Baard onder de buik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:32

Jij hebt tenminste nog een streep, ik heb een hele buik vol langer haar. Of nou ja.. mijn paarden dan he :D
Bij die van mij fungeren de langere haren als regengootje. Regen/druppels die over de romp naar beneden glijden worden door de langere haren naar de grond getransporteerd zodat ze niet blijven hangen in de vacht onder de buik.

Hier zie je wel de langere haren (rode gloed op z'n buik), hij heeft ze dus over zijn hele buik zitten:
Afbeelding
Die haren blijven ook langer dan de wintervacht zitten. Daar is hij al bijna uit, die langere haren blijven altijd heel lang zitten.

Kiichi

Re: Baard onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:35

Haha, die hierboven is leuk :P

Ik weet dat de jaarlingen bij mij op stal dit vaak hebben, zij staat de hele zomer dag en nacht op de wei en alle "veulens" merrie of hengst, hebben allemaal zo'n haarlijn op hun buik. Ziet er wel wild uit vind ik ;) Verdwijnt vanzelf naarmate ze ouder worden, bij mij in ieder geval (dravers)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 17:22

Ouder topic, maar ik heb eindelijk een foto waar het goed op staat. Inmiddels is ze ook zo goed als uit het winterhaar, maar de baard blijft:

Afbeelding

Ik vind het wel grappig hoor :j Maar voorgenoemde suggesties vallen nu af ;)

marisz97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:31

meestal horen die haren gewoon bij de wintervacht, mijn verzorgpaard heeft ze ook nog steeds op haar billen, maar als ze wintervacht eraf gaat dan verdwijnen of vallen die haren er ook vaak wel uit. je moet gewoon geduld hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 17:42

en jij moet lezen :j ;) Paard is al uit de wintervacht

cashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:38

Mijn paardje heeft het niet...
maar zie het wel heel veel bij tinkers...

rolling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:36

die van mij heeft okselhaar :')

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:42

Pony van mijn buurmeisje heeft ook met haar wintervacht van die lange uitsteeksel haren (over haar hele lijf dan wel) en die zitten er nu ook nog steeds terwijl de rest van haar wintervacht eraf is. Zelfde geld voor de tinker van een ander buurmeisje. Om de een of andere reden blijven die sprietharen langer zitten.
Waarschijnlijk zijn ze er met een maandje wel af!

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:50

voor iedereen met/ over Tinkers
Tinkers hebben van die enkele lange haren over het hele lichaam voor het "afvoer" van vocht (regen, zweet, enz.). Dit is bij de tinkers eigenlijk gewoon een raseigenschap, net als de snor die ze 's winters krijgen..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:57

idd eigenlijk wel vreemd dat hij het nu nog heeft nu de wintervacht weg is... Alleen vin dik de zomervacht op de foto er niet goed uitzien. Kan een verkeerd beeld zijn natuurlijk...

Mijn volbloed krijgt in de winter ook zo van die lange haren, op haar billen, oksel, onder de kaken, een beetje op de schouder en onder de buik. wij noemen het varkens haren omdat ze echt uit de vacht steken. Hoe kouder de winter hoe meer ze er heeft, maar deze verdwijnen nagenoeg allemaal tijdens de rui.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:10

Euh, er niet goed uit zien? En dat baseer je op 1 foto? :)
For the record, paard moet nog een jaar worden, en staat hier koud 2 uur in de opfok vol opgedroogt zweet van de trailer en het rondrennen in het natuurgebied waar ze nu staat :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:13

Daarom dat ik dit schreef ;)

Citaat:
Alleen vind ik de zomervacht op de foto er niet goed uitzien. Kan een verkeerd beeld zijn natuurlijk...