Rare steen gevonden op de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:33

mellen95 schreef:
shetjessweet schreef:
Ik heb geen idee wat voor steen het is, wel een verklaring voor hoe hij misschien in de wei terecht is gekomen. Bij ons in de wei liggen namelijk ook regelmatig plotseling grote stenen, vaak bakstenen, maar soms ook wat anders. Die zijn jaren geleden in de grond gestopt door vroegere bewoners. Gat in de grond, troep erin, gat weer dicht. En dat komt nu weer boven. Helaas ook vaak veel stukjes glas.

Dit heb ik ook in de wei. De vorige bewoners hebben een complete schuur begraven, en ik mag het opruimen.
Elke week vind ik wel weer wat in de wei.
Bakstenen, glas en stukjes dakpan alles vinden wij.

Tjah.. >;) Risico van het vak, zou ik maar zeggen.

Vroeger hadden ze nog geen regeling voor gereinigde grond of de afvoerregeling. Vroeger, toen je moest blijven drinken om het vuur aan te houden, stopte je gewoon alles in de grond. Maar dan heb ik het ook over ruim 40 jaar terug.

Hier ook het geval.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:41

Ik denk dat het een bok van de konijnen is :))
http://konijnisme.hyves.nl/

Nee serieus, ik denk dat het gewoon zo'n steen van de dijk is die erg is verweerd!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:22

Agnes75

Re: Rare steen gevonden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:18

Ik vind het een beetje op een versteende pad lijken......met dat oogje er in....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:35

Ik denk basaltlava uit de zeewering.
Voor een meteoriet moet de structuur veel dichter zijn. Deze open structuur krijg je als er veel gasvorming was tijdens de vorming van de steen.

babettiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:42

Beetje gekeken op google, maar hij lijkt der wel heel veel op!

Hier een stukje wat ik gevonden heb..
Normaal verbrand alles wat vanuit de ruimte komt in onze dampkring. Maar soms verbrand een stuk steen niet helemaal in de atmosfeer waardoor een stuk op aarde terecht komt. Dit noemt men een meteoriet. De meeste meteorieten zijn klein en wegen niet meer dan 1 kilogram