Maaiike94 schreef:Ik denk nu idd ook dat ze wel steun bij elkaar gaan zoeken. We proberen het gewoon. We wandelen eerst wel even een poosje, kan zowiezo geen kwaad. Dat kan wel gewoon in diezelfde weide toch?
Ja hoor, 10 tegen 1 dat er helemaal niks gebeurt, zeker als de wei groot genoeg is.
Ik heb ooit eens mijn twee paarden gedwongen elkaar leuk te vinden. De ene is een mietje en de andere een natuurlijke leider, die nog moest leren hoe dat leiding geven werkte. Die "leider" joeg dus nogal eens achter mijn mietje aan. Ik heb ze samen een weekend "opgesloten" in een weiland, op vreemd terrein, zonder andere paarden erbij. Probleem over. Sindsdien geen problemen meer, ook thuis niet!
pizza64 schreef:Als 99% niets zou doen werd de vraag hier niet eens gesteld, natuurlijk kunnen paarden bij elkaar! en gaat het na korter of langere tijd prima en is het ook veel leuker voor paarden om in een kudde te lopen. Dat is allang bewezen. Feit blijft dat eerst de rangorde bepaald moet worden als je vreemde paarden bij elkaar zet. Ik vind een vakantie waarbij je dus graag lekker wilt gaan rijden geen slim moment om zoiets uit te proberen.
Sorry, zo werkt het niet. Paarden denken niet in rangordes; die vragen zich alleen af: jemig, dit is niet mijn weiland. Zou dat andere paard.....? En omdat ze beide zo denken, gebeurt er niks. En tegen de tijd dat ze door hebben hoe het zit, hebben ze allang door dat die ander eigenlijk beter als gezelschap is dan als rangorde-opponent. Bedenk dat paarden bij voorkeur in groepjes van twee werken. Binnen een kudde zie je altijd dat bepaalde paarden naar elkaar trekken. Precies DAT gegeven is waar je gebruik van maakt wanneer je twee vreemde paarden in een vreemde wei bij elkaar zet.
Laatst bijgewerkt door ikke op 09-04-11 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt