Tips tegen verveling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 18:31

zucht.. [size=9]alleen

aerdenhout1 schreef:
Maar...nog een keer de vraag...staat hij alleen of met andere paarden??

Sientje

Re: Tips tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:39

Is er een (medische) reden dat je paard alleen staat? Zo niet is een speelkameraadje natuurlijk de beste remedie tegen verveling, al heb ik nog altijd geen idee hoe zich dat dan uit.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:52

Lieshorses schreef:
zucht.. [size=9]alleen

aerdenhout1 schreef:
Maar...nog een keer de vraag...staat hij alleen of met andere paarden??

Sorrie, nu kan je wel heel diep gaan zuchten met je 10 jaar, maar dan moet je wel vertellen OF hij nu alleen staat!!
Want dat liefje, zal dan het probleem zijn van de verveling!!!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 25-05-11 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:56

Volgens mij staat er toch dat 't paard alleen staat? Na die zucht... ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:58

Vanwaar dan die zucht?? Ik ga ook afhaken, word hier te moedeloos van en kan dat even niet hebben met mijn zieke kop!
Succes TS, met je pony!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:08

tegen het alleen staan eventueel een weidemaatje of gooi een paar voetballen in de wei. heb ik ook bij mijn paardjes. ze spelen er net zo lang mee tot de bal kapot is. hebben er echt heel veel lol mee.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:17

Heee.
een paard kent het begrip; 'Verveling' niet.
Maar als je het leuk vind kan je Balkjes neerleggen of een voetbal.
xxx.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:57

jerney_simmy schreef:
@ de reactie op zaraelle van vereenashley, ik ken dit paard ook.. En het is echt een klier hoor!;)

Nl.....?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:17

Misschien kun je eens overleggen met je ouders over het feit dat je pony alleen staat? Hebben jullie een eigen weide? Dan is het misschien een idee om een pensionplek aan te bieden. Er zijn vast wel meer meiden die maar één pony hebben, maar die ook niet alleen willen laten staan.

Afbeelding

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:21

Lieshorses schreef:
zucht.. [size=9]alleen

Nog diepere zucht.... Dan is de enige oplossing een maatje. Gooi er zoveel speelballen in als je wilt, maar een weidemaatje is wat jouw pony nodig heeft.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:32

Hoi
Mijn Fell loopt samen met mijn shet. Mijn shet is hoog drachtig op dit moment en wil dus neit meer met mijn felletje spelen. Nu heb ik vorige week een paardenvoetbal voor hem gekocht en dat vind hij helemaal geweldig. Echt een uitkomst.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:56

Ze verveeld zich nu ook stukken minder ;)
waar koop je die ballen? :oo

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:41

Sonja schreef:
Ibbel schreef:
'Vervelen' is een menselijke eigenschap. Paarden kennen het begrip niet, want ze hebben geen begrip van tijd

Dan mag jij me uitleggen waar stalondeugden vandaan komen.
.

Stress vanwege het niet voldoen aan de basisbehoeften. (fourageren, sociale contacten en noem zo maar op)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:42

Lieshorses schreef:

wat heb je veranderd dan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:50

Bal gekocht *D
hooi geef ik in een net dan doet ie er langer over *D *D
Er liggen balkjes in de wei, maar wel aan de kant zodat ze renruimte heeft! :j

Zaina schreef:
Lieshorses schreef:

wat heb je veranderd dan?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:08

Die bal is maar een tijdelijke oplossing. Ook al wordt er vaak geroepen dat een paard zich niet kan vervelen (hoewel ik daar mijn vraagtekens bij heb), kan het zich wel degelijk heel erg alleen voelen. Die bal vervangt niet zijn behoefte aan sociale contacten, maar is mijns inziens eerder een vorm van gemakzucht en geruststelling voor de eigenaar. Wat de meesten hier al zeggen: een weidemaatje is de enige en beste oplossing.

lizavk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:14

ballen kopen voor in de wei, zoutblokken neerhangen, een hooi ruif!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 13:20

we kunnen echt niet in een keer een weidemaatje aanschaffen, bovendien ze verveeld zich nu la minder een zoutblok daar zit hij heel veel mee te "spelen"

Shenavallie schreef:
Die bal is maar een tijdelijke oplossing. Ook al wordt er vaak geroepen dat een paard zich niet kan vervelen (hoewel ik daar mijn vraagtekens bij heb), kan het zich wel degelijk heel erg alleen voelen. Die bal vervangt niet zijn behoefte aan sociale contacten, maar is mijns inziens eerder een vorm van gemakzucht en geruststelling voor de eigenaar. Wat de meesten hier al zeggen: een weidemaatje is de enige en beste oplossing.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:31

Dani_ schreef:
Misschien kun je eens overleggen met je ouders over het feit dat je pony alleen staat? Hebben jullie een eigen weide? Dan is het misschien een idee om een pensionplek aan te bieden. Er zijn vast wel meer meiden die maar één pony hebben, maar die ook niet alleen willen laten staan.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:35

Te veel zout is ook niet goed hè..? ;) Die blokken zijn niet bedoeld om mee te spelen, maar om in de basisbehoefte te voorzien. Dus als je paard uit 'verveling', al lees ik het als gebrek aan broodnodig sociaal contact met soortgenootjes, heel veel met het zoutblok 'speelt', lijkt me dat niet helemaal een wenselijke zaak...
En nogmaals, hoe uitte die verveling zich?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 17:03

Nou.. ik bedoel gewoon dat ze dr zoutblok lekker vind, je maakt het me wel erg moeilijk he? ;)

Sientje schreef:
Te veel zout is ook niet goed hè..? ;) Die blokken zijn niet bedoeld om mee te spelen, maar om in de basisbehoefte te voorzien. Dus als je paard uit 'verveling', al lees ik het als gebrek aan broodnodig sociaal contact met soortgenootjes, heel veel met het zoutblok 'speelt', lijkt me dat niet helemaal een wenselijke zaak...

blauweloek1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:53

gezelschap is wel een belangrijk punt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:19

Ehm, ik heb nergens de bedoeling gehad het jou moeilijk te maken. Probeer je hooguit duidelijk te maken dat je paard behoefte heeft aan meer dan een zoutblok... ;)

Lieshorses schreef:
Nou.. ik bedoel gewoon dat ze dr zoutblok lekker vind, je maakt het me wel erg moeilijk he? ;)

Sientje schreef:

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 08:32

ach laat maar :7

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:30

mijn paard had in zn stal een zoutblok hangen, maar het touwtje waar het mee vastgeknoopt was was intersanter en dus na 2 nachten op stal doorgevreten:S...
overal aanzitten en nergens bang voor.....

hij staat dus snachts op stal, smorgens in de wei met 3 andere en met een ander paard smiddags op de paddock, gaat heel goed. tot dat hij alleen staat dan is zn waterbak de pineut... elke keer weer..... ben nu opzoek naar een pion of lekke voetbal

snap het probleem van het missen van een maatje, maar het houd ergens op...... het is moeilijk om een speels nieuwsgierig(jong) paard bezig te houden, spreek uit ervaring..... en voor een weide maatje moeten de centen er ook zijn....

je gunt je paard het beste en zorgt met alles wat je hebt voor hem/haar, dat is voor mij belangrijker! je komt er wel uit:)