Dat het zo afgescheurd is is nogal wat zeg !!
Maar had je wel de goede maat dan , ik kan me herinneren dat je van die kleine maatjes had

Als je een te kleine schoen had dan loopt het paard teveel op de achterkant ,
daar is de schoen niet op berekend.
Dan KAN ik me voorstellen dat het geheel scheurt.
Kan dat het niet zijn geweest ?
Overigens heb ik ook Old Macs , in het begin ook wondjes in de kootholte bij Rena.
Lag bij haar niet aan de riempjes maar aan de brede zijdelen die rond de hoef gaan en aan de achterkant met klitteband bij elkaar komen.
Het onderste flapje , en daarvan het bovenste puntje , kwam blijkbaar steeds in haar kootholte terecht. Daarvan kreeg ze bloederige plekjes...
Heb lapjes ertussen geprobeerd op allerlei verschillende manieren maar die verloor ze steeds. Door de bewegingen van het voetje werd het zachte lapje er dan langzaamaan uitgewerkt.
Toen heb ik nog sokjes geprobeerd , dus een zacht hulsje (buisverband) om de hele koot en kogel zodat het (eigenlijk best zachte

Helaas sokje kroop steeds op

Toen heb ik een stuk neopreen gekocht en daarvan driehoekjes geknipt die is vastgenaaid heb aan het onderste flapje.
Nu ligt het neopreen-stukje dus tussen haar kootholte en het puntje van de rondom-flap. Nergens meer last van !
Jammer genoeg heeft Rena ook lange smalle hoeven.
Old Macs zijn gemaakt voor paarden met ronde hoeven , breder dan dat ze lang zijn. Bij Rena is het precies andersom.....
Gelukkig kunnen de schoentjes dat goed hebben. Bij een kloppende lengte houd ze 2 cm over aan breedte. Vulde ik eerst op met 2 stukken hard schuim , nu gewoon zonder want dat zit ook stevig genoeg.
Maar is wel jammer.
Ik ben nu wel toe aan wat grotere Macs.
Dus heb eventueel deze te koop voor de liefhebber.
Ik heb van de week foto's gemaakt , 2 Macs hebben een open plekje op de overgang zool-achterkant.
Is absoluut geen drama verder , ik ga ervanuit dat ze nog een hele tijd meekunnen. Misschien hou ik ze ook wel.
Eerst maar eens de paardendokter afwachten die woensdag komt , ze heeft een beetje een zeer beentje dat nu al een maand duurt en nog steeds niet HELEMAAL weg is ....kijken wat het is voordat ik een paar grotere Macs aan ga schaffen