Ach ja, kan nooit vergeten wanneer ze jarig is

[edit] tikfout [/edit]
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dit paste het beste bij hem.
Het was helemaal niet de bedoeling om een paard te kopen, ik wist dus toen ik dit verzon ook helemaal nog niet dat hij ooit van mij zou worden. Maar ik was weer even in Nederland voor 2 weken, en in de 3 weken daarvoor dat ik in Spanje was, was ik helemaal verliefd geworden op een bruine Spaanse hengst. Hij was daar net op stal aangekomen en had nog geen naam.
Dus toen mijn Spaanse vrienden vroegen hoe ik hem ging noemen zei ik vol trots: "Suevo!" Ze keken me raar aan en vroegen wat het betekende, of dat iets Nederlands was. Ik vertelde hun verbaasd dat Suevo toch het Spaanse woord voor "droom" was en dat hij mijn droompaard was, vandaar de naam. "Nee hoor, "droom" is "Sueño" in het Spaans," werd mij verzekerd. Ik was koppig en dacht, IK HEB HET TOCH ZELF GELEZEN! Misschien is dat hier zo in deze streek oid?
Hij heette in mijn hoofd al Suevo, Suevo was de naam die ik al meerdere malen in zijn oortjes had gefluisterd en Suevo was de naam die ik op een dekje liet borduren toen ik die voor kerst mocht uitzoeken van mijn vriend.
Nog een tijdje in twijfel rond gelopen of ik het nou zou veranderen, want hij WAS en IS mijn droompaard en nou klopte het niet meer
maar uiteindelijk heb ik het zo gelaten, Sueño (spreek uit Soe-èngjo) klonk meer voor een klein hondje dan voor een stoere hengst, Suevo (spreek uit Soe-èvo) klonk ook veel stoerder. Er zijn trouwens erg veel mensen die Swévoo zeggen en dan verbeter ik ze, maar ze blijven het zo zeggen. Echt IRRITANT!
Falcon is dan ook geboren in Friesland! Lielle schreef:Trammelant heette al zo, veel ellende bij zijn geboorte en de naam moest met een T beginnen (1977!).
Sindsdien zijn de namen in stijl gebleven, nu hebben we:
Pablo Pot D'Ory (potdorie)
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)
en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.
Lielle schreef:Trammelant heette al zo, veel ellende bij zijn geboorte en de naam moest met een T beginnen (1977!).
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)
en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.

en daar ben ik wel blij om, want Koos is Koos en niemand anders! Jessie88"]
[quote="Lielle schreef:Trammelant heette al zo, veel ellende bij zijn geboorte en de naam moest met een T beginnen (1977!).
Raimaer (raad maar)
Wadhnu (Wat nu)
en hiervoor hadden we:
Didaer (die daar)
Issedy (Is ze die)
en mijn kat Dinges.

Hij heeft geen papieren ofzo, maar de eigenaresse heeft de P er wel ingehouden. Ze heeft hem toen vernoemd naar een band, Prodigy 
sharonaollie schreef:orlando heten al orlando toen we hem kochten.
we hebben erover nagedacht om hem anders te noemen .maar hebben het toch nie gedaan.
nu heet die nog steeds orlando![]()
alleen het is wel jammer want je hoort tegen woordig alleen maar orlando's ook op wedstrijd![]()
![]()
wij hadden ook een orlando op stal(nu verkocht) en ook een rolando, lekker verwarrend. mijne heet trouwens pride. toen ik hem kreeg heette hij paddington's pride, en ik kon dus kiezen tussen paddington en pride. Maar zijn vader heette paddington (daar is hij dus ook naar vernoemd) en ik deed daarom maar pride.