verhuizen of niet..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:18

Stal 2 lijkt me zowel voor de paarden, financieel als voor jouw gebruiksdoeleinden veel meer aan te sluiten.
Je gaat toch vooral wandelen, waarom heb je dan een binnenbak nodig? Ik wil intensief gaan rijden maar heb ook enkel een afgespannen stukje op de weide deze zomer, of de buitenbak van het pension waar ik in de winter heenga. Ligt die bevroren ga je lekker naar buiten als het weer het toelaat. Een paard houdt er niets aan over als je eens enkele weken op lager pitje gaat rijden.

Binnenbak is voor mij pas noodzaak als je echt heel intensief gaat wedstrijdrijden of de buitenbak is een ramp (altijd onder water, heel zwaar...). Zou bij jou dus niet echt van toepassing zijn.

Een open schuilstal... Hoeft ook geen probleem te zijn. Paarden kunnen best tegen een stootje, ze zijn niet van suiker en als het toch echt te guur wordt kan je nog altijd een stevig winddicht/waterafstotend dek opleggen. Mijn verzorgpaard ging liever met dek vol in de wind en regen staan deze winter dan uit de wind en relatief droger bij de beschuttende bomenrij.

En die afstand, daar wen je inderdaad snel aan :)

kellykeuhh

Re: verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 11:38

Binnenbak kan ik door een stofallergie van mijn paard geen gebruik van maken..
solarium.. heb ik niet nodig want mijn paardje zweet bijna nooit en ik was haar enkel in de zomer (of er moest iets medisch aan de hand zijn)
schuilstal gebruiken mijn paarden alleen maar tegen de zon.. In de winter moet mijn hafje haar regendeken op en mijn shetlander kan er best tegen :) Die gebruikt mijn haf als beschutting :)

Op stal 2 mag ik trouwens zelf kiezen hoe groot ik de weide wil.. Moet hem alleen wel shetland-proof maken.. Dus die kost moet er nog wel eens bij..

Op stal 1 sta ik echter al 4 jaar.. Maar doordat mijn shetter daar af en toe door zijn uitbreken voor problemen heeft gezorgd (staat dus echt bijna geen elektriciteit op de weide,, draden kan je zo vastnemen) zijn ze daar jammer genoeg helemaal niet vriendelijk meer.. :( (zeggen dat ik het pensiongeld niet heb betaald, ik mag mijn paard niet wassen in de zomer,...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:42

Alleen al om hun onvriendelijk gedrag zou ik verhuizen. Zoiets hoort niet, punt. Mijn paarden zouden ook gaan wandelen als er amper stroom op staat...

Ik zou wel laten noteren welke materialen je begruikt en hoeveel om de weides shetproof te maken, en latn optekenen dat je bij vertrek alles weer mag meenemen. Zou nog mooi zijn anders, jij doet de kosten en zij houden er achteraf een gratis shetproof weide aan over voor volgende klanten...

Stal 2 voldoet meer dan genoeg aan je eisen voor een stal, is ook nog eens zowat €110 goedkoper. met dat uitgespaarde geld kan je wel wat leukers doen denk ik :)