Ik heb mijn paardje de eerste dag met rust gelaten (gewoon gepoetst, verder niks). De volgende dag ben ik gaan rijden, zodat hij zijn energie kwijt kon.
Phoe, ik zou de eerste week vooral gaan poetsen en wandelen idd. Daarna het rijden. Laat haar eerst maar aan jou en je omgeving wennen Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinst!
Die van mij is in de avond gekomen, hebben toen 1 rondje erf gedaan. Daarna heb ik hem elke dag flink gelongeerd omdat hij hengst was en niet naar buiten mocht tot hij gecastreerd was.
rhea4life
Geplaatst: 09-05-11 16:45
Niet rijden voor een dag of 2, maar wel lekker vertroetelen en laten weten dat het oke is bij haar nieuwe huisje. Werkte bij mijn paardje ook heel goed, ze was daarna helemaal op haar gemak.
Ik zou haar eerst lekker laten wennen aan haar nieuwe omgeving. Poetsen kun je natuurlijk wel doen. Een beetje de band wat opbouwen!
HorsePhoto
Geplaatst: 09-05-11 16:50
Toen bij mij het nieuwe paardje aankwam ben ik direct gaan beginnen rijden. Kan helemaal geen kwaad
EvaaaXX
Geplaatst: 09-05-11 16:52
ik zou haar eerst gewoon ff op rust zetten kan ze wat wennen en miss gewoon wat poetsen. en dan miss de 2de dag gaan rijden.
Esmeevtb
Geplaatst: 09-05-11 16:56
wat iedereen ook zegt: gewoon lekker even laten wennen en rustig aan doen. toen wij ons nieuwe paardje kregen zijn we er wel vaak naar toe gegaan, zeker de eerste 3 dagen. toch wel zo'n 3 keer per dag. ik weet zeker dat dat wel heel erg belangrijk is omdat je paard jou ook moet leren kennen. eerst inderdaad lekker poetsen knuffelen en verwennen, daarmee bouw je meteen vertrouwen en een band op. daarna merk je vanzelf wel wanneer je er meer mee kunt gaan doen. verschild voor ieder paard!