallen ze is 1 keer van een pony afgvallen zonder cap en gelijk een zware hesenschudding
yvetje
Geplaatst: 02-09-03 23:34
ALTIJD!!!! Ookal is het niet altijd even fijn met warm weer en zo, je kan je jezelf het maar beter gewoon aanwennen! Doodgaan kan later nog wel! Daar ben ik nu nog te jong voor hoor! Van de winter viel een meisje tegen de bakrand haar. Hij cap was gebroken (ving de klap dus echt goed op!) en dat is maar goed ook! Zonder die cap was het haar hoofd geweest! Het is bij ons trouwens sowieso verplicht.
Solide
Geplaatst: 03-09-03 00:02
Sinds ik eindelijk een cap heb gebruik ik hem tijdens buitenritten en het springen..... Ik vind het wel zo veilig.
Amarie
Geplaatst: 03-09-03 07:53
In de winter op de manege (al de paarden daar in pension staan) altijd, voor de manegeruiters is het verplicht en ik vindt zeker ten opzichte van de kinderen dat je met een "eigen" paard het goede voorbeeld hoort te geven. Thuis wil ik het nog wel eens vergeten, zeker met de hitte van de afgelopen periode (stom maar goed). Ik verwacht dat over niet al te lange tijd de veiligheidscap ten alle tijden verplicht gaat worden (door de verzekering etc).
katinkaaa
Geplaatst: 06-09-03 15:52
ik rij thuis en buiten nooit met cap en op wedstrijden en bij de rijverening altijs is het trouwens ook verplicht. het is heel raar want als ik thuis met cap rij val ik er af en zonder cap ben ik er nog nooit afgevallen
Lientje
Geplaatst: 06-09-03 18:29
Ik reed vroeger altijd met cap maar nu rijd ik alleen met cap als ik spring heb of les heb. Eigenlijk zou ik beter die gewoonte van vroeger terug aannnemen.