Hier vannacht voor het eerst buiten 'slapen'. Ook al drie weken overdag in de wei en vermaken zich goed ! Geen dekens en met een aantal vrienden. Helaas is het terug halen uit de wei niet echt een leuke bezigheid, ben benieuwd hoe het morgen gaat
joyce B
Hier lopen de paarden al sinds de vorst uit de grond is dag en nacht buiten. Maar dan niet dag en nacht in de wei, maar vanaf einde van de ochtend of begin van de middag weidegang en de rest van de dag en nacht in de paddock. Van de winter met winterdeken, sinds het overdag lekker was eerst overdag 's middags even zonder deken en verder winterdeken op, toen overdag de hele dag zonder deken (met droog weer) en 's nachts een ongevoerde deken op en nu zouden ze ook 's nachts wel zonder deken op kunnen, ware het niet dat ik gister bossige geschuurde staarten tegenkwam bij de laatste voerbeurt... Jeuk van de muggen! denk dat het een overgang naar eczeem/vliegendekens wordt...
mijn pony's staan al sinds begin maart dag en nacht buiten, overdag op gras en 's nachts op zand
Myca
Geplaatst: 17-04-11 23:40
Mijn paard slaapt al ruim een maand buiten in het zand. Ze kunnen een uitloopstal in, maar aan de afdrukken in het zand te zien liggen ze alleen maar buiten. Daar zit een houten beschutting omheen waardoor ze als ze liggen wel helemaal in de luwte liggen.
Tot nu toe hadden ze 's nachts een ongevoerde regendeken en overdag bloot. Vanacht mogen ze voor het eerst zonder deken slapen. Ik hoop maar dat mijn paard het met haar dunne vachtje het niet koud krijgt, maar de deur van de stal staat open, dus ze kan ook naar binnen.
Ik geloof dat het wel goed gaat, maar ik ben blij dat ik vannacht onder mijn dekbed kan kruipen.
Laatst bijgewerkt door Myca op 17-04-11 23:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 17-04-11 23:51
Die van mij lopen ook al 1 a 2 weken snachts buiten nu. Ook de gene met deken is al enkele weken dekenloos, dus ook snachts staat hij bloot bij de rest. Wel voer ik ze nog hooi bij, omdat de wei erg kaal is (ze hebben het winterstuk (helemaal kaal/ kapot gelopen) en de bak en een klein ''vers'' weitje voor 4 paarden totaal) en hier doen ze het prima op. Als er een extra weide open gaat of ze een nieuw stuk krijgen, dan zal het niet meer nodig zijn om bij te voeren.
hier gaan ze misschien deze week 's nachts buiten, nog even overleggen met de rest van de eigenaren van de kudde, en dan kunnen ze lekker buiten slapen
Die van mij staat altijd al buiten, ook 's winters en ook 's nachts. Een deken heeft ze nog nooit gedragen.
Dani_
Geplaatst: 18-04-11 21:32
Tammy_ schreef:
hier gaan ze misschien deze week 's nachts buiten, nog even overleggen met de rest van de eigenaren van de kudde, en dan kunnen ze lekker buiten slapen
Paarden slapen 's nachts niet hoor .
devil2002
Geplaatst: 18-04-11 21:37
Mijn enter staat sinds afgelopen weekend 24/7 buiten. Sportpaarden niet, komen alleen overdag buiten, 's nachts op stal.
timokyana
Bij ons staan de paarden nog niet dag & nacht. Ze staan net een dikke week buiten.
sporten
Geplaatst: 19-04-11 12:44
Hier staan ze alweer 2 á 3 weken 24/7 buiten Heerlijk dat ze weer buiten kunnen blijven. Je merkt het ook echt aan de paarden dat ze dat fijn vinden. Hier dragen ze geen dekens In de vroege ochend liggen alle paarden lang uit in weide, vind prachtig gezicht En als je ziet dat de dieren zo van genieten, geniet je zelf er ook zo van
Eilandje
Geplaatst: 20-04-11 07:50
de mijne staat sinds het laatste weekend van maart weer dag en nacht buiten. Ze heeft de hele winter overdag buiten gestaan, dus het niet dat ze ineens van niets naar alles gegaan is..
Nog niet, ze stsaan nu nog van sochtends vroeg tot savonds laat, maar hoop dat het wel snel mag, moet ik nog even vragen. Al zit ik dan wel met de kou op de rugspieren weer, eventueel klooien met dekens. In de polder is het behoorlijk koud nog snachts. Ben wel benieuwd hoe dat gaat, denk dat mijn vosjes het wel oke vinden, maar de zwartjes staan soms een hele avond voor het hek te timmeren dat ze naar binnen willen zodra ik op stal aanwezig ben.
mijn pony's gaan zodra ze op hun zomerland staan en een beetje gewend zijn aan het gras ook dag en nacht buiten. Alleen Snowy gaat wel snacht naar binnen dan die komende tijd want die is een beetje dik geworden van een paar maanden stil te hebben gestaan. Mijn paard gaat als er geen andere bij komt die snachts buiten blijft wel iedere nacht weer naar binnen omdat zijn vriend snachts naar binnen gaat en anders staat hij helemaal alleen.
Happiness91
Geplaatst: 20-04-11 19:23
helaas mogen de paarden niet snachts buiten staan van de eigenaar van de boerderij. ze vind het geen fijn gevoel.
Hier staan ze nu bijna een week dag en nacht buiten. Mijn paard heeft van de winter een deken op gehad en de eerste nachten buiten heeft hij die ook nog om gehad, maar hij staat nu zonder deken.