Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PhiaBink schreef:Het is nu nog 20 graden!!!!!!!!!!! 24.00 uur, 23 augustus 2003
Idra schreef:Jeetje... Watjes van paarden hebben jullie als je ze NU AL een deken op moet... Licor komt ook van 38° in Spanje, hier is het 's nachts wel heel erg veel kouder, maar koud krijgt hij het er niet van hoor... Ik ga hem ook een deken opleggen om zijn vacht dun te houden, maar toch echt pas als we overdag onder 10 gaan ofzo...
Zep"]
[quote="PhiaBink schreef:Het is nu nog 20 graden!!!!!!!!!!! 24.00 uur, 23 augustus 2003

eerst voeringloos, dan 150 grams, dan 200 grams, 300 grams en uiteindelijk als het gaat vriezen de 500 grams en zo bouw ik ook weer af
Citaat:en laatst was het al 8 graden 's nachts! Dat is berekoud als je 30/20 gewend bent!
runningkawa"]
[quote="Zep"][quote="PhiaBink schreef:Het is nu nog 20 graden!!!!!!!!!!! 24.00 uur, 23 augustus 2003
. 

Koortje schreef:Er zijn inderdaad twee verschillende redenen om dekens op te leggen:
*om de lange vacht te voorkomen
*omdat het "koud" zou zijn.
Persoonlijk heb ik niet zo`n probleem met scheren, doe het meestal twee keer per jaar (per winter dus). Kore krijgt dus ook pas haar dekens op als ze geschoren is, meestal midden oktober.
Mensen die nu al dag en nacht een dikke deken op leggen, dat vind ik echt super onzin! Denk ook aan het welzijn van je paard, die vind het denk ik echt niet fijn om drie kwart jaar met een al dan niet dikke deken op zn rug te lopen... Dan scheer je toch een keertje meer!?
En Shetlanders, 4 keer per jaar scheren????? Waar is dat in hemelsnaam voor nodig, laat dat beest lekker op de wei lopen!