vloerbedekking in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Re: vloerbedekking in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:01

klinkers gaat toch ook de urine door?
Als je dat wilt voorkomen moet je beton storten...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:17

eline2000 schreef:
goedkoop beton met daarop stro ;)

Die van mij heeft ook op matten met vlas gestaan, en nu weer op beton met stro, vind het laatste een stuk idealer. Er ligt voldoende stro in en en mijn paard eet gelukkig niet zijn stal leeg 's nachts dus hij staat altijd op een flink laagje. Bovendien heeft hij altijd wat te knabbelen en wat te doen. Je zou eens moeten zoeken op onderzoek hoe lang een paard 'bezig' is met stro in vergelijking met andere bodembedekkers. Is geloof ik iets van 13 uur bezig met stro en 3 uur met krullen. Geruwd beton is een prima ondergrond, let er wel op dat je niet van dat gladde beton hebt, heb ik ook weleens gehad en als ze dan een keer snel hun stal in willen kunnen ze uitglijden.
Matten zou ik alleen maar nemen als je een heel vies paard hebt, een paard hebt wat de hele stal leeg eet, of op een pensionstal staat waar ze niet genoeg bodembedekking in de stal doen. Het is echt een rotklus die matten eruit te halen en schoon te maken en dat moet je toch wel regelmatig doen. Eigenlijk zou je een afvoer onder de matten moeten hebben. Het kan ook op beton maar dat moet je wel geregeld schoonmaken. Die van mij had er na 5 maanden schimmel onder staan. Zo'n ligbed is misschien wel wat, als het geen vocht doorlaat en het er ook niet onder kan komen. En dan de rest van de stal opvullen met een bodembedekker.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:12

geldt dit ook allemaal voor een uitloopstal?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:16

Met uitloopstallen heb ik geen ervaring. Ligt er denk ik ook aan of je je paard altijd de uitloopmogelijkheid wilt geven, of hem ook soms alleen op stal wil.

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:27

neem gewoon beton met stalmatten, het beste voor jouw paard en als eigenaar makkelijk schoon te houden

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:17

beton verzadigt toch ook?