hooi voeren op stal.. waarin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: hooi voeren op stal.. waarin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:32

Een hooitas werd bij mij aan stukjes gescheurd.

FloorHombre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:43

mijn paard krijgt gewoon kuil/hooi op de grond, dan ligt het overal in de stal maar eet wel 90% op. de rest kan hij niet meer vinden, omdat het verstopt is onder het stroo. ik denk dat je het gewoon het beste op de grond kan laten liggen en hij eet het echt wel op als hij honger krijgt.
succes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:56

Wat ik persoonlijk een heel mooi systeem vind is zo'n ruif die je van de buitenkant van de box kan vullen waarbij het paard door een fijnmazig rooster zijn hooi op moet peuzelen. Dan kan prima laag aan de grond zijn. Graag zelfs want dan hoef je zelf bij het vullen het hooi er niet zo hoog ik te gooien.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:59

bij me paard (stro als bodem) op de grond :j
Bij me pony (vlas als bodem) In een hooiruif in de hoek :) , puur voor 's avonds ( in de winter) want de rest van de dag staat tie buiten :)

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:24

Ik dacht, laat ik eens creatief zijn.
Ik weet niet of dit een goede optie is maar ik leg hem toch maar neer.

Je maakt een etensbak voor in de hoek na, maar dan nog met een plank die vanaf de grond omhoog loopt zodat je hem nog wat dieper kan maken.
Je maakt in de hoek een plank die vanaf de grond omhoog loopt tot dat hij op goede maat is, dan maak je op juiste diepte een plank tussen de staande plank en de stalwanden waar je dan het hooi in kan doen en je paard er natuurlijk nog wel bij kan komen. :+
Volgensmij is dit net zoiets als xx_irisje, maar dan wat hoger.

Je hebt dan zeg maar een afgesneden hoek waar dan het hooi in ligt.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:27

Slow Feeder, en zelf gemaakt, bak met hooinetachtig net over.

xRevanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:29

Mijn paard krijgt hooi gewoon op de grond.Het hooi ligt soms wel overal een beetje maar ze blijft er wel van eten.. Heb niet echt een oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:31

Mijn paard voer ik uit een speciekuip,haar voerbak of een hooinet (kuilgras niet uit het hooinet,dan gaat ze keihard slingeren met dat ding :') )
Mijn shetter krijg alles uit een hooinet.

In het begin voerden we op de grond,maar dat werd een megazooi en kostte heel veel hooi.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:58

Ik geef het in een bak met een 'ruifachtige' ring erover, touwtje eraan dat tussen de deur vast zit, ze knoeien haast niet, zijn lekker een poosje bezig en ze kunnen het ook niet slopen of zichzelf verwonden :)

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:00

Wij hebben houden een strook in de stal vlasvrij en daar leggen we hooi op zodat het niet vermengt...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:11

mijne staan op vlas ene krijgt het in een hooizak.
andere op de grond die schopt et eerst door der hele stal heen maar eet nog wel meeste op.
hooizak al eens geprbeert maar is niet goed gegaan. staan bij mij ook alleen snachts op stal
heb wel onder de hooizak plek vrij van vlas en ook waar ik hooi op de grond gooi ligt geen vlas

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:29

Gewoon op de grond, mijn paarden staan op strokorrel en dat geeft geen problemen. Ik heb wel 'es een hooiruif op stal gehad, maar dat nam zoveel ruimte in beslag dat ik die snel weggehaald heb.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:59

Bij ons kregen ze het gewoon op de grond. Nu staan ze 24/7 buiten dus krijgen ze het ook op de grond:p

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:02

Ik heb een plank/schots schuin in de hoek bevestigd en vormt nu een bak. Die stop ik altijd vol met hooi. Meestal houd ze het netjes in die bak, maar er zitten altijd dagen tussen dat het overal ligt haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:00

Gewoon in een groot hooinet met hele kleine mazen , dat is verreweg het makkelijkste en handigste.

Kun je heel laag hangen want ze kunnen er niet in vast komen te zitten , je kunt er lekker veel in doen , en neemt zo min mogelijk ruimte in beslag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:36

eszy schreef:
MarliesV schreef:
wij hebben in de hoek van de stal een houten schot (schuin in de hoek) gemaakt en daar gooien we het hooi achter. Zo eet ze toch met haar hoofd op de grond maar kan ze niet knoeien of zich verwonden.

Hoe hoog maak je dat schot dan? Ik ben weer bang dat ie zijn benen er overheen gooit. Hij haalt wel vaker rare fratsen uit in zijn stal.

Zo'n hooibak met zo'n metalen rek erin is wel ideaal.. maar daar zou mijn paard dus zijn been overheen gooien.
Die hooitas is wel een goed idee voor de nacht. Misschien ga ik daar wel voor kijken. Dan verveelt ie zich ook niet zo. Maar voor de ochtend moet ik toch iets anders hebben anders heeft hij niet op tijd zijn hooi op voordat hij buiten gezet wordt.

Bij ons staat het schot op ongeveer 80 cm. Mijn pony is de kleinste van stal (de rest zijn paarden) maar kan daar prima uit eten. Heb nog nooit gehoord dat daar een paard met z'n benen overheen is gegaan maar ja, zeg nooit nooit natuurlijk.

courtney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:42

gewoon op het stro lijkt mij

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:55

Ik leg het gewoon op de grond in de stal heb ook gehoord dat je het beter op de grond kan leggen dan in een ruif want dan moeten ze helemaal met hun hoofd omhoog.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 04:26

Van de grond :j Is zo natuurlijk mogelijk voor ze.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 05:15

eridinges schreef:
Ehh op de grond? Om de natuurlijke graashouding te behouden :)

Die van mij eet altijd van de grond in stal en natuurlijk in de wei.
Alleen der brok en muesli krijgt ze in de voerbak

En om een goede slijtage aan de tanden te behouden.

Die van mij eet ook alles van de grond.
Wanneer ze het door hun astal heen lopen, vinden ze het wel weer hoor, als ze trek krijgen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:53

eridinges schreef:
Ehh op de grond? Om de natuurlijke graashouding te behouden :)

Die van mij eet altijd van de grond in stal en natuurlijk in de wei.
Alleen der brok en muesli krijgt ze in de voerbak

ik heb het ook in een speciekuip, bij de handvaten gaatjes ingemaakt, ijzer erdoor heen en bevestigt tegen de muur.
werkt goed