Weidegang sportpony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:52

Ik heb ook 2 pony's waar ik wedstrijden mee rij, maar die mogen ook maar een paar uur per dag in het weiland anders worden ze te dik ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:06

Dat vind ik eigenlijk wel weer zielig..
Als de reden is; ze worden te dik; doe ze dan na een uurtje een
korfje om. Of zet ze op een kaler stukje of ga bezig met strookbegrazing oid.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 01:37

Scum heeft inderdaad gelijk . Je pony moet er maar van houden , of het gewend zijn . Mijn ponies staan soms op de wei , danwel alleen of eventueel met z'n tweetjes , maar ze staan er hooguit een uurtje op . Ze hebben dan genoeg gegeten maar anders komen ze zoiezo naar het hek want ze vervelen zich dan ! Wel hebben ze altijd peesjes/springschoenen om , wij zijn ook vaak bang dat ze zich blesseren maar opzich doen ze niet veel , ze rollen hooguit haha :+

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:13

Alle pony's houden ervan , maar dure pony's die goed presteren hebben de pech
dat ze geen paardwaardig leven meer mogen leiden .De prestatie is belangrijker ,dan het welzijn .
Een paard wat zich na een uur in de wei verveeld is wel heel triest hoor
Waarom verveelt ie zich in de stal dan niet ?
Of verveelt ie zich altijd als ie niet wordt gereden ?

jarytj

Re: Weidegang sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:55

Ben het met sjonnie48 eens! :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:09

Goede onzin verkopen heet dat.
Als jij je kracht en ruwvoer erop afstemt dat ze op het land staan kan een sportpaard prima op het land.
misvatting van heel veel sporters, als jij je paard steeds maar 2 uur erop doet doen ze veel gekker dan dat ze er altijd staan (is hier ook zo met het opbouwen zomers).

lekker erop laten lopen en lekker trainen, heb je er geen buikje aan zitten hoor.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:10

Kruidenpotje schreef:
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Het zal een mix worden van de door jullie genoemde zaken: maaien voor de wei waar het gras nu het hoogst staat. De wei waar ze nu in staan gaan we in stroken laten begrazen (en een stuk maaien want ze krijgen dat nu nog niet op). Wanneer het weer het niet meer toelaat zal het paddock worden met onbeperkt hooi.

Nogmaals dank voor jullie input!

Pas wel op als je gaat maaien. Juist in het eerste gedeelte (aan de grond) zit fructaan (suikers), dit is juist slecht en komt vooral voor bij koude nachten en warme dagen.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:48

Ik heb al mijn sportpaarden (van B tot ZZ) gewoon allemaal dag en nacht buiten staan.
veel hooi en vanaf 12 uur lekker op de wei. misschien zijn ze wat dik. maar ze zijn erg tevreden.
en daar komen ook goede sportpaarden vandaan!