Ja dat is inderdaad gekkenwerk, Ze hebben voldoende warmte nu.
lynne_berna
Geplaatst: 23-03-11 14:48
overdag lekker in de blote kont en 's avonds krijgen ze op stal toch nog een dekentje op, aangezien het hier in de nacht nog best kan vriezen
boottjv
Geplaatst: 23-03-11 14:49
Bij de stal waar mijn verzorgpaardje eerst stond hebben ze in de winter geen eens een dekentje op, maar dat is (vind ik) wel een beetje zielig. Maar nu het weer lekkerder weer wordt kunnen de dekentjes er weer lekker af hoor
Marieke_K
Geplaatst: 23-03-11 14:50
Sinds vorige week staat die van mij zonder. En hij is half januari voor het laatst geschoren. Ook s nachts staat hij zonder, dan staat hij binnen en overdag staat hij een paar uur buiten. Hier vriest het s nachts hooguit 1 of 2 graden, daar kan ie wel tegen (een stal isoleert ook, daar is het toch wat warmer dan buiten op de wei)
De mijne staat sinds afgelopen maandag zonder. Overdag kan het makkelijk en 's nachts staat hij in een goed geïsoleerde stal waar de kou niet snel naar binnen trekt.
kellykeuhh
Geplaatst: 23-03-11 15:08
Hier staan ze ook al enkele weken dekenloos
Utrolig
Geplaatst: 23-03-11 15:13
Mijn wedstrijdpaard verhaart amper meer, en krijgt 's nachts nog wel een dikke deken op. Ze erg gevoelig voor kou. Overdag lekker zonder dekentje, zodra de zon door breekt.
De 2 ruinen met hun mega vacht staan al enkele weken zonder deken. Maar die stonden ook alleen maar met een deken op als het echt snertweer was.
Onze vis heeft ook een erg hoge schoft met een dunne huis. Daarom doe ik bij de meeste dekens daar een bontje onder. Deze heb ik van een oude singelbontje (wel echt bont) geknipt, en zet ik met een paar steken vast. Is de deken oud en af, dan haal ik het bontje er af voor op de nieuwe deken. Het is ook alleen maar bij een bepaald model.