vraagprijs voor deze pony... ANDERE PONY

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vraagprijs voor deze pony...

0 - 1000
2 (2%)
1000 - 2000
14 (18%)
2000 - 3000
46 (61%)
3000 - 4000
9 (12%)
4000 - 5000
3 (4%)
5000+
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 75

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:42

bimmezs schreef:
ik denk dat je beter toch naar wat anders uit moet kijken.
aan de ene kant vind ik de prijs redelijk. hij is tenslotte bont en goede bonte pony's vind je niet zo gemakkelijk en hij is natuurlijk M.
maar aan de andere kant, als hij op die leeftijd al M loopt da's ook niet alles hoor. wanneer hij elke dag hard getraind is. ik zeg niet dat het bij ieder paard zo is maar meestal na een paar jaar zo intensief getraind te zijn is zo'n dier gewoon kapot gereden en heb je over een paar jaartjes been etc. problemen. en het is een ruin en zuigt lucht.
als ik jou was zou ik gewoon deze wel aanhouden maar intussen toch op zoek gaan naar wat beters.vind je niets. Dan kan je altijd nog op dit paardje terugkomen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
greetz shanna
ik hoop dat je er wat aan hebt
greetz shanna

Ik kijk ondertussen ook verder. Lachen
ALS ik uhm neem, dan train ik uhm zelf niet zo hard.
Nog dankjewel!! OK dan!
ff over iets anders... Hoe was ut trouwens bij Shaundy?!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:43

Hoe groot ben je zelf nu? En hoe groot schatten ze dat je nog word?
Ik heb zelf een merrie van 1.40 en ben zelf 1.65 groot.
Maat is het probleem niet.
Maar wil je niet ooit nog eens verder?

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:44

he!? hoe weet jij dat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:48

ik vind 4500 veel te veel, daar kun je een leuk paard (met papieren, geen luchtzuiger) voor kopen.

Ik zou zeker niet meer dan 3000 voor hem geven!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:50

Cassidy schreef:
Hoe groot ben je zelf nu? En hoe groot schatten ze dat je nog word? ik ben nu ongeveer 1.60m maar ik denk niet dat ik nog véél groter wordt.
Ik heb zelf een merrie van 1.40 en ben zelf 1.65 groot.
Maat is het probleem niet.
Maar wil je niet ooit nog eens verder? Naar de Z? Het is natuurlijk altijd te proberen. Maar ik zit zelf nog in de A2 dus moet ik zelf nog veel leren! En dan zien we zelf wel weer. Lachen

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:51

bimmezs schreef:
he!? hoe weet jij dat?

Bij paardenpraat gelezen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:58

het is wel jammer dat je hem niet op proef kan krijgen. Dan kun je zelf ook wat beter kjken of hij bij je past. Maar wat hun vragen is wel erg veel.

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:02

prima we zijn vandaag bij dr geweest het gaat echt geweldig met dr. ze heeft het zo naar dr zin daar. ze heeft een lekker bol buikje en lange manen heeft ze kregen. we hadden dr nu bijna een half jaar niet gezien. en ze stond daar helemaal achter in het land met al die andere oudjes en mn zus riep, ze keek even op "zo'n soort van he?'en ze begon weer te grazen mn zus riep nog een keer en ze keek weer ,echt van hoe kan dat nou ze is hier toch niet. toen ze me zus echt zag kwam ze gelijk op dr afgelopen. we hebben dr allemaal appeltjes en peentjes gevoerd. en met dr geknuffeld op de shaundy manier dan. dat is wel heel graag willen knuffen maar toch boos erbij kijken "lekker zo'n chagerijnig wijffie" .
ze heeft daar een super grootte box met een lief vriendinnetje pandorra die is al heel oud en heeft een hanepoot. t'is toch wel jammer dat chester niet met haar meekon, ik heb soms nog steeds het idee dat ze elkaar missen.
maar shaun had mn zus wel gemist, muh zus haar ook heel erg. shaun wilde alleen maar kroelen en bij dr staan, toch wel heel speciaal ze hebben echt een band met elkaar en dat ze ons nog herkende. zo ontzettend leuk. we hebben daar nog veel foto's gemaakt en toen we weggingen stond ze ons nog dankbaar na te kijken, vredig kauwend op wat peentjes.
wat heeft ze het daar geweldig en wat ziet ze er goed uit.
ik heb alweer zin in de volgende keer dat we haar komen bezoeken

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 00:08

bimmezs schreef:
prima we zijn vandaag bij dr geweest het gaat echt geweldig met dr. ze heeft het zo naar dr zin daar. ze heeft een lekker bol buikje en lange manen heeft ze kregen. we hadden dr nu bijna een half jaar niet gezien. en ze stond daar helemaal achter in het land met al die andere oudjes en mn zus riep, ze keek even op "zo'n soort van he?'en ze begon weer te grazen mn zus riep nog een keer en ze keek weer ,echt van hoe kan dat nou ze is hier toch niet. toen ze me zus echt zag kwam ze gelijk op dr afgelopen. we hebben dr allemaal appeltjes en peentjes gevoerd. en met dr geknuffeld op de shaundy manier dan. dat is wel heel graag willen knuffen maar toch boos erbij kijken "lekker zo'n chagerijnig wijffie" .
ze heeft daar een super grootte box met een lief vriendinnetje pandorra die is al heel oud en heeft een hanepoot. t'is toch wel jammer dat chester niet met haar meekon, ik heb soms nog steeds het idee dat ze elkaar missen.
maar shaun had mn zus wel gemist, muh zus haar ook heel erg. shaun wilde alleen maar kroelen en bij dr staan, toch wel heel speciaal ze hebben echt een band met elkaar en dat ze ons nog herkende. zo ontzettend leuk. we hebben daar nog veel foto's gemaakt en toen we weggingen stond ze ons nog dankbaar na te kijken, vredig kauwend op wat peentjes.
wat heeft ze het daar geweldig en wat ziet ze er goed uit.
ik heb alweer zin in de volgende keer dat we haar komen bezoeken

Sorry mensen van deze off-topic. Wat fijn om dat te horen!! Waar staat Chester dan?! Verward Ik wens je veel suc6 volgende week!! OK dan!

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:11

die staat nog steed s op de manege, maar het waren altijd zulke goede maatjes echt een soort zusjes van elkaar leek het wel. het zou eigenlijk geweldig zijn als ches daar ook heen mocht en dat ze daar saampjes van hun oude dag mogen gaan genieten. als dat toch zou kunnen?!

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:13

suc6 waarmee dan?

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 00:25

Ja dat zou ik ook fantastisch vinden als Ches er ook heen mocht.
Ik bedoel suc6 volgende X. Fout gelezen, ben blond. Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:39

4500 Euro!!! zijn ze helemaal gek geworden. 4500 gulden is al veel te veel voor een luchtzuiger. Wel een mooie bonte van deze kant, maarja hoe is de andere kant?

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:43

he, ik ben ook blond hoor. geeft niks je bedoelt gewoon de volgende keer dat we naar dr toegaan.
wahaha

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 00:50

annegti schreef:
4500 Euro!!! zijn ze helemaal gek geworden. 4500 gulden is al veel te veel voor een luchtzuiger. Wel een mooie bonte van deze kant, maarja hoe is de andere kant?

Hij ziet er van de andere kant niet veel anders uit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:48

Relliej"]
nee nog niet
[/quote]

Dan zou ik als ik jou was eerst maar eens rustig gaan kijken. (En naar nog veel meer pony's dan deze ene.

[quote="Relliej"]
waarom ik deze juist wil...
- niet te groot (moet van 1,40m tot 1,50m zijn)
[/quote]

In die maat zijn ook vele andere pony's te vinden.

[quote="Relliej"]
- goeie leeftijd
[/quote]

Zie boven, er zijn ontelbare pony's in deze leeftijd te koop, de meeste liggen in een 'normalere' prijsklasse.

[quote="Relliej"]
- super uitstraling (vindt ik)
[/quote]

Smaken verschillen. Ik vind het op zich een leuke pony maar zou hem juist op zijn uitstraling laten staan. Ik vind hem een lelijk oog hebben.

[quote="Relliej"]
- hoog niveau, kan ik veel van leren
[/quote]

Staar je niet teveel blind op het niveau. Zoals hier al eerder is gezegd kan het heel goed zijn dat het dier is uitgebracht door een ervaren ruiter/amazone die bijvoorbeeld al in de L gestart is.
Het niveau kan ook juist tegen je werken. Er staat bijvoorbeeld ook niet voor niets bij dat het geen beginnerspony is.
Als je een pony wilt om van te leren zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een oudere pony met een hogere klassering en nog meer wedstrijdervaring. Als je toch in die prijsklasse op zoek bent moet dat makkelijk te realiseren zijn.

[quote="Relliej schreef:
- rijd lekker (denk ik)
- houdt van aandacht
- etc...

Dat droom je er zelf bij Knipoog Of een pony wel of niet lekker rijdt heeft meestal ook te maken met hoe je hem zelf aan het lopen hebt. Of je zelf in staat bent om hem wel of niet zijn rug te laten gebruiken.
Kan je dat (nog niet) dan zal hij binnen de korste keren niet meer zo lekker rijden. Bijna alle pony's houden van aandacht dus dat lijkt me ook niet een speciaal iets voor deze pony. Ik haal dat eigenlijk ook niet uit de advertentie.

Als ik de advertentie lees ben ik echt bang dat hij vaker en ernstiger luchtzuigt dan je denkt.
Ik zou zo'n pony dus juist wel op proef willen hebben, alleen al om te kijken hoe het nu precies met dat luchtzuigen zit en vindt het verdacht dat er bij staat dat hij niet op proef mag.

En verder is het genoeg gezegd: Voor dit bedrag kun je een paard met papieren kopen, heel veel andere pony's, waarschijnlijk ook nog veel met hogere wedstrijdprestatie's en ook nog eens papieren.
Ook bonte hoor, zoek bijvoorbeeld maar eens op afstammelingen van Neron.

Je moet het natuurlijk echt zelf weten maar staar je niet blind op een paar fototjes en een leuk verhaaltje.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:11

Tja, de maat en de kleur is heel prijsverhogend. Alleen voor dat kleurtje betaal je al extra! En nog net een D, een supermaatje.... En op papieren kun je toch niet rijden? En wat maken papieren voor een ruin nou uit? Daar kun je toch niet mee fokken.

Ik denk dat je toch snel aan de 3500 komt, omdat hij ook nog eens lekker jong is.

Maar ja, wel een stalgebrek, dus dat haalt er weer wat geld af: 3000 euro zeg ik daarom.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:02

Hmm....

Mooi kleurtje, mooi maatje, mooie prestaties, goed karakter, ruin, sterke gezonde pony, mooie leeftijd.

Geen papier, niet voor de fok, toch wel jong.

4500 vind ik echt veel te veel.
Ik denk tegen de 3000 maar niet meer.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:03

Enne ik denk dat voor jou de dingen: niet voor de fok en papieren misschien niet zo veel uitmaken dus dat jij er maybe iets meer voor zou geven als iemand hier gemiddeld op bokt, maar voor heel veel anderen maakt papieren en geslacht wel veel uit, daarom mag die prijs echt wel omlaag!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 11:28

ThePast03"]
Als je een pony wilt om van te leren zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een oudere pony met een hogere klassering en nog meer wedstrijdervaring. Als je toch in die prijsklasse op zoek bent moet dat makkelijk te realiseren zijn.
[/quote]
Prijsklasse moet wel tot 3500 zijn. Dit is echt een twijfelgeval, met het geld. Pony moet niet ouder zijn dan 10 jaar.

[quote="ThePast03"]
Als ik de advertentie lees ben ik echt bang dat hij vaker en ernstiger luchtzuigt dan je denkt. Ik zou zo'n pony dus juist wel op proef willen hebben, alleen al om te kijken hoe het nu precies met dat luchtzuigen zit en vindt het verdacht dat er bij staat dat hij niet op proef mag.
[/quote]
Daar dacht ik ook aan.

[quote="ThePast03 schreef:
En verder is het genoeg gezegd: Voor dit bedrag kun je een paard met papieren kopen, heel veel andere pony's, waarschijnlijk ook nog veel met hogere wedstrijdprestatie's en ook nog eens papieren. Ook bonte hoor, zoek bijvoorbeeld maar eens op afstammelingen van Neron.

Ik ga verder zoeken... dan zal waarschijnlijk wel weer een topic zijn Kan je een foto laten zien van Neron?

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:46

hey, ik weet nog een pony te koop (mn verzorgpony)
is een merrie (welsh K), 9 jaar en 1.52m, loopt m1 dressuur en schijnt L springen te zijn, maar heb nog nooit met haar gesprongen. is verkeers en trailermak, braaf in omgang, maar niet echt voor beginners, omdat ze vaak nogal snel wil. verder hele brave pony, bokt niet, steigert niet. zij zuigt ook lucht, maar staat op wei en weinig op stal en heb het haar nog nooit zien doen. prijs is €3000 incl zadel+hoofstel en deken.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 11:48

Heb nog een topic geplaatst. zie vraagprijs voor deze pony... 1

Sorry mieke, ik zoek niet van de snelle pony's, maar ook niet van die hele slome.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:15

Ik vind 3500 Best normaal hoor voor z'n goede pony. Moet je eens o marktplaats kijken hoeveel ze daar voor een pony vragen die nog b is. Ik heb zelf ook redelijk wat neergelegd voor een vierjarige die nog niets kon. Ik vind alleen dat hij wel erg hoog springt voor z'n jonge pony Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:44

Relliej schreef:
Ik ga verder zoeken... dan zal waarschijnlijk wel weer een topic zijn Kan je een foto laten zien van Neron?

Je kunt natuurlijk altijd eerst eens bij deze pony gaan kijken.

Dit is Neron:
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:58

ik vind het veels te veel geld voor die pony met een stalgebrek..

vind hem er verder wel leuk uit zien maar dat geld dus niet waard