Welke Shampoo Gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:07

Klijntjuh schreef:
Hmm.. ik wilde babyshampoo gaan halen (€0.90 bij de action) maar ik weet niet of ik haar daar wit genoeg mee ga krijgen als ze heel vies is!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben dat speciale paardenshampoo beter wast dan andere shampoo?

het voordeel van paardenshampoo is dat het veel beter uit te spoelen is [vind ik]
gewone shampoo mag ook maar neem dan altijd de baby shampoo omdat andere te veel uitdroogt.

groene zeep van 3hoek gebruikte wij vroeger ook,gaat ook prima. [wel goed uitspoelen]

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:10

Heb een schimmel. Voor staart, manen en benen (m.n. kogels en kootholten) gebruik ik betadineshampoo.
Voor de rest van het paard (voor zover ik het met shampoo was) gebruik in shampoo voor blond haar van het Kruidvat.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:54

NAF tea tree shampoo :D
en gewone cremespoeling voor mensen voor in de manen en staart

loempia93

Re: Welke Shampoo Gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:16

4.70 :O
ik ben gister nog naar de etos geweest en daar koste die 2.70! Ik gebruik oook zwitsal *\o/*

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:23

Ik gebruik Biotex. Gewoon poeder oplossen en insmeren maar! heeft echt een goed effect en daar word je paard ook zacht van. Het word ook gebruit voor ontsmetten van wonden ed. Had ik als tip gekregen van een haflingermelker. Ik ben helemaal om. Ik vind paarden shampoo niet goed werken vergeleken met Biotex

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:27

bij mn vz paardje, die helemaal wit is-> zilvershampoo van kruidvat eigen merk, kleur is paars :)
Of anders gewoon een of andere goedkope shampoo.

Vind die paarden shampoo veel te duur :+ En dit werkt gewoon prima :) (en ze is echt een vies kees, zit elke dag helemaal onder de str*nt vlekken, en staart dus ook)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:43

teershampoo

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:50

Voor staartharen onder de wortel gebruik ik standaard blauwe shampoo van ej. Voor het deel ten hoogte van wortel en voor de manen gebruik ik Befix shampoo - doorkammer, omdat ik weet dat ze daar sowieso geen jeuk van krijgt...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:16

Gallopin couleurs black

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:10

ik heb een hele reeks die ik gebruik voor mijn smeerkees...

Voor de ergste troep, kak en zand enzo was ik een paar keer met huismerk van de coop, derlon ofzo, werkt prima! Daarna paar keer emmertje biotex voor de witheid, betadineshampoo en als laatste lekker veel cremespoeling, mooi lang laten trekken en vervolgens haarserum erin, van hegron van de action. Werkt super!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:15

ik heb een wit paard en voor wedstrijden gebruik ik altijd gewoon badedas. Dat werkt echt super na 1 keer wassen is ze al helemaal wit. de manen doe ik met een andere shampoo omdat me paardje maneneczeem heeft maar voor de rest werkt het super@!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:14

CoronaLime schreef:
ik heb een hele reeks die ik gebruik voor mijn smeerkees...

Voor de ergste troep, kak en zand enzo was ik een paar keer met huismerk van de coop, derlon ofzo, werkt prima! Daarna paar keer emmertje biotex voor de witheid, betadineshampoo en als laatste lekker veel cremespoeling, mooi lang laten trekken en vervolgens haarserum erin, van hegron van de action. Werkt super!

:=
Moet toch een beetje lachen bij je post, dat is wel heel veel zeg! Maar zelf doe ik het niet veel beter: Laatst een grote jerrycan paardenshampoo gekocht (verhuizingsuitverkoop, 50% korting :D ) Denk dat ik de komende 20 jaar geen nieuwe hoef te kopen, haha. Weet even het merk niet meer. Verder gebruiken we voor onze eczemer ZT-shampoo met tea tree tegen de roos vooral, en heb ik voor de (oorspronkelijk) witte voetjes en staart van mijn pony blauw spul. Daarnaast gebruikte ik voor de demonstraties een goedkope cremespoeling.

Betadineshampoo is toch heel duur? Verbaast me dat er zoveel mensen dat gebruiken. Alleen toen er een pony gewond was gebruikte ik dat.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:02

ik haal de shampoo altijd bij de welkoop de prijs valt mee
een het word er ook mooi wit van

xRevanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:35

Ik heb van die blauwe paardenshampoo.. werkt goed :)

tinne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:04

Wij gebruiken ook zilvershampoo van het kruitvat! Werkt perfect

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:12

Paardenshampoo met Aloe-vera.

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:11

gewoon zwitsal, mn verzorgpaardje heeft niet zo snel een vieze staart (gelukkig) :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:14

ik gebruik allercalm paarden/honden shampoo. Werkt heel goed, ook tegen een jeukerige huid. Kan de paarden en honden er helemaal mee wassen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:16

Je moet wat he Safiera O:)
Afbeelding
Dit is trouwens het resultaat!

Betadineshampoo is inderdaad duur, 7 euro voor 120 ml ofzo, maar ik gebruik maar heeel weinig ervan, en alleen als ie al bijna schoon is dus het gaat ook wel eventjes mee gelukkig :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:18

Ik gebruik ook vloeibare groene zeep. Werkt tot nu toe het beste van alles wat ik geprobeerd heb en kost weinig, maar de staart is nog niet spierwit (schimmel). Ik wil toch ook maar eens aan de cowboy magic, maar ik vind het best duur.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:53

Je haffie ziet er wel heel chique uit zo! Jij trouwens ook met die laarzen en cap :j Alleen lijkt de staart toch niet helemaal wit, maar dat gelige zul je er wel nooit uit krijgen?

Mijn halflingertje heeft niet zulke lichte manen en staart. Maar om ze nou te blonderen..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:55

Dankje! Dat van dat gele klopt wel ja, hij is onderaan iets vergeeld.. Knip er elke keer maar iets vanaf dan is dat over een tijdje er gewoon uit gegroeid. Hoor ook van andere haflingermensen dat het met cowboy magic shine in, yellow out er ook niet uit gaat.

Blonderen stelde mijn vader ook al voor maar ik denk dat het dan echt een strobosje word, zou ik niet aan beginnen iig :=

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:19

Ik gebruik altijd de allergoedkoopste shampoo van de supermarkt. En huismerk cremespoeling voor de staart.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:25

CoronaLime schreef:
Dankje! Dat van dat gele klopt wel ja, hij is onderaan iets vergeeld.. Knip er elke keer maar iets vanaf dan is dat over een tijdje er gewoon uit gegroeid. Hoor ook van andere haflingermensen dat het met cowboy magic shine in, yellow out er ook niet uit gaat.

Blonderen stelde mijn vader ook al voor maar ik denk dat het dan echt een strobosje word, zou ik niet aan beginnen iig :=

Heb je wel al eens blauwschampoo gebruikt? Volgens mij komt dat gelige door mest/urine, en krijg je dat er dus niet uit geknipt omdat het steeds terugkomt... Yellow out ken ik niet? Mijn pony heeft ook vossige en nog donkerder plukken in zijn staart, dus mooi licht zal die wel nooit worden.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:42

Ik heb Hygienic Wash van Cavalor!
Werkt heel erg goed en bevat glycerine (voedend effect)