svdijk86 schreef:Is dat zo ja? Dat wist ik niet... Ja deed het eigenlijk meer omdat het nooit goed kan
zijn te snel teveel in opvoeren als ze heel lang heeeel slecht haar voer op heeft kunnen
nemen.
Dus voorlopig helemaal niets bijgeven en gewoon kijken hoe het uitpakt DesyD?
(iedereen hier voert veel verschillende supplementen bij.. echt 20 verschillende en voor
alles weer wat anders.. dan ga je op gegeven moment ook rondneuzen en dan denk je..
hebben ze het nodig.. of doen mensen het omdat ze denken dat het altijd goed kan zijn
in de trand van "baat het niets,schaadt het niet")
Klopt helemaal, althans zo zou ik het doen. Het paard moet natuurlijk wel de tijd krijgen en afgaande op de geplaatste foto's zit er zeer zeker een stijgende lijn qua bespieren en vlees op het lijf.
Je paard moet de energie die ze krijgt middels krachtvoer ook kunnen gebruiken/opgebruiken en wanneer je meer aanbiedt dan nodig dan kan dit tegen je gaan werken (paarden worden te heet, gaan richting spierbevangen, worden mager i.p.v. voller), ik zeg er bewust bij *kan* tegen je gaan werken want het hoeft niet.
Mijn eigen merrie, loopt op Z1/Z2 niveau gemiddeld een keer of 5 á 6 in de week 3/4 uur tot een uur en krijgt naast voldoende goede kwaliteit ruwvoer "slechts" 1 kilo sportmuesli en zit enorm goed in de bespiering, is niet te dik en zeker niet te dun (paard loopt in een paddock met inloopstal 24/7 en een aantal uren op de wei, hele dagen kan helaas niet vanwege gevoelige nieren en een maatje *minishet* waarbij we moeten oppassen voor hoefbevangenheid).
En zoals eerder genoemd je hebt weinig aan een paard met sterke spieren maar slappe pezen, gewoon doorgaan zoals je nu doet je zit op de goede weg en laat je voorlopig geen supplementen aanpraten door bijvoorbeeld stalgenoten.