Hoe veelzijdig is je paard en hoe ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:35

domme vraag misschien,maar wat is SGW ?
thans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:36

Amanda
* Aanleg voor dressuur, ik alleen niet zo, dus we zitten nog bij basis.
* Aanleg voor springen, mits ik haar vertrouwen geef wat ik niet heb.
* Lange buitenritten maken, duurtochten dus, vinden we allebei super.
* Mennen, dressuurmatig enorme aanleg, moeten allebei meer ervaring samen opdoen.
* Voetballen, hebben we 2 keer gedaan, vinden we allebei super, worden we ook wel goed in.
* Western, ik ben een leek, maar die manier van sturen, (neckreining ofzo, en met gewicht, gaat heel goed)

Pff, eigenlijk best wel wat, maar we hebben t gewoon fijn samen en zoeken graag nieuwe uitdagingen. *Zoals achterstevoren rijden Haha! *

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:46

dutske schreef:
domme vraag misschien,maar wat is SGW ?
thans

Dit is Samen Gestelde Wedstrijd....

Mijn paard is redelijk veelzijdig..maar ik toch wat minder als mijn paard..Haha!
Ik vind het leuk om buiten te rijden, dressuur en ook wel eens te springen..mijn paard ook. Als ik zou trainen zou mijn paard best een cross kunnen lopen, maar dat trekt mij weer niet..ik probeer het wel eens in het bos en ik merk gewoon dat ze het harstikke fijn vindt..verder doe ik veel oefeningen uit de trail die ook goedgaan ...
We zijn ook nog bezig met NH, wat al heel goed gaat...we halen er samen uit wat er in zit..ik rijd verder geen wedstrijden met Matti

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:00

Dutske: SGW bestaat uit een dressuurproef, een springparcours en een terreinrit met vaste en/of natuurlijke hindernissen. Bij de eventing (hogere niveaus) komt daar nog een wegparcours en soms een steeple bij. Bij de lagere niveaus vindt alles vaak op één dag (soms twee dagen) plaats, bij de hogere niveaus op drie dagen (three day event). Voor die tak van sport moet je paard sowieso erg veelzijdig zijn.

BTW leuk om te lezen hoe veelzijdig sommige Bokkerspaarden zijn! Lachen

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:20

Toen wij Lina kochten was ze eigenlijk voor recreatief gebruik voor de kar en onder het zadel bedoelt.

Inmiddels ment mijn vader elke week in de les en gaan we in de weekenden naar buiten. Lina heeft een enorme aanleg voor marathons, ze kan wenden als de beste.

Mijn zusje rijdt af en toe recreatief.

Daarnaast rijd ik M1 dressuur (na een half jaar wedstrijden rijden). Ik ga komende winter alleen dressuur starten, volgend buitenseizoen zijn we eigenlijk van plan eens te gaan springen (Lina kan super springen maar is een beetje een angsthaas) en een keer endurance te rijden. Lina heeft een enorm uithoudingsvermogen, 3 à 4 uur voor de kar naar buiten is een peuleschilletje geworden. Onder het zadel gaan we dus ook regelmatig naar buiten. Afgelopen weekend heb ik mijn eerste oefen-marathon gereden en ik ben nu helemaal verslaafd.

Toen we Lina kochten verklaarde iedereen ons voor gek zo'n bloot paard te kopen, nu is bijna iedereen gek van haar. (Er wordt vaak gevraagd of ze te koop is, niet dus!) Ik prijs me nog iedere dag gelukkig dat we dit paard tegen gekomen zijn.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:40

Ik ben vrij veelzijdig als ik het zo mag zeggen, heb gesprongen, SGW gereden en nu dressuur.
Piropo is een redelijk veelzijdig paard, ik rijd dressuur met hem, maar een fikse buitenrit/strand rit doen we net zo makkelijk, hij is een zeer koel paard en niet snel schrikachtig of bang.
Springen tja.... kan als hij totaal relaxed is anders gaat hij rennen en rennen enz. balkjes lopen doen we wel.
Verder doe ik een poging tot het rijden met de lange stok (Garrocha) en dat gaat redelijk tot wel moet ik zeggen.
Als de westernruiters bij ons op stal een trail voor "dressuurruiters" organiseren doen wij net zo makkelijk mee.