Wandelzones bij je paard !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loop je voor of naast je paard of ervoor?

voor het paard
11 (22%)
naast het paard
38 (77%)

Totaal aantal stemmen: 49

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:42

ik loop altijd er naast, heb ik vanaf t begin geleerd, dus 't zit er helemaal ingeprent. Alleen af en toe als hij niet doorloopt loop ik er voor.

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:22

wat leuk zeg, dat plaatje. Dat heb ik nooit geweten.
Als ik mijn paard van stal haal loop ik altijd voor hem. Maar dat is alleen omdat hij dan heel sloom is en hij dan heeeeel zachtjes loopt Slapen
Als hij snel is loop ik vaak naast zijn hals of buik. Dat is meestal zo als ie denk dat we ergens gaan grazen of als het voertijd is Haha!

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:57

ik loop er altijd naast voor zeg maar..wel links van het paard..maar wel een eind ervoor..als ze me voorbij loopt zet ik haar terug op de plaats waar ze bij mij hoort te lopen..ik vind dat een vorm van respect

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:49

dit hele verhaal heb ik 5 maanden geleden zoiets voor het eerst gehoord, met daarbij dus dat je vooral bij hengsten altijd erVOOR moet lopen, maar dan heb je weer het risico dat ze je dekken zegmaar... ik laat mn paard meestal zelf bepalen of ze achter of naast me wil lopen, als ze maar geen stap voor me komt.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:20

Ik loop altijd schuinvoor. Dus naast zijn hoofd maar dan iets naar voren Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:35

tja Parelli: follow the leader, voor je paard dus, maar ik heb altijd geleerd dat ik ernaast moet lopen, omdat ie anders, als ie schrikt, in je nek zit en aangezien ik een nogal schrikkerig paard heb, dat ook nogal lomp en zwaargebouwd is, loop ik ernaast. Het liefst nog met een hoofdstel in en een hengstenketting onderlangs!

vanwege een blessure door een niet goed geheeld sleutelbeen loop ik ook nog altijd van de hand (er rechts naast) i.p.v. het in Nederland gebruikelijke bij de hand (er links naast)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:11

Ik wil dat ze naast me loopt maar meestal gaat ze vanzelf achter me lopen Verward
Vind ze fijner ofzo Verward ookals ze bang is gaat ze juist achter me lopen weet het raar paardje maar wel heel lief hoor Lovers

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:18

chatelaine schreef:
als ze bang is gaat ze juist achter me lopen weet het raar paardje maar wel heel lief hoor Lovers

ja zoiets heeft sharir ook, die gaat altijd liever niet over vreemde bruggetjes.
als ik dan afstap en voor hem uit loopt, dan komt hij er ook overheen, maar als ik naast zijn schouder blijf lopen, dan wil hij meestal niet op het bruggetje. volgens mij wil hij gewoon eerst kijken of ik er niet door heen zakt of opgegeten wordt Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:35

dat is dus wel logisch, als ze bang zijn willen ze graag een leidend figuur hebben en dat ben jij dan...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:52

Over het algemeen loop ik (schuin)voor of naast het hoofd van mijn pony.
Meestal vind ij het prettig zich achter mij te verschuilen en dan mag ik de enge dingen overwinnen Knipoog Als hij erg haast heeft loop ik wel eens ter hoogte van de schouder maar vooral omdat ik hem dan in zijn stap tempo op dat moment moeilijk bij kan houden en dan laat ik hem tussendoor een rondje om me heen draaien of trek zijn hoofd om.

Het gezelligst vind ik als hij met zijn hoofd en neus ter hoogte van mij loopt.

Ik loop liever niet te ver achter, want dan heb ik maar weinig te zeggen over hem...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 23:12

Sily"]
Was nog even wakker, te nieuwsgierig Haha!
Maar naast haar lopen is dan bv van de wei naar de stal.....en dan loopt ze meestal los naast me met het touw om haar nek geslagen Verward
Ze loopt niet weg en volgt trouw, maar is dus ook weer niet een manier om haar te laten zien dat ik meer ben dan haar *klinkt ook wel raar Haha! *
Met een zweep uit het land halen is ook niet echt geweldig..niet nodig ook want ze volgt toch wel.
[/quote]

Lachen ze weet duidelijk wie het baasje is, en ze zal het vast goed met je kunnen vinden, anders komt ze niet zo gemakkelijk naar je toe lopen.

[quote="Sily schreef:
Ze is 1 keer buiten heel erg geschrokken, toevallig liep ik voor haar omdat het heet was en zij dus sloom voor haar doen.
Er kwamen opeens een paar eenden uit het riet gevlogen en zowel ik als zij schrokken ons wild.
Ze rende om me heen *daar heb je dus gelijk in* gleedt uit op het asfalt, trok mij en ik lag dus ook, en in alle chaos liet ik het touw nog los ook.
Ze rende 10 meter weg, snel opgestaan en haar geroepen.
En toen kwam ze weer teruggedraaft, toch ook weer naar de plek waar dat enge net gebeurt was omdat ik daar stond.
Voor mijn neus stopte ze en alles was weer goed.

Ingewikkeld iets hoor die dominantie en rangorde.

echt geweldig! en ja, tis ingewikkeld, behalve dat jij de baas bent ben je ook een goede vriend en vertrouwt het paard je volledig, zie maar een aantal antwoorden een stukje terug in de topic over paarden die je wel volgen als jij voor gaat enzo, het vertrouwen zit er dan dus duidelijk toch wel in ennuh Knipoog vergeet het eten niet. Maargoed, dat zijn ook bisisdingen he.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 23:14

smurf schreef:
tja Parelli: follow the leader, voor je paard dus, maar ik heb altijd geleerd dat ik ernaast moet lopen, omdat ie anders, als ie schrikt, in je nek zit en aangezien ik een nogal schrikkerig paard heb, dat ook nogal lomp en zwaargebouwd is, loop ik ernaast. Het liefst nog met een hoofdstel in en een hengstenketting onderlangs!

vanwege een blessure door een niet goed geheeld sleutelbeen loop ik ook nog altijd van de hand (er rechts naast) i.p.v. het in Nederland gebruikelijke bij de hand (er links naast)

dr zijn natuurlijk uitzonderingen, soms kan je niet anders, maar dat wilt niet meteen zeggen dat de rangorde niet klopt he Knipoog maar ik neem aan dat je dat wel weet Verward