Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:Nou ik heb een boek over zomer exceem waar in staat dat deze plant helemaal niet slecht is maar juist voor goede weerstand zorgt. In een wei staat er ook wat van en paarden hebben dat ook gewoon ieder jaar op gegeten.bij kennis staat het ook die eten het ook zonder problemen of rare symptomen. Ik kan op internet ook niks over de gevaren vinden ze staan ook niet bij giftige planten gemeld voor paarden, mijn da kon het ook niet vinden, dus of het door de heermoes komt!!!!?
keona schreef:Ik heb gezocht.en in een boek staat dat goed is beetje vreemd allemaal
keona schreef:Nou ik heb gezocht en nooit iets duidelijks gevonden op internet.toen kocht ik boek over zomerexceem waar in staat dat paarder goede weerstand van krijgt.nou toen heb ik er ook verder niks meer mee gedaan.en die paarden dan op die graslanden die koniks die eten het vast ook.normaal eet een paard geen giftige dingen dus vind alles beetje vreemd
missanita84 schreef:Ik lees overal dat deze onkruid de vit.. B1 af breekt en daarom juist giftig is?!
Als je nu een weiland hebt met heermoes erin zoals ik helaas, op sommige plekken
Kun je dan ook een vitb1 biivoeren voor De zekerheid? Is het grootste gevaar dan geweken ?.welke dosis is giftig kilo.s als ik het zie haal ik het weg maar goed. De da kan het Me ook niet precies vertellen.
dblijham schreef:Waar koop je dat lavameel en hoeveel moet je strooien?
QuintaenJojo schreef:missanita84 schreef:Ik lees overal dat deze onkruid de vit.. B1 af breekt en daarom juist giftig is?!
Als je nu een weiland hebt met heermoes erin zoals ik helaas, op sommige plekken
Kun je dan ook een vitb1 biivoeren voor De zekerheid? Is het grootste gevaar dan geweken ?.welke dosis is giftig kilo.s als ik het zie haal ik het weg maar goed. De da kan het Me ook niet precies vertellen.
Je kan B 1 bijvoeren, maar wordt dan meteen weer afgebroken in het lichaam, als het paard veel heermoes opeet. Dus denk niet dat dat werkt. Zou beter zijn als je de heermoes op het weiland uitroeit. En welke dosis giftig is, tsja, weet ik ook niet. Ze vallen van een paar happen niet om, maar zijn vaak op de lange termijn wel schadelijk. En hoe kleiner je wei hoe groter het risico dat ze het eten.
Maris schreef:Gekke is dat ik Heermoes regelmatig in kruidenmengsels voor paarden zie zitten ( op het etiket zie staan )..... Daar snap ik dan niets van ?!
edit : even gekeken, het staat oa op de site van de paardendrogist als geneeskrachtig kruid voor paarden... En het zit dus ook in tig supplementen te vinden op diezelfde site.
QuintaenJojo schreef:dblijham schreef:Waar koop je dat lavameel en hoeveel moet je strooien?
Wij bestellen het bij de veevoerhandel, maar denk dat welkoop of een tuincentrum het ook hebben. De prijzen verschillen hier en daar wel. Een zak van 20 kilo is zeker genoeg voor 100 vierkante meter. Zelf hebben we 20 kilo verstrooid over ongeveer 400 vierkante meter en dan werkt het al goed. Werkt ook goed tegen wormbesmetting op je weiland trouwens.