Hoe ben je aan de naam van je paard gekomen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:19

April heette ookal April toen ik haar kocht. Tja om dan weer een andere naam te nemen, terwijl ze er op reageerd. Zo erg vind ik het ook weer niet, als ze nou witje had geheten, was het anders geweest Lachen
Ach ja, kan nooit vergeten wanneer ze jarig is Haha!

[edit] tikfout [/edit]

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:21

Dinkey heet eigenlijk Dinky Dinkey, Dinky betekent snoezig en Dinkey betekent "klein dingetje" en toen ik Dink kocht, was hij dat zeker. Ik had ook nog een paar andere namen voor hem verzonnen, eentje was Pepper Verward Maar dit paste het beste bij hem.

Suevo is een lang verhaal Haha! Het was helemaal niet de bedoeling om een paard te kopen, ik wist dus toen ik dit verzon ook helemaal nog niet dat hij ooit van mij zou worden. Maar ik was weer even in Nederland voor 2 weken, en in de 3 weken daarvoor dat ik in Spanje was, was ik helemaal verliefd geworden op een bruine Spaanse hengst. Hij was daar net op stal aangekomen en had nog geen naam.
Omdat ik elke dag in zijn box te vinden was en de mensen die op stal werkten de paarden noemden naar hun eigenaar of vaste bereider, werd hij eerst Malin genoemd (dat wist ik toen nog niet, want ik was in Nederland en was ervan overtuigd dat als ik terug zou komen, hij wel verkocht zou zijn).
Ik kon op een nacht niet slapen en dacht na over een naam voor de hengst, hij was toch echt mijn droompaard en ook al zou hij verkocht zijn als ik terug kwam, toch verdiende hij, iig in mijn hoofd, een mooie naam die bij hem paste. Het was half drie toen ik het Spaanse woordenboek pakte en het Spaanse woord voor "droom" opzocht. "Suevo," las ik. Vanaf dat moment heette de hengst voor mij Suevo. Toen ik weer in Spanje terug kwam was hij er nog steeds, en weer verzorgde ik hem zo vaak als ik kon, en kwam erachter dat ze hem "Malin" noemden. Ik voelde me trots dat hij iig toch een beetje bij mij hoorde Lovers
Toen we hem uiteindelijk (maar dat is weer een ander verhaal) toch kochten moest hij natuurlijk Suevo heten! We kwamen erachter dat zijn stamboeknaam Giraldillo (toen nog) 6 was (nu na APTO goedkeuring Giraldillo XIV), maar dat vond ik iets te lang Haha! Dus toen mijn Spaanse vrienden vroegen hoe ik hem ging noemen zei ik vol trots: "Suevo!" Ze keken me raar aan en vroegen wat het betekende, of dat iets Nederlands was. Ik vertelde hun verbaasd dat Suevo toch het Spaanse woord voor "droom" was en dat hij mijn droompaard was, vandaar de naam. "Nee hoor, "droom" is "Sueño" in het Spaans," werd mij verzekerd. Ik was koppig en dacht, IK HEB HET TOCH ZELF GELEZEN! Misschien is dat hier zo in deze streek oid? Verward Hij heette in mijn hoofd al Suevo, Suevo was de naam die ik al meerdere malen in zijn oortjes had gefluisterd en Suevo was de naam die ik op een dekje liet borduren toen ik die voor kerst mocht uitzoeken van mijn vriend.
Diezelfde kerst vierden we in Nederland en ik pakte dat desbetreffende woordenboek erbij. Droom: "Sueño" stond er. Ik was dus toch moeier dan ik dacht, toen ik dat opzocht Haha! Nog een tijdje in twijfel rond gelopen of ik het nou zou veranderen, want hij WAS en IS mijn droompaard en nou klopte het niet meer Huilen maar uiteindelijk heb ik het zo gelaten, Sueño (spreek uit Soe-èngjo) klonk meer voor een klein hondje dan voor een stoere hengst, Suevo (spreek uit Soe-èvo) klonk ook veel stoerder. Er zijn trouwens erg veel mensen die Swévoo zeggen en dan verbeter ik ze, maar ze blijven het zo zeggen. Echt IRRITANT! Tong uitsteken

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:07

Mowgli heette toevallig zo. Ook nog maar kort hoor toen ik hem kreeg. Vond het wel leuk Haha!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:42

Noureyev heette al Noureyev toen ik hem kocht.

Het is zijn stamboekpapier naam.

Waarom veranderen, het is een mooie naam.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:57

mn pony's namen kreeg ik er gratis bij. In het dagelijks leven wordt hij falcon genoemd en op zn papier heet hij Sanbuorster aldgils.
Dara van is Sanbuorster de stal naam ( hij is geboren op sanbuorren) en Aldgils is de koning van de friezen in de bataafse tjid Haha! Falcon is dan ook geboren in Friesland!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:02

Trammelant heette al zo, veel ellende bij zijn geboorte en de naam moest met een T beginnen (1977!).
Sindsdien zijn de namen in stijl gebleven, nu hebben we:
Pablo Pot D'Ory (potdorie)
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)

en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:13

Lielle schreef:
Trammelant heette al zo, veel ellende bij zijn geboorte en de naam moest met een T beginnen (1977!).
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)

en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.

GEWELDIG Haha! Haha! Haha!

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:15

Ze heette al Nowshera toen ik 'r kreeg.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:21

Margon schreef:
Mijn pony heet al 16 jaar Barney!!! ik weet absoluut niet hoe de eerste eigenaar aan zijn naam is gekomen want zijn stamboeknaam is Rih Willemshoeve Verward

Misschien waren ze dart-fan??? Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:26

Moritz heette in zijn hengstenjaren Schönbrunn Elmar, hij is geboren in de dierentuin van Schönbrunn, t.g.v. een fokprogramma van de Universiteit van Wenen van bonte Norikers en zijn vader heet Mache Elmar, bij zijn hengstenproeven bleek hij echter 2 cm te klein te zijn en moest hij zijn naar + ballen inleveren en toen hebben ze er maar Moritz van gemaakt.

Aangezien we al een Max op stal hebben, vonden we het wel een leuk duo en ik heb het boek De Paardenfluisteraar gelezen, dus ik ben altijd bang dat het ongeluk brengt als ik een paard een andere naam geef...

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:31

Lielle schreef:
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)

en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.

Wahahahahahaha!!! Leuke namen! Tong uitsteken

Koos heeft in zijn leven al veel namen gehad... Rakker, Kobus, 'die blonde'....maar dat klonk te penny-achtig, dus toen werd het Koos Haha! en daar ben ik wel blij om, want Koos is Koos en niemand anders!
Fraeva en Hrannar hadden hun naam al en zo mag het ook wel blijven OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:20

julien heb ik jasper gedoopt omdat we al een jule hadden en julien word vrij vlug afgekort tot jule.

sandorado = indorado x goodtimes. erg afgezaagd dus
danea was eigenlijk petty. en danea heb ik zelf verzonnen.
narcotic = door mijn vader verzonnen.

groetjes [naam]

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:24

Estragon had die naam al toen ie van mij werd. Zn vorige eigenaar noemde hem altijd Gup maar dat vond ik niks. Ik noem hem eigenlijk altijd Es

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:29

Jessie88"]
[quote="Lielle schreef:
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)

en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.

Wahahahahahaha!!! Leuke namen! Tong uitsteken

Inderdaad, echt super leuke namen!

Mijn verzorgpaard heette Piet Scheve mond Hij heeft geen papieren ofzo, maar de eigenaresse heeft de P er wel ingehouden. Ze heeft hem toen vernoemd naar een band, Prodigy

Ransie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:32

Ze heete al Stilla (spreekt uit als Stitla).

Haar volledige naam is : Stilla-Lýsa frá Ilper Skák Verward , maar op stal is het gewoon Stilla.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:32

Toen ik Jordy kreeg..wou ik hem eigenlijk al New Jersey noemen..ik was een keer in Amerika geweest en kwam op de kaart die naam tegen..vondt het gelijk een leuke naam voor een paard Haha!
Maargoed New Jersey vondt ik meer een merrienaam..
Toen kreeg ik Jersey die eigenlijk Angel heette maar ze noemde haar engel...
Angel vondt ik wel mooi maar ik wou haar toch liever Jersey noemen..
Vandaar de naam New Jersey's Angel met als roepnaam Jersey.. Haha!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:48

Toen ik voor het eerst bij Jura kwam, wisten de mensen die haar toen reden niet haar naam. Hun noemden haar gewoon 'paard'. Erg leuk. Er is toen aan de handelaar gevraagd hoe ze heette en dat bleek Jartuna te zijn. Dat vond ik niet echt een geweldige naam, en aangezien ze toch niet naar haar naam luisterde kon ik zelf wat verzinnen. Vond het wel leuk dat het toch een beetje op haar 'eigen' naam leek. Poosje over na gedacht tot mijn moeder met de naam Jura kwam. Vond ik meteen erg leuk.

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:06

ik heb nog geen paard Boos! maar die krijg ik nog wel , want me ma wilt het ook maar nu nog niet, maar ja hij/zij komt er en ik hoop dat ze ook een leuke mooie naam heeft dan! wat wel makkelijk uit te spreken is Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:21

Kiara had geen naam voor zover ik wist.
Alleen een naam die de verkoper 'even' had bedacht. Praat wat makkelijker bij de verkoop.
Ik zocht een Ierse naam (kiara is een tinker, iers ras dus).
En natuurlijk eentje die bij haar zou passen.
Het werd Kiara, wat 'klein en donker' betekent, en dat ze donker is is duidelijk, en ik vond haar in het begin nl ook ERG klein.
Nu ben ik aan haar grootte gewend inmiddels.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:44

Echt leuk om te lezen allemaal.Leuke en mooie namen staan er tussen.
Ik vind het ook erg knap hoe jullie die allemaal zo verzinnen kunnen zeg.
Ik wil ooit als ik een merrie veulen uit Amber krijg naar mijn en mijn overleden zusje noemen,dus een letter mix houden zo gezegd alleen moet ik nu al beginnen met bedenken anders kom ik er echt niet uit volgens mij al duurt het nog jaren

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:50

Op de stal waar Enya is geboren hebben alle dieren namen van zangers,zangeressen of popgroepen.Ik mocht zelf de naam voor haar verzinnen en ik vond Enya een hele leuke naam (is trouwens een Ierse zangeres en Tinkers komen uit Ierland dus vandaar *LOL* )

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:52

sharonaollie schreef:
orlando heten al orlando toen we hem kochten.
we hebben erover nagedacht om hem anders te noemen .maar hebben het toch nie gedaan.
nu heet die nog steeds orlando Lachen
alleen het is wel jammer want je hoort tegen woordig alleen maar orlando's ook op wedstrijd Huilen Boos! Haha!

wauw orlando, eigenlijk best mooie naam als je er over na denkt wij hadden ook een orlando op stal(nu verkocht) en ook een rolando, lekker verwarrend. mijne heet trouwens pride. toen ik hem kreeg heette hij paddington's pride, en ik kon dus kiezen tussen paddington en pride. Maar zijn vader heette paddington (daar is hij dus ook naar vernoemd) en ik deed daarom maar pride.

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:53

Gewoon van zn papieren afgelezen Tong uitsteken Vond Scylla wel een kicke naam, dus hij heeft geen andere naam gekregen Haha!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:32

Ik vind de naam It eigenlijk maar nix. Het roept niet lekker, het klinkt niet lief en niet boos. Het is te kort. Maar eens gegeven blijft gegeven en dus heet It, It. Sterker nog ik noem hem dus ook meestal wel It. Soms zeg ik Flip, of ouwegebaksdoos maar dat hangt een beetje van de situatie af. Scheve mond