Leuke speeltjes voor eenzaampaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Re: Leuke speeltjes voor eenzaampaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 23:07

Nou nou, wat vriendelijker mag ook wel zeg. Dat beest is geen beest maar een pony, en ik laat me ook niet commanderern, als je namelijk gelezen had dan weet je dat ik het er al over gehad heb. Jammer dat ik de beginpost niet kan aanpassen, anders zou ik er graag bij zetten dat ik NIET hoef te horen dat ere een ander paard bij moet, dus bij deze, reacties over koop een maatje, een geit of dit is dierenmishandeling ga ik niet meer op in. De pony is niet va
n mij, dus in dit topic ben je toch echt aan het v

erkeerde adres. Ik doe wat ik kan, en meer kan ik niet.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:25

Wat zijn de bokkers weer lief voor elkaar.

De TS geeft duidelijk aan dat het haar pony niet is en geen geld heeft om er een dier bij te zetten.
In plaats van te helpen om met tips te komen, valt iedereen over haar heen, lekker makkelijk weer.

Ts ik weet inderdaad wilgentakken, en een bal, maar wat verder in de wei veilig is als jij er niet bent geen idee. Goed van je dat je zoveel mogelijk naar jouw vriendin met de pony gaat, zodat hij toch nog even contact met een andere pony kan hebben.

Succes met het zoeken van een oplossing.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:36

Kan je niet proberen een soort hindernisjes te maken met boomstammetjes enzo?
En ja, een maatje. Weet dat het al 100x gezegd is maar toch. :P Is er niet een paardje dat bijvoorbeeld overdag in de wei kan staan met haar, desnoods af en toe? Je vriendin kan bijvoorbeeld op zaterdagochtend naar 'jouw' wei rijden, paard gezellig in de wei, en 's avonds haal je hem/haar weer op. Als de eigenaar dat goed vind.

Weet niet of het goed zou werken maar het is maar een idee :o

Edit: Ow en, als je daar de middelen voor hebt (van een stel oude balken ofzo) kan je een soort poortje timmeren, met in het midden een touw, waar je een bal aan kan hangen. Evt met snoepjes erin, of brokjes ofzo. Weet niet of je het voor je ziet zoals ik :') hopelijk wel dus.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 16:40

Dankjullie:)

Ja hindernis heb ik nu standaart, ik hoorde van de boer dat ie er ook welleens overheen sprong :P
Nee ik kan hem niet zomaar een hele dag ergens anders planten, heb ik geen tijd voor, en die pony is niet van mn vriendin zelf, dus hij mag daar niet zomaar staan als we zelf gewoon weg gaan :P

Ja ik zie het voor me:D Moet even kijken of het kan, zou niet weten hoe die vast zou moeten staan.

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:54

Ik zou sowieso onbeperkt ruwvoer geven, heeft hij sowieso de hele dag wat te doen.
Verder eten, water, stal etc. van elkaar af zetten, zodat hij ook genoeg beweging krijgt en dus wat te doen heeft.

Verder indd. zo'n skippybal, maar dan wel echt een speciale voor paarden (die genoeg gewicht kunnen hebben en als het te veel wordt, deze langzaam leegt loopt en niet "kapotklapt", ook moet deze op borsthoogte zijn van het paard, zeker als je er niet zelf bij bent).
Maar ik zou er zelf niet voor kiezen om m'n paard alleen te laten met zo'n jollybol/skippybal.

Kan je hem wel regelmatig losgooien met de pony van je vriendin?
Dus niet aan de hand ofzo, maar dat ze ook echt samen kunnen rennen/spelen etc.?

Is het ook niet mogelijk om hem af en toe een paar uurtjes bij die shetlander te zetten?

En verder gewoon indd. een maatje, al wil je dit, natuurlijk, niet horen en ben je het er mee eens.
Maar het is gewoon geen paardwaardig bestaan. Maar goed, je hebt er indd. niks aan, maar kan je het de eigenaar niet aanpraten, dan?
Of luistert hij er niet naar?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 17:36

Hij heeft ongeveer wel onbeperkt ruwvoer, niet altijd maar wel vaak.

Ik zeg het nog een keer, hij kan niet bij die shetlander en een maatje komt er niet. Ik heb nu denk ik dat ik dat ik dat wel genoeg verteld heb.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:52

Misschien iets van een houten paal waar hij aan kan knabbelen ofzo, ik heb geen idee of dit goed voor ze is omdat ik het zelf nog nooit heb gedaan maar aangezien ik de pony's op de manege regelmatig in de paddocks zie, dat ze in de paaltjes bijten.
Ook heb ik voor mijn pony een snackbal :j zo eentje:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 000680/115
Verder kun je een pion in de wij leggen (Wel een soepele! anders kan je pony zich verwonden)
En wat bij ons de hele dag op stal aanstaat is een radio, maar dat kan natuurlijk niet in de wij maar wel op stal. :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:54

En een leenpony erbij?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:00

Ik zit nu op me mobiel dus kan de link niet oepenen, alleen een snackbal lijkt me wel leuk, alleen is pepper vreselijk dik, maargoed een beetke kan niet veel kwaad :). We hebben bij stal geen stopcontact helaas, dus een radio wordt moeilijk.

kahvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:57

Misschien mag hij in de periode dat jij weinig tijd hebt voortaan uit logeren?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:41

ik heb weinig tijd omdat mijn moeder kanker heeft, het is niet te overzien wanneer ik wel en geen tijd heb, ik kan ook niet zeggen hoelang ik dan geen tijd heb. Maar ik heb nu weer tijd, maargoed voor hoelang weet ik niet. T kan best zijn dat mama onverwachts naar y ziekenhuis moet, daarom is t allemaal net wat lastiger, maar dat was vand e winter het ergst eigelijk. Nu heb ik de komende tijd wss wel genoeg tijd :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:16

Mijn paard vermaakt zich de hele dag met een skippybal van €1,89 van de intertoys..
Ook geen oplossing maar misschien wel íets!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:18

Een maatje!
Wij hebben er regelmatig (zoals nu) te koop staan voor 50 euro,
en ook iets grote pony's voor 3/400 euro dus dat ik nog wel te doen!
en heb je daar geen ruimte voor?
Dan zou ik er gewoon niet aan beginnen.
Heel leuk een paardje maar je moet ook zorgen dat je er voor Kunt zorgen ;)
En ik lees dat je geen geld hebt?
wat nou als je paard ziek wordt of geopereerd moet worden?
dadelijk begint je paard nog met kribbenbijten of luchtzuigen!
Dat wil je toch hoppelijk ook niet?!

edit: lees net dat je dit niet wilt horen, maar waarom niet?
Dit is echt de enigste oplossing!
wat zou jij doen als je je leven lang alleen opgesloten te zitten?
en dan is een paard ook nog eens een kudde dier!
Een shet hoeft niet gereden te worden dus scheelt al veel tijd,
en wat je aan een speeltje kwijt ben kan je beter een pony pakken waar je paard wel lol aan heeft.
een bal heeft hij zo gezien, en daar houdt het bij op.
als je pony hem al aankijkt!
Of zoals al eerder gezet een lease paardje?
kost jouw weinig geld!

maarja verder wilgentakken, of een voederbal maarja daar los je niets mee op.

misschien een beetje bot gezegt maar als je een paard koopt, moet je ook zorgen dat je er een maatje bij hebt.
zoniet?
niet aan beginnen ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 16:30

Als je nu leest weet je dat ie niet van mij is.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:58

Een grote bos dikke wilgentakken.. Kan je verzorgpony lekker op knabbelen. Ook wil een skippybal nog wel eens helpen.
Verder is het heel goed dat je er zo vaak naartoe gaat! Dat scheelt wel een beetje.
Ook kan je onbeperkt ruwvoer geven en als je elektriciteit hebt een radio ophangen.
En als het kan, kan je ook vragen of je verzorgpony af en toe bij de shet kan staan, of een touw/draad ipv een hek ophangen zodat ie nog wat kan kroelen.
Als laatste kan je misschien ook een enorme knuffelbeer neerleggen? Dat komt in de richting van een dier.
Succes!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:01

ietjelover schreef:
Een maatje!
Wij hebben er regelmatig (zoals nu) te koop staan voor 50 euro,
en ook iets grote pony's voor 3/400 euro dus dat ik nog wel te doen!
en heb je daar geen ruimte voor?
Dan zou ik er gewoon niet aan beginnen.
Heel leuk een paardje maar je moet ook zorgen dat je er voor Kunt zorgen ;)
En ik lees dat je geen geld hebt?
wat nou als je paard ziek wordt of geopereerd moet worden?
dadelijk begint je paard nog met kribbenbijten of luchtzuigen!
Dat wil je toch hoppelijk ook niet?!

edit: lees net dat je dit niet wilt horen, maar waarom niet?
Dit is echt de enigste oplossing!
wat zou jij doen als je je leven lang alleen opgesloten te zitten?
en dan is een paard ook nog eens een kudde dier!
Een shet hoeft niet gereden te worden dus scheelt al veel tijd,
en wat je aan een speeltje kwijt ben kan je beter een pony pakken waar je paard wel lol aan heeft.
een bal heeft hij zo gezien, en daar houdt het bij op.
als je pony hem al aankijkt!
Of zoals al eerder gezet een lease paardje?
kost jouw weinig geld!

maarja verder wilgentakken, of een voederbal maarja daar los je niets mee op.

misschien een beetje bot gezegt maar als je een paard koopt, moet je ook zorgen dat je er een maatje bij hebt.
zoniet?
niet aan beginnen ;)

Tjonge jonge wat een domme reacties! Maar deze slaat echt alles.

Gewoon even langs de ruitershop wat ze daar hebben, zo'n skippybal vinden sommige paarden leuk.
Maar dan zou ik een beetje afwisselen, bijv. 1 week de skippybal en dan 1 week wat anders. Anders is hij snel uitgespeeld.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:05

Een (kleine) skippybal ophangen aan een tak (of zo iets)
en dan af toe een klein beetje appelstroop op doen

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:33

strotouwtje in een boom hangen met een paar wortels
cola fles insmeren met appelstroop of appelmoes

elenameike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:06

Ik lees bij meerdere mensen die zeggen dat ze met een speeltje binnen een uur uit gespeeld zijn, maar dat hangt echt van het paard af hoar. De een doet er niks mee, en ik ken er ook een paar die daar dagenlang mee bezig zijn. Een maatje is idd. de allerbeste oplossing, maar als dat niet kan, is het voor dat beestje ook niet het einde:) & met speeltjes en aandacht kom je al heel ver!

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:50

Citaat:
Ik lees bij meerdere mensen die zeggen dat ze met een speeltje binnen een uur uit gespeeld zijn, maar dat hangt echt van het paard af hoar. De een doet er niks mee, en ik ken er ook een paar die daar dagenlang mee bezig zijn. Een maatje is idd. de allerbeste oplossing, maar als dat niet kan, is het voor dat beestje ook niet het einde:) & met speeltjes en aandacht kom je al heel ver!

Helemaal mee eens. De meeste paarden op de manege staan toch ook alleen in een box waar ze alleen andere paarden kunnen zien?

En als je elke week het speeltje veranderd, wordt het niet zo saai. Mijn shet kan zich dagen vermaken met een skippybal!

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:56

ik heb een fitnissbal bij mijn paardjes in de paddock.
op allerlei verschillende online winkels zijn speeltjes voor paarden te koop, google paardspeelgoed
hier ook nog wat andere bokt topics over zelfgemaakte speeltjes
[VSW] Zelf paardenspeelgoed maken, hoe!?!
[VSW] Wintertijd: paardenspeelgoed?
[VSW] Zelfgemaakte PAARDEN-SPEELGOED (stal en weiland)

en voor iedereen die dit paardje zielig vind. denk eens aan al die andere paarden die niet eens buiten komen.
want denk je zelf dat beter is 22/7 in de stal, omringd door 4 wanden, waarvan meestal 3 geheel dicht en dan aan de voorkant tralies??? nee dat is natuurlijk wel goed, want dan kunnen ze natuurlijk via de luikjes (als ze die hebben) contact maken met andere paarden. en owww ja die zien in de rijbaan nog tig andere paardjes om zich heen aan het werk.

dan heb ik toch echt liever dat een paardje lekker in de paddock of wei kan hobbelen. kan die in ieder geval zijn beentjes strekken wanneer hij daar zin in heeft, en heeft hij geen last van alle stof die zich in de stallen voor doet.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:11

ik ben ook voor een maatje (een geitje is echt een super goede oplossing, we hebben de onze nu al ruim twee jaar en ze hebben nog niets anders nodig gehad dan een beetje voer)
maar voor speeltjes ik zou het hooi overal verspreiden en ook ophangen ook andere dingen overal verstoppen (appels , wortels aan een touwtje doen ze wel even mee!)

louise25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:58

wat vind die van een bal in de stal met een touw eraan en dan ophangen aan de deur? :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:44

Allereerst sterkte met je moeder!

Maar wat ik mis is, waarom mag er geen dier bijkomen= )tekens doen weer moeilijk(
Wat voor iemand is die eigenaar, een boer of gewoon bij iemand in de tuin=

Ik blijf van mening (ik weet dat dit niet jouw aan te rekenen is) dat als je een dier niet kunt geven wat het nodig heeft, je dan ook afstand moet doen van het dier. Ik weet het, al heel veel gezegt. Maar het dier is de dupe van de onwil van deze eigenaar.
En dat vindt ik heel triest.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:52

Ik weet niet of iemand het al voorgesteld heeft,
maar kan je niet kijken of iemand een shetlander heeft/van plan is te kopen. Of een pony, en die dan daar neerzetten. Dan heeft je pony een maatje, en de eigemaar verdiend er nog iets aan ook. :)