Mest scheppen loont ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:28

geerke schreef:
ik geloof niet dat er helemaal geen eitjes zijn gevonden...dat bestaat namelijk niet.
Wel geloof ik dat het er weinig waren.

Klopt, ze zeggen ook niet geen eitjes maar <50. Met een wormenkuur pak je ook nooit allen soorten wormen tegelijk aan en is het ook belangrijk in welke tijd van het jaar je welke kuur gebruikt!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:29

geerke schreef:
ik geloof niet dat er helemaal geen eitjes zijn gevonden...dat bestaat namelijk niet.
Wel geloof ik dat het er weinig waren.

ik heb geen idee wat de hoeveelheid moet zijn om te ontwormen?

nu denk ik dat de mijne geen/weinig wormen heeft, hij staat op stal, en we houden de wei mestvrij, elke dag gaat de mest eruit

Mi_Amore

Re: Mest scheppen loont ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 07:26

Geen eitjes bestaat ook niet ;) Ze zullen wellicht bedoelen 'een normaal aantal' :+

Ik ontworm in het voorjaar met Equest, in het najaar met Equimax.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:32

we hebben de uitslag :D
mijn paard is schoon *\o/*
de mini die vorige week koliek had zit met 2 soorten wormen [ stalhoudster is vergeten welke ]
haar 2 paarden hebben een lichte besmetting en de 4 andere mini`s ook een lichte besmetting

komt dan dus echt door de wei,mijn paard staat binnen
ik ben dus bang de pony`s van de buurman vol met wormen zitten,hun hebben eerst op de wei gestaan voordat wij erop gingen
en wij hebben alle mest eruit gehaald voordat ze erop gingen en dat lag er toen al even

en begin juli moet de mest van de mini met veel wormen opnieuw nagekeken worden
ze moet nog even navragen wanneer de rest weer moet.

Stasja

Re: Mest scheppen loont ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:29

Het klopt dat als de mest er al een tijdje ligt en deze besmet is dat je weiland besmet kan raken zelfs als je alles weg hebt geschept. Gelukkig zijn jullie er op tijd achter, gaat het met de mini nu wel weer goed ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:53

Stasja schreef:
Het klopt dat als de mest er al een tijdje ligt en deze besmet is dat je weiland besmet kan raken zelfs als je alles weg hebt geschept. Gelukkig zijn jullie er op tijd achter, gaat het met de mini nu wel weer goed ?

de mini houd overdag van 8.00 u tot 1500 u mijn paard gezelschap op stal
en eerst lag ze veel en nu is weer de oude ,lekker wakker :D
vandaag zijn ze ontwormt en we houden haar goed in de gaten.

waarschijnlijk zat het haar al een week of 3 dwars omdat ze veel lag als ze binnen stond in de box naast mijn paard
nu ligt ze niet meer.
en de dijkwei waar de 5 kleintjes op lopen is een strontwei we gaan wel alles aanharken maar je kan er niet met trekker in en we moeten door een tuin van mensen heen voor een hek
de stalhoudster gaat even verzinnen hoe we dat gaan doen.